passat 1.8 4motion 98 turbottaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lance89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.10.2010 18:17

passat 1.8 4motion 98 turbottaminen

ViestiKirjoittaja lance89 » 11.10.2010 23:49

menneeköhän ihan bolt on -periaatteella 1.8 ahtamattomaan ahdetun hilkkeet vai onko parempi vaihtaa koko pannu??? ku ei noita nelivetoina 1.8t ole.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 12.10.2010 0:41

tuo meidän katsastuskulttuuri pilaa koko turbotus idean joten ainoaksi jää koneen vaihtaminen ahdettuun
en tiedä onnistuko se sielä VTT yms. käyttää päästöt tutkimassa tai mitä nyt kokohomma olikaan, mutta halpaa se ei tainnut olla (?)

lance89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.10.2010 18:17

ViestiKirjoittaja lance89 » 12.10.2010 16:41

joo, kyllähän noi katsastuskuviot on selvät. mut nyt kiinnostaa että onko ne ihan suoraan käypiä turbomallin 1.8 hilkkeet(pakosarja) turbottomaan 1.8 että onko niissä mitään lohkojen pultinreijissä tai muussa eroa. pääsis helpommalla vaan lisäämällä hilkkeet valmiiseen koneeseen ettei koko pannua tarviis alkaa vaihtelee.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.10.2010 18:59

Meinaat ettei niisssä koneissa muuta eroa kuin että toisessa on turbo kyljessä?

lance89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.10.2010 18:17

ViestiKirjoittaja lance89 » 12.10.2010 22:07

niin sitä tässä vähän selvittelen, jos joku niiden kanssa räplänny osais kertoa.
että onko se niin "Bolt on" asennus. että hommaa jostain käytetystä 1.8T pakosarjan ja turbon ja pulttaa vaan vapariin kiinni.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 12.10.2010 23:55

niin sitä tässä vähän selvittelen, jos joku niiden kanssa räplänny osais kertoa.
että onko se niin "Bolt on" asennus. että hommaa jostain käytetystä 1.8T pakosarjan ja turbon ja pulttaa vaan vapariin kiinni.


No ei se ihan niin yksinkertaista ole.

Ensinnäkin joutusit koneesi puristussuhdetta laskemaan turbokäyttöön sopivaksi, toisekseen tarvitset lähes kaiken turbomoottorista omaasi, moottorinohjausta myöten.

Eli perse edellä puuhun pitäs kiivetä. 100-kertaa helpompi vaitaa koko motti.

Vaparin turbottamiset kannattaa unohtaa, jos samaan sarjaan löytyy valmis turbo kone.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.10.2010 0:23

että hommaa jostain käytetystä 1.8T pakosarjan ja turbon ja pulttaa vaan vapariin kiinni.

Kävikö mielessä edes se, että ne ahtopaineet pitäs siirtää sinne koneeseenkin jotain kautta?
Kuten VilleP tuossa jo totesikin niin tuosta on bolt-on aikalailla kaukana.
Viimeksi muokannut Eemeli, 13.10.2010 1:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 13.10.2010 1:25

Jees, pelkkä pakosarja + fööni... No, tulee kallis pakokaasuhalkoja :)

Jotta pysytään asiassa, niin listaan vois laittaa ainakin seuraavat: ECU+johtosarja, letkua, putkea, N75, DV, välijäähdytin, lisää letkua ja putkea, imusarja, kaasuläppä, MAF, ilmansuodatinkotelo, pakosarja, pakoputkisto ainakin osittain, N249, huohotin + röörit uusiksi (?), turbon jäähdytys- ja öljylinjat, muutama letku lisää, määrittämätön määrä sähkötöitä + jotain muuta, en jaksa enää kirjoittaa.

Saa sen varmasti riittävästi tekemällä toimimaan, mutta kilpiin saaminen on sitten eri juttu, kuten aiemmin todettiin (VTT testit ~1500e ilman varmuutta siitä hyväksytäänkö kyseistä laitosta tieliikenteeseen lainkaan).

Koneen vaihtokin on aikamoinen projekti ja käytetyn 1.8T koneen saa halvimmillaan noin +1000€. Yleensä ilman apulaitteita ja turboa. Jos ihan väkisin turboa kaipaat siihen nelivetoon, osta vaikka A4 tQ.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 13.10.2010 19:01

Kilpiin saaminen saattaisi jopa onnistua, 1.8T nelikkoa on myyty kanadassa. KVG ja VWVortexilta loput.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 14.10.2010 13:45

ei sitä tarvi olla tehtaan tekemänä nelikkona 1.8T:lla jotta sen kiilpiin saa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 50 vierailijaa