Bypassin vaihto / 1.8T AUM Bora

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Bypassin vaihto / 1.8T AUM Bora

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 22.9.2010 13:13

Hei!

Borasta taitaa olla bypass vaihtokunnossa, joten sen suhteen kyselisin vaihtaneilta kokemuksia.

Kannattaako bypass korvata käymällä marmoritiskiltä samanlainen kuin aikaisempi vai saako tähän koneeseen jotain ns. kestävämpää samasta paikasta? Eli siis OEM-bypassia etsin. Jotakin olen lukenut TT:n bypassin vaihdosta kyseiseen koneeseen, millä nimellä sitä sieltä pitäis kysyä ja käykö se ihan heittämällä vanhan tilalle?

Lisäksi, kyseisen osan sieltä ostaneet: paljonko kustansi?

Kiitokset vastauksista.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 22.9.2010 13:22

Se TT:n pässi taitaa olla kaikissa uudemmissa, esim AUM:ssa vakiona. En tiedä edes valmistetaanko edes muita malleja kuin tuota enää.

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 22.9.2010 13:32

Kiitos vastauksesta!

Oon ollu koko ajan siinä uskossa että näissä eri passit :)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 23.9.2010 23:31

Jotkut vannovat mäntätyyppisen jousiviritteisen bypass-venttiilin nimeen. Toisten mielestä taas vakio kalvotyyppinen (myös TT:n värkki) riittää.

Mäntämallinen vaatii huoltoa: putsausta ja rasvausta noin parin vuoden välein. Boschin alkuperäiset mallit taas ovat huoltovapaita, mutta kestävät minkä kestävät.

Kaksi eri kuppikuntaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.9.2010 23:37

Eikö joku forge tms. tuonut myyntiin sellaisen kalvotoimisen jota mainostivat että kestää paremmin kuin alkuperäinen ja olisi huoltovapaa?

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 24.9.2010 10:25

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 24.9.2010 13:47

Itselläni on käytössä seuraavanlainen Forgen by-pass ja toiminut hienosti. Kunhan puhdistaa parin vuoden välein ja laittaa kunnon rasvaa että mäntä liikkuu helposti niin toimii kuin unelma.

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa