Juu eli mistä voisin löytää otsikon mukaisen moottorin? Uusikin käy mut vähän käytetty aina parempi mutta ei taida näin uusia löytyä...
Tiedän et Audi liikkeestä voi tilata uuden moottorin mut onko mitään muuta paikkaa josta voisi löytyä?
Kiitos etukäteen vastauksista :-)
Audi 1.8T tai 2.0T FSI moottori hakusessa. Vm:2006-2007
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ensinmäisenä tuli auton vaihto mieleen mut vaikeaa on löytää yhtä hyvä kuntoista ja vähän ajettua.
Uudempia niin niukasti myynnissä ja jos löytyy niin hinta on sen mukainen. Käytetyn ostossa aina omat vaikeudet.
Ei kai tuo koneen muutoskatsastus mahdoton tehtävä ole kun samaa autoa on tehty isommalla turbo koneella...?
Uudempia niin niukasti myynnissä ja jos löytyy niin hinta on sen mukainen. Käytetyn ostossa aina omat vaikeudet.
Ei kai tuo koneen muutoskatsastus mahdoton tehtävä ole kun samaa autoa on tehty isommalla turbo koneella...?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuo turbo koneen sijoittaminen vanhan tilalle ei liikaa tietoa tarvitse kun autoa on valmistettu turbo koneella. Itse en asennusta suorittaisi mutta tiedän että se käy sinne.
Korkeintaan vetarit ja vaihdelaatikon joutuu vaihtamaan. Sähköihin ei tarvitse kajota eikä niiden liittimiin.
Lähden nyt konttorille kysymään voiko koneen vaihtaa ja tunnin päästä ollaan viisaampia kaikki.
Intoa autojen laitossa pitää olla aina jos niistä tykkää :-)
Uuden auton vaihto tulee yhtä kalliiksi kuin moottorin vaihto. Suurena miinuksena auton vaihdossa se ettei mieleistä välttämättä löydy ellei uutta osta.
Korkeintaan vetarit ja vaihdelaatikon joutuu vaihtamaan. Sähköihin ei tarvitse kajota eikä niiden liittimiin.
Lähden nyt konttorille kysymään voiko koneen vaihtaa ja tunnin päästä ollaan viisaampia kaikki.
Intoa autojen laitossa pitää olla aina jos niistä tykkää :-)
Uuden auton vaihto tulee yhtä kalliiksi kuin moottorin vaihto. Suurena miinuksena auton vaihdossa se ettei mieleistä välttämättä löydy ellei uutta osta.
No niin. Kävin A-katsastuksesta kysymässä asiaa. Ehkä mulkuimmalta inssiltä mitä maa päällään kantaa. (ihan hyvin meni)
Saa vaihtaa saman sarjan (8P) isomman koneen jos jarrut on samat tai vaihtaa myös ne.
Vetonivelet pitää vaihtaa kone kohtaiset ja tietenkin apulaitteet. Autosta josta kone otetaan pitää olla runko numero ja rekisteri nro jolla auto on aikaisemmin ollut liikenteessä. Ellei osta uutta moottoria. Sitten vain muutos katsastus ja tien päälle.
Ainoa miinus tässä on että koneen vaihto on erittäin työläs. Ruisku boksi ynm pitää vaihtaa ja käynnistyksen esto ohjelmoida uudelleen ynm....
Voi olla et vaihdan autoa tuonnempana. Tiedetään ainakin et koneen voi vaihtaa.
Saa vaihtaa saman sarjan (8P) isomman koneen jos jarrut on samat tai vaihtaa myös ne.
Vetonivelet pitää vaihtaa kone kohtaiset ja tietenkin apulaitteet. Autosta josta kone otetaan pitää olla runko numero ja rekisteri nro jolla auto on aikaisemmin ollut liikenteessä. Ellei osta uutta moottoria. Sitten vain muutos katsastus ja tien päälle.
Ainoa miinus tässä on että koneen vaihto on erittäin työläs. Ruisku boksi ynm pitää vaihtaa ja käynnistyksen esto ohjelmoida uudelleen ynm....
Voi olla et vaihdan autoa tuonnempana. Tiedetään ainakin et koneen voi vaihtaa.
Lainataan vähän rakennemuutospäätöstä tähän tapaukseen sovellettavin osin tähän niin saa siitä itse lukea. Kappaleiden lopussa omia kommentteja kursiivilla:
Tuossapa nuo suuntaviivat pääpiirteissään minkä pohjalta muutoksen voisi tehdä. Tuohon päälle sitten tosiaan nuo kaikki koodaus- ym johtosarjojen ja ohjainlaitteiden vaihtorumbat ja uuden moottorin tapauksessa todistukset sen päästötasosta. Mahdollista siis mutta kalliiksi tulee kun ei tosiaan riitä että vaihdat pelkän moottorin vaan lisäksi vaihtoon menee paljon muutakin ecua, vaihteistoa ja apulaitteita myöden.
5 §
Moottorin vaihto
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:
a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna; Kaikissa malleissa vissiin oli ESP vakiona. Ellei, joutuu asentamaan sen
e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys;Alkuperäiset kiinnikkeet varmaan helpoin vaihtoehto
f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;Nämähän vaativatkin vähäpäästöisessä nuo VTT-testit, eli voi unohtaa
g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti;Vaparin ja turbokoneen vääntömomentissa on aika hurja ero eli voimansiirto lienee viisainta muuttaa vastaamaan turbokoneellista kaikilta osin
i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
7 §
Vähäpäästöisen auton moottorin vaihto ja muuttaminen
1. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa mallisarjaan kuuluvan, muutoksen kohteena olevaa autoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan autoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen.
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä. Vähäpäästöisen auton moottoria saa kuitenkin muuttaa 6 §:n 3 momentissa tarkoitetuilla tavoilla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
8 §
Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
Tuossapa nuo suuntaviivat pääpiirteissään minkä pohjalta muutoksen voisi tehdä. Tuohon päälle sitten tosiaan nuo kaikki koodaus- ym johtosarjojen ja ohjainlaitteiden vaihtorumbat ja uuden moottorin tapauksessa todistukset sen päästötasosta. Mahdollista siis mutta kalliiksi tulee kun ei tosiaan riitä että vaihdat pelkän moottorin vaan lisäksi vaihtoon menee paljon muutakin ecua, vaihteistoa ja apulaitteita myöden.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa