passat 1.8 4motion 98 turbottaminen
Valvoja: ffp jäsenet
passat 1.8 4motion 98 turbottaminen
menneeköhän ihan bolt on -periaatteella 1.8 ahtamattomaan ahdetun hilkkeet vai onko parempi vaihtaa koko pannu??? ku ei noita nelivetoina 1.8t ole.
joo, kyllähän noi katsastuskuviot on selvät. mut nyt kiinnostaa että onko ne ihan suoraan käypiä turbomallin 1.8 hilkkeet(pakosarja) turbottomaan 1.8 että onko niissä mitään lohkojen pultinreijissä tai muussa eroa. pääsis helpommalla vaan lisäämällä hilkkeet valmiiseen koneeseen ettei koko pannua tarviis alkaa vaihtelee.
niin sitä tässä vähän selvittelen, jos joku niiden kanssa räplänny osais kertoa.
että onko se niin "Bolt on" asennus. että hommaa jostain käytetystä 1.8T pakosarjan ja turbon ja pulttaa vaan vapariin kiinni.
No ei se ihan niin yksinkertaista ole.
Ensinnäkin joutusit koneesi puristussuhdetta laskemaan turbokäyttöön sopivaksi, toisekseen tarvitset lähes kaiken turbomoottorista omaasi, moottorinohjausta myöten.
Eli perse edellä puuhun pitäs kiivetä. 100-kertaa helpompi vaitaa koko motti.
Vaparin turbottamiset kannattaa unohtaa, jos samaan sarjaan löytyy valmis turbo kone.
että hommaa jostain käytetystä 1.8T pakosarjan ja turbon ja pulttaa vaan vapariin kiinni.
Kävikö mielessä edes se, että ne ahtopaineet pitäs siirtää sinne koneeseenkin jotain kautta?
Kuten VilleP tuossa jo totesikin niin tuosta on bolt-on aikalailla kaukana.
Viimeksi muokannut Eemeli, 13.10.2010 1:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jees, pelkkä pakosarja + fööni... No, tulee kallis pakokaasuhalkoja :)
Jotta pysytään asiassa, niin listaan vois laittaa ainakin seuraavat: ECU+johtosarja, letkua, putkea, N75, DV, välijäähdytin, lisää letkua ja putkea, imusarja, kaasuläppä, MAF, ilmansuodatinkotelo, pakosarja, pakoputkisto ainakin osittain, N249, huohotin + röörit uusiksi (?), turbon jäähdytys- ja öljylinjat, muutama letku lisää, määrittämätön määrä sähkötöitä + jotain muuta, en jaksa enää kirjoittaa.
Saa sen varmasti riittävästi tekemällä toimimaan, mutta kilpiin saaminen on sitten eri juttu, kuten aiemmin todettiin (VTT testit ~1500e ilman varmuutta siitä hyväksytäänkö kyseistä laitosta tieliikenteeseen lainkaan).
Koneen vaihtokin on aikamoinen projekti ja käytetyn 1.8T koneen saa halvimmillaan noin +1000€. Yleensä ilman apulaitteita ja turboa. Jos ihan väkisin turboa kaipaat siihen nelivetoon, osta vaikka A4 tQ.
Jotta pysytään asiassa, niin listaan vois laittaa ainakin seuraavat: ECU+johtosarja, letkua, putkea, N75, DV, välijäähdytin, lisää letkua ja putkea, imusarja, kaasuläppä, MAF, ilmansuodatinkotelo, pakosarja, pakoputkisto ainakin osittain, N249, huohotin + röörit uusiksi (?), turbon jäähdytys- ja öljylinjat, muutama letku lisää, määrittämätön määrä sähkötöitä + jotain muuta, en jaksa enää kirjoittaa.
Saa sen varmasti riittävästi tekemällä toimimaan, mutta kilpiin saaminen on sitten eri juttu, kuten aiemmin todettiin (VTT testit ~1500e ilman varmuutta siitä hyväksytäänkö kyseistä laitosta tieliikenteeseen lainkaan).
Koneen vaihtokin on aikamoinen projekti ja käytetyn 1.8T koneen saa halvimmillaan noin +1000€. Yleensä ilman apulaitteita ja turboa. Jos ihan väkisin turboa kaipaat siihen nelivetoon, osta vaikka A4 tQ.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 50 vierailijaa