Audi urS4 2.2 TQ kipinä hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi urS4 2.2 TQ kipinä hukassa
Joo elikkä Audista hävis kipinä jakopäärempan yhteydessä ja vikakoodeja antaa hall-anturi ja pyörimisnopeus anturi. Nii mitenhän tuota vikaa lähtis selvittämään?? Ainaki voltit vaihteli 0-5 välillä ku mitattiin hall-anturin johdoista.
pyörimisnopeus anturi.
Tappi poikki vauhtipyörällä yleinen vika=) tai sitten hall anturi ei ole oikeasti kohdallaan!
http://www.sjmautotechnik.com <--- Sivu hyvään jemmaan!!
Sitten finnisltä http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... eus+anturi
Lupaan kaljat, jos näillä ei ala lähtemään=)
PS. 00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) - vikakoodi tulee aina ellei ole kone käynissä.
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 12.10.2010 14:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllä muuten antaa...
No kanssa väittäisin ettei anna
Nyt on kyseessä kuitenkin S4 ja suorasytkä kone??
Ettei olisi käynyt niin, että kampiakselin hammashihnapyörän kiila olisi pettänyt irroitus tai kiristysvaiheessa ja hihnapyörä suhteessa kampiakseliin on pielessä. Silloinhan etusiivassa oleva merkki on voi olla paikallaan suhteessa nokka-akseliiin, mutta jako kuitenkin pielessä ja pyörimisnopeus tunnistin suhteessa nokan Hall tunnistimeen sekaisin -> ei kipinää.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun tuo kiila hajoaa, jos käytössä ei ole erikoistyökalua jolla pidetään hihnapyörästä kiinni isoa kampiakselin pulttia irroitettaessa.
No kanssa väittäisin ettei anna
Nyt on kyseessä kuitenkin S4 ja suorasytkä kone??
Syön muuten sanani itsellä oli tuossa 3B:ssä kipinän + bensan kanssa huolia ja tosiaan on jakaja kone...
Sorry...
Tuo hammashihnapyörän kiila murtuu myös hyvin usein joka kannattaisi korvata teräksisellä hinta n.100e ja säästyy aika paljon pienemmällä rahan menolla, jos alkuperäinen pettää=)
450Nm aika kova momentti johon dampperin pultti pitäisi kiristää...
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että suuresti liioiteltua tuon kampuran hammaspyörän ongelmat. Tai sinänsä ei ole, että niitä tosiaan hajoaa, mutta se on väärinkäytön takia kuten Rolle selitti. Mikäli jakopään remppa tehdään niinkuin se pitääkin, ei ole mitään riskiä että pyörä halkeaisi. Viimeinen kuolinlause on jos ei ole oikeaa kiinnipitotyökalua, ja sitten tuodaan tontille vielä iso pulttipyssy.
No siitä huolimatta, kyllä minullekkin seuraavassa rempassa on tulossa teräksinen pyörä. 340tkm ajettu orkkis pyörä rupeaa jo olemaan hieman kulunut.
Vielä ajoitusten tarkistus, kampiakselin ajoitus ehdottomasti pitää tarkistaa vauhtipyörältä. Onko kyseessä muuten "jakajalla" oleva AAN? Eikö niitäkin ollut ensimmäisiä missä nokan halli oli jakajan rungon sisällä. Tämä tietenkin tarvitsee olla täsmälleen oikeassa asennossa, eli jos on ollut irti niin hampaat ei todennäköisesti ole kohdallaan.
No siitä huolimatta, kyllä minullekkin seuraavassa rempassa on tulossa teräksinen pyörä. 340tkm ajettu orkkis pyörä rupeaa jo olemaan hieman kulunut.
Vielä ajoitusten tarkistus, kampiakselin ajoitus ehdottomasti pitää tarkistaa vauhtipyörältä. Onko kyseessä muuten "jakajalla" oleva AAN? Eikö niitäkin ollut ensimmäisiä missä nokan halli oli jakajan rungon sisällä. Tämä tietenkin tarvitsee olla täsmälleen oikeassa asennossa, eli jos on ollut irti niin hampaat ei todennäköisesti ole kohdallaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa