Noniin nyt ois audissa ärsyttävä pikkuvika. Eli tyhjäkäynti aaltoilee noin 900-1200 välillä. Humppaa noin sekunnin välein sitä ylös ja alas. Kylmällä koneella ei tee kyseistä vikaa vaan alkaa sitten kun pikkasen lämpiää. Kun vika tulee esiin niin auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistys auttaa aina hetkeksi tai joskun pidemmäksi aikaa. Imuvuotoja tutkittu ja isv:tä putsattu ja testattu sisällä jännitelähteellä. Näytti toimivan mutta toimiiko sitten autossa kiinni ollessa. Jännite ainakin isv: töpseliin tulee.
Jos jollain on hyviä vinkkejä niin kertokee. Hommauksessa uusi isv niin saa ainakin varmuuden onko se paskana vai ei.
Audi 80 2.0E -89 Tyhjäkäynti örö
Valvoja: ffp jäsenet
Ensiksi katsoisin kuitenkin ihan kaikki imusarjan/jarrutehostajan letkut irroittamalla ne. Vuoto saattaa olla klemmarin alla josta se on hankala havaita.
Jos tuo ISV on rikki niin se monesti jää jumittamaan tiettyyn asentoon joka on yleensä liian korkea tyhjäkäyntiin verrattuna.Oman kokemuksen mukaan se harvoin hajoaa siten että alkaisi kierrokset heittelemään edestakaisin. Jos taas jännite katkeaa siltä niin se saattaa tehdä tuollaista. Mittasit jännitteen, mutta tuleeko se jännite oikeaan nastaan ?Autodata kertoo oikean nastan. Omassa se tuli väärään nastaan kun oli piuhat poikki jostain väliltä.
Kierrosten tulisi kivuta korkealle jos pistokkeen ottaa ISV:stä auton käynnissä ollessa pois. Jos ei tapahdu mitään muutosta niin ei sinne tuu silloin sähköäkään oikein.
Jos letkut ja jännitteen syöttö on ok, niin sit saattaa suuttimien o-renkaissa olla vuotoa...
noilla alkuun...
Jos tuo ISV on rikki niin se monesti jää jumittamaan tiettyyn asentoon joka on yleensä liian korkea tyhjäkäyntiin verrattuna.Oman kokemuksen mukaan se harvoin hajoaa siten että alkaisi kierrokset heittelemään edestakaisin. Jos taas jännite katkeaa siltä niin se saattaa tehdä tuollaista. Mittasit jännitteen, mutta tuleeko se jännite oikeaan nastaan ?Autodata kertoo oikean nastan. Omassa se tuli väärään nastaan kun oli piuhat poikki jostain väliltä.
Kierrosten tulisi kivuta korkealle jos pistokkeen ottaa ISV:stä auton käynnissä ollessa pois. Jos ei tapahdu mitään muutosta niin ei sinne tuu silloin sähköäkään oikein.
Jos letkut ja jännitteen syöttö on ok, niin sit saattaa suuttimien o-renkaissa olla vuotoa...
noilla alkuun...
Se isv saa ohjauksen kaasuläpän asentotunnistimelta.Eli kun läppä sulkeutuu niin mikrokytkin kertoo isv:lle että kaasuläppä on kiinni jolloin se alkaa toimia kaasuläpän asemasta.Se siis tavallaan ohittaa kaasuläpän.Säätää tyhjäkäyntiä imusarjan letkujen alipaineen mukaan sekä miten saa ECU:lta ohjausta. Ecun ohjaukseen vaikuttaa tietysti lämpötila-anturit ja lambda, sytytys ym. Onko se tyhjäkäynti oikeissa lukemissa silloin kun se käy oikein ? Eli ei ole liian korkealla ?Ai juu, kylmäkäyntisuuttimen toiminnan voisi testata, ettei syötä ainetta koneen jo lämmittyä.
Autodatan mukaan vastus mitattuna (pistoke irti) isv:stä tulisi olla 4-12 ohm ja jännite tulisi olla 1-nastassa.
Autodatan mukaan vastus mitattuna (pistoke irti) isv:stä tulisi olla 4-12 ohm ja jännite tulisi olla 1-nastassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa