http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 140145.jpg
tämmönen osa!!! mikä??
Help! vw caprioletti -79 k-jetronic
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
??
http://store3.data.bg/shwepi/audi/servi ... alve_1.gif
eikös tämä ole vanha tyhjäkäynti säädin??
ja toi toinen on apuilmaventtiili (auxiliery air valve)
korjatkaa jos/kun väärässä olen.
ongelma vanhassa capriossa on se että ei pysy tyhjäkäynnillä. jalka pois kaasulta ni sammuu heti!!!
http://store3.data.bg/shwepi/audi/servi ... alve_1.gif
eikös tämä ole vanha tyhjäkäynti säädin??
ongelma vanhassa capriossa on se että ei pysy tyhjäkäynnillä. jalka pois kaasulta ni sammuu heti!!!
-
- -
- Viesti:
Silloin ei käy korotettua tyhjäkäyntiä vaan alhaisempaa tyhjäkäyntiä jota se lämpimänä käy.ok.... jos ei aukea ni auto ei käy tyhjäkäyntiä?? näin tyhmästi kysyttynä!
Tää on uudempi joka on samalla myös tyhjäkäynnin vakain. Tää säätyy koko ajan auki tai kiinni tilanteen mukaan ja ohjataan PWM:llä.eikös tämä ole vanha tyhjäkäynti säädin??
Onko siinä mitään tyhjäkäynnin perussäätöruuvia?ongelma vanhassa capriossa on se että ei pysy tyhjäkäynnillä. jalka pois kaasulta ni sammuu heti!!!
h.jormalinen:
siis yhtäkuin boxi?
jaa-a. mä olen itsekkin etä tukena ko.autolle ja olen viimeksi kattonut pellin alle heinäkkuussa.
täytyy tutkia tarkemmin 2vk päästä kun näen auton seurv.kerran.
mutta jos ko.osa on mykkä ni eikös silloin tyhjäkäynti ole poissa pelistä??
ja saako tuota osaa mistään tarvike liikkeestä vai pitääkö kysyä vw-konsernilta ja maksaa hunajaa??
ohjataan PWM:llä.
siis yhtäkuin boxi?
Onko siinä mitään tyhjäkäynnin perussäätöruuvia?
jaa-a. mä olen itsekkin etä tukena ko.autolle ja olen viimeksi kattonut pellin alle heinäkkuussa.
täytyy tutkia tarkemmin 2vk päästä kun näen auton seurv.kerran.
mutta jos ko.osa on mykkä ni eikös silloin tyhjäkäynti ole poissa pelistä??
ja saako tuota osaa mistään tarvike liikkeestä vai pitääkö kysyä vw-konsernilta ja maksaa hunajaa??
-
- -
- Viesti:
Juu. Pulssileveysmodulaatiolla ohjataan ja siitä kuuluu surinaa. Kakkosgolfissa sen boksi on tietääkseni keskikonsolissa. -79:ssä tuskin tuota säädintä onkaan, vaan siinä vois olla se vanhemman tyylinen.siis yhtäkuin boxi?
Se on siis lisäilmaventtiili joka antaa kylmänä tyhjäkäynnillä lisäilman virrata kaasuläpän ohi korottaen tyhjäkäyntiä lämpimään verrattuna.mutta jos ko.osa on mykkä ni eikös silloin tyhjäkäynti ole poissa pelistä??
Tuo on Boschin tekele ja varmasti löytyy käytettynäkin, mutta jos tuo on vialinen niin se pitää joko tyhjäkäynnin korkealla lämpimänä tai ei korota kylmällä tyhjäkäyntiä. Tota osaa ei siis lämpimällä moottorilla tarvitsisi ollenkaan.
Tyhjäkäyntiruuvi vois olla jossain ihan siinä kaasuläppäkotelossa.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 27.9.2010 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”