Golf IV GTI ahtopaine vakiona

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

Golf IV GTI ahtopaine vakiona

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 6.9.2010 17:16

Eipä löytyny haulla tietoa että mikä on Golf IV GTI:n ahtopaine vakiona, joten jos joku voisi sen ilmoittaa =) Itsellä on -99 AGU moottorilla varustettu pirssi, lauantaina laitoin ahtomittarin kiinni ja yllätyin kovasta ahtopaineesta vakiona, mittari näyttää 0.9bar ahtoja. Autoa ei ole lastutettu!

Edellisessä 1.8T pirssissä, -97 Passat AEB moottorilla, oli ahtopaine 0.6bar.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 6.9.2010 19:25

Ei se tossa Golffissakaan vakiona yli 0.6 baria ole..

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 6.9.2010 19:35

No niinpä tietenki, pitää huomen lukee vikakoodit jos sellasia on ku ei oo kertaakaan menny vikatilaan... Hetki sitten tuli nelosella kokeiltua niin kyllä se 1bar ahtaa sillä...

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 7.9.2010 2:39

Joku kyllä mättää mittausarvoissa. Nimittäin 0,9-1 bar ahdoilla AGU golffi liikahtaa jo sen verran, että sen huomaa perstuntumallakin jos niin kovilla ahdoilla mennään.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 7:14

Eipä tuo kyl silti tunnu kovin paljoa liikahtavan, lastutus on pyörinyt monta kertaa mielessä. No, otan tänään töissä testerin mukaan ja käyn kokeilemassa, veikkaan kyllä että ahtopaineensäädin on sökö ja ei rajoita ahtoa ollenkaan. Mittari ei ole mikään halpa vaan Auto Gaugen electrica ja kun ne halvatkin mittarit on aina pitäny paikkaansa niin tämä pitää ainakin. Kertoilen tuloksia tuossa kahentoista jälkeen, stay tuned :D

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 12:26

Eipä ollu vikakoodeja ja auto ei mene vikatilaan... Kakkosella kun vedättää jostain 1500rpm rajottajalle asti niin ahdot nousee 0.9bar ja laskee kierrosten noustessa aina 0.2bar asti. Kai sitä siis pitää todeta että autossa on lastu, mutta eipä se silti tunnu vakiota kummemmalta. Enpä oo kyl vakio GTI Golffilla ajanutkaan koskaan... Penkkiin pitäis siis päästä et sais tästä selvyyden, missähän mahtaa olla lähin kun asustelen Forssassa ?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 17:52

Piti kokeilla toisella ahtopaineensäätimellä mutta eihän hyllyssä ollut oikeanlaista. Otin sitten ahtopaineensäätimeltä liittimen irti jolloin auto ahtoi vain 0.3bar eli säädin toimii ?

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 7.9.2010 18:13

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 19:27

TDI:ssä N75 ongelmat näky niin että ahtoja ei rajoittanu mikään, kaks ahdinta pelastu ahtopainemittarin takia :) Yritettiin tänään mittailla ahtoja testerillä, mutta eipä löytyny mokomaa arvoa, ei edes vag-comilla... Vag-com on joku 704 muistaakseni... Mistäs groupista sen pitäs löytyä ?

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 7.9.2010 21:04

Et kyllä löydä tosta sun pelistä vagcomi:lla ahtoja olleskaan.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 21:45

Jaa, kyllä muistaakseni löysin ahdot 3B Passatistakin :) Ja -97 TDI Cordobastakin löyty niin miksei sitten tästäkin ?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.9.2010 21:54

Ahtoparametrejä ei löydy comilla kaikista vaggilaisista, esim -99 TT:stä ei löytynyt kun edellisessä duunissa kun yritettiin paikallistaa ajoittaista tehopulaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 7.9.2010 21:57

No, kyllä se sitten kahen viikon päästä selviää penkissä että onko lastu vai ei...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.9.2010 22:24

No millä kierrosluvulla tuo 0.9bar ilmenee?

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 8.9.2010 0:40

Kai olet sen boschin vakiobypassin tsekannut, ettei siinä kalvo ole hajonnut? Myös se alipaineletku siitä bypassilta hapertuu ja vuotaa, tämä tuli itse huomattua kun koskin: lähti parin sentin pala irti.

Kuva
Kuva

Ja harvemmin kyllä lastutettu AGU alkaa ahtoja nostamaan jo 1500 kiekoissa, pikemminkin lähempänä 2500-3000, softasta riippuen tietenkin. Jos nyt vakio K03:sta puhutaan.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 8.9.2010 7:13

jyri.h kirjoitti:No millä kierrosluvulla tuo 0.9bar ilmenee?


En nyt muista että mistä mihin ahtoja on tuo 0.9bar, pitää kattoa se uusiksi.

plasmis kirjoitti:Kai olet sen boschin vakiobypassin tsekannut, ettei siinä kalvo ole hajonnut? Myös se alipaineletku siitä bypassilta hapertuu ja vuotaa, tämä tuli itse huomattua kun koskin: lähti parin sentin pala irti.

Ja harvemmin kyllä lastutettu AGU alkaa ahtoja nostamaan jo 1500 kiekoissa, pikemminkin lähempänä 2500-3000, softasta riippuen tietenkin. Jos nyt vakio K03:sta puhutaan.


Eipä ole vakiota bypassia tässä autossa ja letku on kunnossa kun se tuli vaihdettua bypassin vaihdon yhteydessä. Ja jos bypassi olis sökö niin autohan olis tehoton. Enkä nyt tarkoittanut että alkaa nostaan ahtoja jo tuossa 1500rpm, vaan että kun siitä aloitti vedon. Vakio ahdin tuolla on pakko olla, herää kuitenkin niin alhaalta.
Viimeksi muokannut Sleeper^, 8.9.2010 8:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 8.9.2010 7:39

Tuli kokeiltua että miten nostaa ahtoja, kakkosella 1200rpm ja kaasu pohjaan niin n. 1500rpm mennään ahdon puolelle ja n. 2200rpm on 0.6bar. Mitenkäs vakio nostaa ahtoja ? Oliskohan kuitenki niin että mittari näyttää väärin ? Voimaa kuitenkin tuntuis olevan, ykkösellä alkoi hyppyyttään oikeaa etupyörää kun löin pienestä vauhdista kaasun pohjaan kuivalla asfaltilla ja lähes uusilla 225/45/17 kesärenkailla...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.9.2010 7:52

TDI:ssä N75 ongelmat näky niin että ahtoja ei rajoittanu mikään, kaks ahdinta pelastu ahtopainemittarin takia :)

[OT]Outoa, mulla N75 ongelman ilmaannuttua, ahtoi 1.6bar, mutta meni kyllä aika pian vikatilaan.[/OT]

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 8.9.2010 8:15

kilpijoki kirjoitti:Lainaus:
TDI:ssä N75 ongelmat näky niin että ahtoja ei rajoittanu mikään, kaks ahdinta pelastu ahtopainemittarin takia :)

[OT]Outoa, mulla N75 ongelman ilmaannuttua, ahtoi 1.6bar, mutta meni kyllä aika pian vikatilaan.[/OT]


Juuri noinhan noissakin tapauksissa kävi, toisessa vain oli ohjelma laitettuna joten ei menny vikatilaan kun ahtorajaa oli nostettu. Ja toisella taas ei kiihdyteltykään kovin paljoa kun huomattiin että ahtaa tuon 1.6bar vaan haettiin suoraan uusi ahtopaineensäädin.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 8.9.2010 19:57

0.9bar ahdot on n. 2600rpm-4600rpm ja sit alkaa laskemaan.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 25.9.2010 10:25

Lastuhan siellä on, eilen mitattiin Harisen penkissä 136.1kw@5100RPM ja 320.4Nm@3350RPM =) Eli eipä tartte lastutella, hyvä näin :)

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 29.9.2010 1:33

Hyvä, että selvisi!
Harisen porukka on kyllä mukavaa, omani kävin siellä myös säädättämässä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa