Polttoainehöyryjen keräys hässäkkä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

Polttoainehöyryjen keräys hässäkkä

ViestiKirjoittaja A-j-P » 5.10.2010 22:31

Voiko tuota hässäkkää eliminoida mitenkään? Vai vaikuttaako päästöihin tms.....
autona tuo meitin golpero

lmjanttila
-
Viestit: 106
Liittynyt: 18.8.2010 6:42

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 6.10.2010 9:18

Minkä takia pitäs eliminoida? Ei sillä päästöjen kanssa pitäs olla juurikaan tekemistä.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 6.10.2010 10:38

Ihan mielenkiinnosta kyselin vuua. Mietin vaan mitä vaikuttaa jos eliminoisi sen??
Ja sais sen solenoidin pois nakuttamasta...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.10.2010 16:06

Ei se nakutus nyt niin häiritsevä voi olla.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.10.2010 21:06

Vuodesta 2001 se on pakollinen sitä ennen ei. Omasta otin pois käytöstä nyppäsemällä sähköpistokkeen pois ja tukkimalla imusarjalle menevän letkun. Saattaa vanhetessaan aiheuttaa mukavia käyntihäiriöitä.
Toimintaperiaatteena sillä on siis kerätä polttoainehöyryjä talteen ja välillä magneettiventtiili puhaltaa ne imusarjaan poltettavaksi.

Skodassa -01 kun se hajosi niin mistään muusta sitä ei huomannut kuin siitä että ei mennyt enään katsastuksesta läpi. Ilmoitti OBD-mittauksessa vikakoodin P44 ja katsastusmies ei tiennyt mitä se tarkoittaa. Tiesi vain että siitä pitää antaa hylkäys katsastuksessa.
Että sillain ja merkkiliikkeen kautta vikakoodit ja venttiilin vaihto olisko ollut hieman alle 200e kaikkiaan.
Ihan turha vehje, se maailma ei tuolla parane. Rahastusta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa