-97/98 Passat kaikki pimeni.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Scrabble
-

-97/98 Passat kaikki pimeni.

ViestiKirjoittaja Scrabble » 10.10.2010 14:57

Elikkä -98 1.8T Passat kyseessä. Kesken ajoa ajotietokone sammui, mittaristo lopetti toimintansa, eikä puhalla enää lämmintä ollenkaan.. Mikä piru tuohon iski?

Edit: Korjataan sen verran että nopeus- ja kierroslukumittari toimii. Bensa- ja lämpömittarit eivät toimi, samoin ajotietokone sekoilee omiaan. Sulakkeet katsottu ja ovat kaikki ehjiä. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

Toinen kysymys koskee eri autoa, samalla tekniikalla. Ahtaa milloin huvittaa -> Vedot kateissa ja haisee bensalle? Veteleekö turbo viimeisiään vai mitä tuosta voi olettaa? Ahdot heiluu 0,2-0,5bar.

Vastanneilla suuret kiitokset jo etukäteen!

simopanssi
-

ViestiKirjoittaja simopanssi » 11.10.2010 12:05

Ootko tarkistanu virtalukon pohjan? miulla hävitti puhaltimen, vilkut, pyyhkijät. En tiedä kyllä että voiko se vaikuttaa kun kesken ajon hävinny nuo sähköt.

Scrabble
-

ViestiKirjoittaja Scrabble » 11.10.2010 19:47

Sitä ei olla katsottu. Akun napa irroitettiin tänään ja hetken aikaa kaikki toimi normaalisti, mutta vika palasi parin minuutin käytön jälkeen.

Miten tuo virtalukko todetaan?

Edittiä taas: Vika siis alkoi kesken ajon, heti kun oli ajettu jostain vähän isommasta möykystä.

simopanssi
-

ViestiKirjoittaja simopanssi » 12.10.2010 15:52

sepä on sama vaihtaa jos esiin kaivaa. alfamerin oppaassa on ohje että pitäis irrottaa ratti kun pohjan vaihtaa, ite onnistuin vaihtamaan ilman ratin irrotustakin.

foorumilta löytyy ohjeita, hakuun virtalukonpohja 3b jne.

virtalukonpohja maksaa 20€ motonetissä, merkkiliikkeessä jotakin.

sen kyllä huomaa jos siinä on vika ollu, mulla oli ihan kunnolla halki se.

Gorro
-

ViestiKirjoittaja Gorro » 12.10.2010 17:54

Mulla oli virtalukonpohja rikki ja vei vilkut, valot ja töötin ainakin. Mulla piti mitata että näki ettei toimi. Eli virtalukon pohjassa on 2 kytkintä josta mulla toinen rikki. Toinen tais mennä juurikin moottorin ohjaukselle ym. mutten tiedä että pitäskös sen jälkeen enää kone pysyä käynnissä... Kannattaa katsoa vaikka Alfamerin kirjasta löytyy sähkökaaviot. Sieltä näkee suoraan pinnit.
Katsoin nyt tuosta kirjasta että:
Pun --- syöttö akulta liittimeen 30

Kytkin 1.
"out" liittimet x(asento 1), 50 ja 50b (asento 2)
Kytkin 2.
"out" liittimet P(asento 0), 15(asento 1),

Lisäksi jousipalautteinen out liitin S (sytytys?)

Eli kytkimeltä 2 menee liittimestä 15 musta johto ohjausyksikölle tuon jousipalautteisen kanssa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”