Golf IV GTI ahtopaine vakiona
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV GTI ahtopaine vakiona
Eipä löytyny haulla tietoa että mikä on Golf IV GTI:n ahtopaine vakiona, joten jos joku voisi sen ilmoittaa =) Itsellä on -99 AGU moottorilla varustettu pirssi, lauantaina laitoin ahtomittarin kiinni ja yllätyin kovasta ahtopaineesta vakiona, mittari näyttää 0.9bar ahtoja. Autoa ei ole lastutettu!
Edellisessä 1.8T pirssissä, -97 Passat AEB moottorilla, oli ahtopaine 0.6bar.
Edellisessä 1.8T pirssissä, -97 Passat AEB moottorilla, oli ahtopaine 0.6bar.
Eipä tuo kyl silti tunnu kovin paljoa liikahtavan, lastutus on pyörinyt monta kertaa mielessä. No, otan tänään töissä testerin mukaan ja käyn kokeilemassa, veikkaan kyllä että ahtopaineensäädin on sökö ja ei rajoita ahtoa ollenkaan. Mittari ei ole mikään halpa vaan Auto Gaugen electrica ja kun ne halvatkin mittarit on aina pitäny paikkaansa niin tämä pitää ainakin. Kertoilen tuloksia tuossa kahentoista jälkeen, stay tuned :D
Eipä ollu vikakoodeja ja auto ei mene vikatilaan... Kakkosella kun vedättää jostain 1500rpm rajottajalle asti niin ahdot nousee 0.9bar ja laskee kierrosten noustessa aina 0.2bar asti. Kai sitä siis pitää todeta että autossa on lastu, mutta eipä se silti tunnu vakiota kummemmalta. Enpä oo kyl vakio GTI Golffilla ajanutkaan koskaan... Penkkiin pitäis siis päästä et sais tästä selvyyden, missähän mahtaa olla lähin kun asustelen Forssassa ?
Kai olet sen boschin vakiobypassin tsekannut, ettei siinä kalvo ole hajonnut? Myös se alipaineletku siitä bypassilta hapertuu ja vuotaa, tämä tuli itse huomattua kun koskin: lähti parin sentin pala irti.
Ja harvemmin kyllä lastutettu AGU alkaa ahtoja nostamaan jo 1500 kiekoissa, pikemminkin lähempänä 2500-3000, softasta riippuen tietenkin. Jos nyt vakio K03:sta puhutaan.
Ja harvemmin kyllä lastutettu AGU alkaa ahtoja nostamaan jo 1500 kiekoissa, pikemminkin lähempänä 2500-3000, softasta riippuen tietenkin. Jos nyt vakio K03:sta puhutaan.
jyri.h kirjoitti:No millä kierrosluvulla tuo 0.9bar ilmenee?
En nyt muista että mistä mihin ahtoja on tuo 0.9bar, pitää kattoa se uusiksi.
plasmis kirjoitti:Kai olet sen boschin vakiobypassin tsekannut, ettei siinä kalvo ole hajonnut? Myös se alipaineletku siitä bypassilta hapertuu ja vuotaa, tämä tuli itse huomattua kun koskin: lähti parin sentin pala irti.
Ja harvemmin kyllä lastutettu AGU alkaa ahtoja nostamaan jo 1500 kiekoissa, pikemminkin lähempänä 2500-3000, softasta riippuen tietenkin. Jos nyt vakio K03:sta puhutaan.
Eipä ole vakiota bypassia tässä autossa ja letku on kunnossa kun se tuli vaihdettua bypassin vaihdon yhteydessä. Ja jos bypassi olis sökö niin autohan olis tehoton. Enkä nyt tarkoittanut että alkaa nostaan ahtoja jo tuossa 1500rpm, vaan että kun siitä aloitti vedon. Vakio ahdin tuolla on pakko olla, herää kuitenkin niin alhaalta.
Viimeksi muokannut Sleeper^, 8.9.2010 8:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli kokeiltua että miten nostaa ahtoja, kakkosella 1200rpm ja kaasu pohjaan niin n. 1500rpm mennään ahdon puolelle ja n. 2200rpm on 0.6bar. Mitenkäs vakio nostaa ahtoja ? Oliskohan kuitenki niin että mittari näyttää väärin ? Voimaa kuitenkin tuntuis olevan, ykkösellä alkoi hyppyyttään oikeaa etupyörää kun löin pienestä vauhdista kaasun pohjaan kuivalla asfaltilla ja lähes uusilla 225/45/17 kesärenkailla...
kilpijoki kirjoitti:Lainaus:
TDI:ssä N75 ongelmat näky niin että ahtoja ei rajoittanu mikään, kaks ahdinta pelastu ahtopainemittarin takia :)
[OT]Outoa, mulla N75 ongelman ilmaannuttua, ahtoi 1.6bar, mutta meni kyllä aika pian vikatilaan.[/OT]
Juuri noinhan noissakin tapauksissa kävi, toisessa vain oli ohjelma laitettuna joten ei menny vikatilaan kun ahtorajaa oli nostettu. Ja toisella taas ei kiihdyteltykään kovin paljoa kun huomattiin että ahtaa tuon 1.6bar vaan haettiin suoraan uusi ahtopaineensäädin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa