Lämmöt soutaa! 1,4 Polo 6n Missä vika?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

Lämmöt soutaa! 1,4 Polo 6n Missä vika?

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 21.10.2010 9:15

Joo eli meitsin tynnyrinkuljetin alko keittää eilen motarilla ;;DD
1,4l bensa raketti -97

Autossa ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä pelkkiä norm huoltoja vaan, mutta ajoin eilen motaria autolla ja huomasin kun mittaristossa syttyi vilkkumaan jäähärin varoitusvalo ja katsoin lämpöjä jotka oli 120c ja tietysti samantien sivuun... Ei ole heittänyt mistään nesteitä ulos ja jäähäriä on tarpeeksi, flekti toimii yms kaikki pitäisi toimia.

Laitoin sivuun auton ja annoin jäähtyä ja kokeilin käynnistää ja ei mitään ongelmaa ja auto kävikin siinä hinausautoa odotellessa tunnin-puoltoista, sitten ja lämmöt ok 90c. Kokeiltiin kun hinausauto tuli, että voiko sillä ajaa ja lähdettiin kotia kohti hinausauto takana ja n. 10km päässä alkoi lämmöt nousta taas... ja sit lavalle.
Eli auto siis keittää vaan ajossa.

Mitäköhän voisi olla? Onko kokemuksia näistä sardiinitölkeistä kellään?
Itellä tuli mieleen termari jumissa tai jos flekti ei hypännyt päälle(vaikka toimi myöhemmin), toisaalta ajoin motaria ni ei uskois flektiä kaipaavan..?
Vai oisko tyyppivika, kansipahvi? :D

Ps. tuli vielä mieleen pahvi jonka viritin maskin ja syylarin väliin talveksi kun lämmöt aamuisin hieman haki ajossa... Pahvi ei ole kiinni syylarissa ja ei ole ollutkaan mitään ongelmia sen takia kun 2 vk ajanut sen kanssa. Ja eihän sen pitäis vaikuttaa vai kuinka eks moottorin lämmöt pitäs olla kohdallaan ilman ilmanviimaakin flektin avulla?
Viimeksi muokannut LOWE LOW, 22.10.2010 6:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.10.2010 9:37

ei se flekti välttämättä riitä jos keula on aivan ummessa.

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 21.10.2010 9:49

Ei se nyt ihan ummessakaan ole, mutta se on koko syylarin kokoinen se pahvi kyllä. Ja se syylarihan on melko pieni...
Voihan se olla mahdollista, että se ei ollutkaat niin hyvä idea :D

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 21.10.2010 11:53

eipä bensa auto mitään pahvia pitäs tarvita, ainakaan kun ei vielä ole edes kunnolla kylmä!

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 21.10.2010 22:02

Itse vika lämpöjen nousuun oli siis kyseinen pahvi jonka olin virittänyt puskurin ja syylarin väliin lämpöjen seilaamisen takia. Otin sen nyt pois...
Eli se siis oli siellä siksi, että lämmöt eivät pysy ajaessa paikallaan.

Ylä ja alaletkut ovat molemmat koneen käydessä tosi kuumia ja lämmintä tai siis kuumaa ilmaa tulee sisään. Auto siis toimii täydellisesti, mutta lämmöt seilaavat ajonaikana 70c-90c. Pysähdyttäessä 5 min paikallaan lämmöt nousevat normaaliin 90c ja pysyvät siellä, mutta heti ajaessa ne seilaa.
Ajoin autolla tänään pitkän lenkin(300km) ja ei mitään vikaa, mutta lämmöt tosiaan seilaavat...
Olen huomannut auton syövän jäähdytysnestettä jonkun verran, jokapäiväisessä ajossa(kerran 2vk saa lisätä minimistä maksimiin). Myöskin öljykorkin alla on joskus ihan vähän vaaleaa, mutta ei aina ja silloin kun on niin tosissaan vähän...

Eikö kuullosta joltain pieneltä vuodolta kansipahvissa tai kannessa vaikka auto toimii täydellisesti kaikinpuolin?

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 22.10.2010 6:47

Mistä lämpöjen soutaminen jopa 60c-90c ajonaikana voi johtua? Ei varmaan tee hyvää koneelle kun motarilla on 4000 kierrokset...
Mitä sit ku tulee -30c ei nouse lämmöt ollenkaa...
Veikkaan, että täysin kunnossa oleva, huollettu kone menee suhkot nopeasti sitä menoa paskaksi.

Tosissaan siks se pahvikin oli siellä, mutta se nyt oli vielä huonompi juttu se. Kesällä lämmöt oli koko ajan 90c ei mitään vikaa ja heti kun viileni ni soutaa...

Hjelp!?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 22.10.2010 9:07

no et termostaattia ole ajatellut tarkistaa/vaihtaa

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 22.10.2010 17:18

Käynyt, kyllä mielessä, mutta vaihdatin 2kk, sitten vw autossa alkuperäisen uuden niin on ihme jos niitä menee 2kk välein... Taidampa ostaa varaosan seuraavaksi jos olisi, sitten parempi jos se siitä on kiinni.

lmjanttila
-
Viestit: 106
Liittynyt: 18.8.2010 6:42

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 22.10.2010 19:11

Poltit kansipahvin autostas sillä syylärinsuojalla?

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 23.10.2010 10:55

Siis topicin alkp aihe oli kun pahvi aiheutti lämpöjen kohoamisen...
Olin laittanut pahvin koska lämmöt soutivat ja olin ajanut pahvin kanssa jo 2vk ilman ongelmia. Otin pahvin pois ja kaikki ennallaan.
Eli siis en ole polttanut kansipahvia, ainakaan enempää jos ja kun se on ollut jo ennestään koska on syönyt aina jäähdytysnestettä vähän.
Ajoin juuri Turkuukin Helsingistä ja ei mitään ongelmaa.

Nyt ongelmana on edelleen lämpöjen soutaminen ja täytyy tosissaan kokeilla sitä lämp.anturin vaihtoa ja jos ei auta niin kävelen vw autoon ja kysyn kuinka kauan uuden termarin niiden mielestä pitäis kestää kun ostin uuden sieltä 2kk sitten. Siis jos vika on siinä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa