97 passatin wepasto temppuilee bensakone thermo top c

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaakola
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2010 13:41

97 passatin wepasto temppuilee bensakone thermo top c

ViestiKirjoittaja jaakola » 5.12.2010 13:47

moro. eli tarvisin apua tähän mystiseen ongelmaan. passatin wepasto tekee sellaista että ei pysy päällä kun korkeintaan minuutin ja sammuu. putkesta tulee kuumaa höyryä kyllä ja polttoaine pumppu naputtaa bensa näyttää kulkevan putkesta. epäilin syyksi vesipumppua että sammuu sen takia,no pumppu käytiin vaihtamassa valtuutetussa huollosa ja todettiin että nyt toimii , no tulin kotia ja panin aamuksi ajastimella päälle ennen töihin lähtöä.

aamulla menin pihalle ja kappas wepasto oli sammunut niinkuin koko ajan ennen pumpunvaihtoakin. missä siis syy voi piillä että tämä ei ongelmaa ratkaissut vieläkään. oireet ovat suunnilleen näin:kun laitan wepan päälle alkaa pukkaamaan höyryä koko ajan,sitte hiljenee vähäksi aikaa jolloin alkaa pumppaamaan polttoainetta ja pumppu napsuu. tämän jälkeen kuuluu semmoinen humahdus niinkuin syttyminen tapahtuisi. no tämän jälkeen vähän aikaa on tulilla jonka jälkeen rele napsahtaa ja vehe sammuu tai jäähdyttää itsensä ja sammuu sen jälkeen? eli mistä voin vikaa katsoa. olen lukenut kaikki foorumit yms.. enkä ole selitystä löytänyt. kiitos vastauksista

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 5.12.2010 16:11

Mikä rele napsahtaa?

Jos sisäpuhallusrele (sulakkeiden vieressä) niin ainakin vesi on yli 30 asteista.

Laita lämmitin käyntiin kylmänä, ja pidä kättä lämmittimen kyljessä kiinni.
Jos polttaa kättä parin minuutin jälkeen -> ylikuumenee.

Toinen vaihtoehto on että lämmitin ei huomaa syttymistä.
Vikaa hehkussa / ohjainlaitteessa. Vaatii testerin selvittämiseen.

jaakola
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2010 13:41

ViestiKirjoittaja jaakola » 5.12.2010 16:16

joo se rele se on. se napsahtaa kun käytin autoa käynnissä ja yritin pitää wepastoa päällä niin pukkaa lämmintä sisälle mutta ei pysy sen kauempaa päällä kumminkaan oli auto käynnissä tai ei. ok eli mikä siinä sitten on vikana jos se ylikuumenee? paljonkohan maksaa tuo testerisä käyttäminen? ja voiko siinä olla sitten vikaa että ois niin nokinen että sammuu tai jotain? kiitos vastauksesta.

trans9
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.1.2009 11:32

HMMM

ViestiKirjoittaja trans9 » 5.12.2010 23:19

Liekkivahti,
on aiheuttanut minulle ongelmia, lasi likainen, ei siis "näe"liekkiä ja sammuttaa kaikki jonkun ajan päästä.

TOSIN vanhempi laite ja eri polttoaine

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 6.12.2010 3:11

Jos kerta sisälle tulee kuumaa, on tukos pois suljettu.
Jos vesipumppu olisi rikki, toimisi lämmitin auton käydessä.
Lämmittimessä ei ole erillistä liekkivahtia (hehku hoitaa samaa virkaa)
Eikä liekkivahti perustu optiikkaan.

Todella nokinen pesä voi kyllä aiheuttaa ko. ongelman
Mutta parempi olisi päästä johonkin korjaamoon piuhan päähän toteamaan asia.
Hinta varmaan riippuu ihan yrityksen veloituksesta, mutta veikkaan muutamaa kymppiä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.12.2010 16:58

Etä veikkaus on hehku tai ohjuri. Testerillä ja yleismittarilla pääsee tosiaan diagnosoimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa