Liukkaat öljyt laatikkoon?
Valvoja: ffp jäsenet
Liukkaat öljyt laatikkoon?
Alkaa nuo pakkaskaudet taas lähestyä,kävi mielessä jos nyt jo vaihtaisi liukkaat öljyt vaihteistoon ettei pakkasella vaihto takertele. Mutta mikäs oljy se nyt oikeesti toimii noissa4-korin bensa värkeissä? Että jos sulla on oikeesti hyviä kokemuksia jostain/joistain öljyistä ihan itteltä eikä esson paarin porukalta kuultuja juttuja niin valaise toki meitä muitakin. menekki on 2 autoon noin 4litraa,jotta jos hyvää öljyä löytyy niin ei se voi rahaan kaatua!
http://www.roadmachine.fi/gearoil.html Täältä öljyä ja
http://www.roadmachine.fi/suositus.html täällä suositustaulukot.
Oma kokemus on se että hyvää öljyä ainakin MTL:stä.
http://www.roadmachine.fi/suositus.html täällä suositustaulukot.
Oma kokemus on se että hyvää öljyä ainakin MTL:stä.
Vaihteisto öljyt
Pari talvea sitten laitoin Red Linet laatikkoon. Pakkasilla oli niin jäykkä keppi ettei mitään tolkkua,mutta kun oli hetken ajanu,kaikki toimi ihan hyvin...
Nykyisessä on jotain volkkarin laittamaa, eikä mitään ongelmaa koskaan !
Nykyisessä on jotain volkkarin laittamaa, eikä mitään ongelmaa koskaan !
Eli jollain vs 200 ei toimi ollenkaan toisella taas toimii,sama homma red linen kanssa,toinen kehuu ja toinen sanoo et jäykkää.. eli ei vissiin varmaa valintaa olekkaan? Mitäköhän ne marmorilla käyttää? vai rupeisko vaan laidastaan kokeilemaan? Vielä tietty sais ehotella jos olis enempi hyviä tarjolla?
Ite kanssa ajattelin Poloon tuon Shellin öljyn laittaa kun se tosiaan tuntuu olevan ainoa josta ei omaan silmäänkään ole vielä negatiivista kantautunut. Laitoin sinne pari kuukautta sitten Motulin Motylgearit jotka toimii lämpimänä lähes alkuperäisöljyn veroisesti suurimman osan ajasta mutta välillä joku pykälä saattaa ihmeellisesti tökätä vähän vastaan. Kylmänä tuokin sitten takkuaa vähän reilummin.
lähin varaosaliike varmasti myy ja shellin asematki luultavasti?
Itellä redlinet sisällä eikä oo paha sanottavaa yli 30tkm jälkeen. Okei -30 pakkasilla oli vähän tahmea mutta niin on ollu shellin ja mobilin öljytki. Mut taas muuten kevyt käytettävä. Tosin itsellä oli pesty laatikko ja uudet laakerit ja stefat ku laitoin öljyt sisään. Vielä 60tkm ja vois sijoittaa samaan öljyyn
Itellä redlinet sisällä eikä oo paha sanottavaa yli 30tkm jälkeen. Okei -30 pakkasilla oli vähän tahmea mutta niin on ollu shellin ja mobilin öljytki. Mut taas muuten kevyt käytettävä. Tosin itsellä oli pesty laatikko ja uudet laakerit ja stefat ku laitoin öljyt sisään. Vielä 60tkm ja vois sijoittaa samaan öljyyn
Itellä toi mobil vs200 toimi ok joka säässä, viime talven paukkupakkaset ja kylmästartit hotellien parkkipaikoilta onnistui ongelmitta.
Mites automaattiöljyt? Volsuissa sitä ei muistaakseni saanut käyttää, muissa merkeissä on ollut ja tiedän yhden tähtinokkaisen manuaalilaatikon jossa automaattiöljyjä on käytetty ja toimi 700tkm jälkeenkin kuin uusi.
Mites automaattiöljyt? Volsuissa sitä ei muistaakseni saanut käyttää, muissa merkeissä on ollut ja tiedän yhden tähtinokkaisen manuaalilaatikon jossa automaattiöljyjä on käytetty ja toimi 700tkm jälkeenkin kuin uusi.
Noniin, tuli heitettyä ne Shellin Getriebeöl EP:t Polon 5-vaihteiseen laatikkoon ja ei voi kun kehua. Ihan ku olis uuden laatikon saanu vaikka en saanukkaan ku 1,5 litraa mahtumaan kun täyttötilavuus ilmoitetaan vissiin 2.7:ksi. Ulos tuli kyllä 2 litraa, liekkö syynä sitten ylitäyttö, pari kk sitten vaihdoin sinne edelliset öljyt niin keula oli kyllä melko paljon korkeammalla perään nähden.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa