Golf 2,8 V6 jakopää ym. utelua

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

Golf 2,8 V6 jakopää ym. utelua

ViestiKirjoittaja golpero » 13.10.2010 19:28

Tulipa sitten vulva vaihdettua (loppuu se viisastelu) ´99 Golf 2,8 V6 4-motioniin. Nytpä sitten kiinnostaa, että kuis toi jakopään ketju kestää yleensä? Tarviaako jollain tietyllä km-lukemalla vaihdella vai sitten vasta kun alkaa rolisemaan? Mites noin yleensä muuten toi kone? Millainen kestoltaan? Entäs tuollanen 6-lovinen laatikko? Kytkin? Kuinkas se neliveto? Siinäpä muutama oleellinen :)

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 14.10.2010 9:16

Koneista löytyy pilvin pimein tietoa haulla ja varsinkin jakopäästä noihin mutta kaippa niillä jotain 140+tkm on ajeltu. Laatikot kait kestää jos ei vasiten riko.
Nelikko on haldexi pohjainen ja toimii jos toimii. itsellä ei oo ollut vielä ainakaan isompaa mutta esipainepumppujahan noista on vaihdeltu.
siitäkin löyrtyy haulla kohtuu kattavat tiedot.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 17.10.2010 14:39

Tuo 6-lovinen laatikko kestänee melko pitkään ja kytkinkin uskoisin, riippuen toki ajotavasta. Meidän v6 tdi nimittäin hyvä esimerkki. nyt mittarissa yli 300tkm ja vasta nyt alkaa kytkin olemaan piakkoin vaihtokuntoinen, ilmoittelee hieman luistamalla ronskimmalla kiihdytyksessä - etenkin talvella sen huomaa. Ja tuo on saanut kyllä ihan ronskimpaakin kiihdytystä.
Siitä en tiedä kuinka erilainen kytkin näissä vertailukohdissa sitten on.
Kannattaahan silti selvittää onko niille joskus kenties tehty jotain. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa