Audi urS4 2.2 TQ kipinä hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

Audi urS4 2.2 TQ kipinä hukassa

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 11.10.2010 21:07

Joo elikkä Audista hävis kipinä jakopäärempan yhteydessä ja vikakoodeja antaa hall-anturi ja pyörimisnopeus anturi. Nii mitenhän tuota vikaa lähtis selvittämään?? Ainaki voltit vaihteli 0-5 välillä ku mitattiin hall-anturin johdoista.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.10.2010 8:27

Jako ei ole kohdallaan

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 12.10.2010 14:05

Jako on tarkistettu sen tuhat kertaa ja kaikki merkit on kohallaan. Antashan se kipinän vaikka jako ois pielessäki?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2010 14:14

Muistaakseni vaikkakin kyseessä on museoauto, niin siinäkin ohjainlaite päättelee mahdottomista nokka/kampiakselin asentotiedoista että nyt on turha lähteä sytyttämään kynttilää, kaikki ei ole kunnossa. Eli ei anna kipinää mikäli jako on pielessä.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 12.10.2010 14:20

pyörimisnopeus anturi.


Tappi poikki vauhtipyörällä yleinen vika=) tai sitten hall anturi ei ole oikeasti kohdallaan!


http://www.sjmautotechnik.com <--- Sivu hyvään jemmaan!!

Sitten finnisltä http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... eus+anturi

Lupaan kaljat, jos näillä ei ala lähtemään=)

PS. 00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) - vikakoodi tulee aina ellei ole kone käynissä.
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 12.10.2010 14:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2010 14:22

Ainoa että tuo vikailmoitus on normaali, mikäli moottori ei ole käynnissä.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 12.10.2010 14:31

Eli ei anna kipinää mikäli jako on pielessä.


Kyllä muuten antaa...

Tuleeko kakkua? jos tulee vika puolassa`tai sulakkeessa

Nämä kannattaa kattoo ekaks

- Kammenkulmatunnistin
- rpm.anturi
- Hall anturi

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.10.2010 15:10

Kyllä muuten antaa...


No kanssa väittäisin ettei anna
Nyt on kyseessä kuitenkin S4 ja suorasytkä kone??


Ettei olisi käynyt niin, että kampiakselin hammashihnapyörän kiila olisi pettänyt irroitus tai kiristysvaiheessa ja hihnapyörä suhteessa kampiakseliin on pielessä. Silloinhan etusiivassa oleva merkki on voi olla paikallaan suhteessa nokka-akseliiin, mutta jako kuitenkin pielessä ja pyörimisnopeus tunnistin suhteessa nokan Hall tunnistimeen sekaisin -> ei kipinää.

Ei olisi ensimmäinen kerta kun tuo kiila hajoaa, jos käytössä ei ole erikoistyökalua jolla pidetään hihnapyörästä kiinni isoa kampiakselin pulttia irroitettaessa.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 12.10.2010 16:14

No kanssa väittäisin ettei anna
Nyt on kyseessä kuitenkin S4 ja suorasytkä kone??


Syön muuten sanani itsellä oli tuossa 3B:ssä kipinän + bensan kanssa huolia ja tosiaan on jakaja kone...

Sorry...


Tuo hammashihnapyörän kiila murtuu myös hyvin usein joka kannattaisi korvata teräksisellä hinta n.100e ja säästyy aika paljon pienemmällä rahan menolla, jos alkuperäinen pettää=)
450Nm aika kova momentti johon dampperin pultti pitäisi kiristää...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2010 19:55

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että suuresti liioiteltua tuon kampuran hammaspyörän ongelmat. Tai sinänsä ei ole, että niitä tosiaan hajoaa, mutta se on väärinkäytön takia kuten Rolle selitti. Mikäli jakopään remppa tehdään niinkuin se pitääkin, ei ole mitään riskiä että pyörä halkeaisi. Viimeinen kuolinlause on jos ei ole oikeaa kiinnipitotyökalua, ja sitten tuodaan tontille vielä iso pulttipyssy.

No siitä huolimatta, kyllä minullekkin seuraavassa rempassa on tulossa teräksinen pyörä. 340tkm ajettu orkkis pyörä rupeaa jo olemaan hieman kulunut.

Vielä ajoitusten tarkistus, kampiakselin ajoitus ehdottomasti pitää tarkistaa vauhtipyörältä. Onko kyseessä muuten "jakajalla" oleva AAN? Eikö niitäkin ollut ensimmäisiä missä nokan halli oli jakajan rungon sisällä. Tämä tietenkin tarvitsee olla täsmälleen oikeassa asennossa, eli jos on ollut irti niin hampaat ei todennäköisesti ole kohdallaan.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 12.10.2010 20:41

Onko kyseessä muuten "jakajalla" oleva AAN? Eikö niitäkin ollut ensimmäisiä missä nokan halli oli jakajan rungon sisällä.


"Mielestäni" kaikki AAN koneet ovat suoralla sytyllä eli hall olisi nokka-akseleiden (nokkapyörän) päässä?
AAN kannessa on takana myös valmis paikka jakajalle...?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2010 20:47

Suorasytkällä kyllä, mutta muistin varmistuksen jälkeen ensimmäiset AAN-koneet tosiaan oli jakajan tumpilla, missä oli halli sisällä.

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 15.10.2010 19:59

Jako on ihan varmana kohallaan. Hall anturissa se vika on ku välillä näyttää jännitteen ja välillä ei sitte millään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa