Audi A6 2.6 V6 -97 Kannentiivistekö?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

frostBite
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.8.2009 22:04

Audi A6 2.6 V6 -97 Kannentiivistekö?

ViestiKirjoittaja frostBite » 13.8.2010 23:24

Kävinpä tänään vaihtamassa moottoripyöräni "huoltopäällikön helmeen", eli oli olevinaan hyvä peli jne.
Eipä siinä, kyllähän se hyvältä vaikutti ja vaihto suoritettiin, mutta 170km kotimatkan jälkeen laski parkkipaikalle jäähdytinnestettä sellasen reilun litran verran.
Eipä muuta kuin pelti auki ja paisarin ylivuodostahan ne nesteet oli peräisin.

Paisarissa oli myös pikkasen sellasta vaaleenruskeeta skeidaa, lähinnä korkissa.
Laitoin vehkeet tulille ja katoin paisariin, muttei ainakaan kuplinut. Lämmöt pysys 90asteessa, eikä tuntunut ainakaan tyhjäkäynnillä keräävän painetta.

Mahtaako olla muuta vaihtoehtoa, kuin kansi/kannentiiviste sökö?

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 14.8.2010 11:42

Jos neste on ruskeeta mönjää,on luultavasti laitettu väärää jäähdytydnestettä.
Pitää olla punaista.

Jos laittaa vihreää/sinistä,punaisen sekaan tulee tuo ilmiö.

Kokeile puhtaalla vedellä ,ja laita sitten oikeanlainen neste.

Humpaako lämpömittari normi ajossa.??

frostBite
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja frostBite » 14.8.2010 15:06

Lämpömittari pysyttelee n.92asteessa koko ajan, paikallaan ja ajettaessa.
Sitä lähinnä ihmettelen, että miksi nesteet tuli pihalle kun ajoin auton parkkiin kotipihalle.

Muutama kuvatus paisarissa olevasta mömmöstä:

http://i170.photobucket.com/albums/u267/janne_k/14082010111.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u267/janne_k/14082010113.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u267/janne_k/14082010112.jpg

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 14.8.2010 16:47

Kyseinen mömmö näyttää aika normaalilta näin kuvista (kännissä) katseltuna. Taidettu pistää punasen sekaan jotain muun väristä? (syövyttää muuten konetta, kannattaa vaihtaa samalla näkee tuleeko öljyä)

Onko korkki ehjä? Sehän on helpoina ja halvin kokeilla. Tai jos se oli ylitäytetty purkki? Ja kyllä monissa autoissa tulee paisarin yli jos esim motarii vetää ja sitten pelit seis kun pääsee parkkikselle. Ei se jälkijäähdytys ole vain turboautojen juttuja... ;)

frostBite
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja frostBite » 14.8.2010 18:48

Täytyypä koittaa vaihtaa nesteet koneeseen.
Kävin heittää pienen lenkin äsken ja lämmöt tosiaan pysyttelee siinä ~90asteessa, eikä tälläkertaa pukannut nesteitä paisarista. Paitsi kun löysäsin hieman paisarin korkkia, niin johan alkoi tulla taas ruosteen väristä vettä maahan.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 14.8.2010 19:39

Nestettä tulee kun avaat paisarin korkin. Tämä siksi koskaa paine laskee = nesteen kiehumispiste laskee = kiehuu. Näin mulle kerrottu.

frostBite
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja frostBite » 16.8.2010 16:35

En nyt löytänyt nopeasti haulla vastausta, eli millanen homma toi jäähdytinjärjestelmän ilmaus on kyseisessä laitteessa? Riittääkö korkki auki ja kamat sisään tyyli, vai onko jotain ilmausruuvia tms.?

E: Onko muuten normaalia, että j-nesteen lämpötila ja joku jarrun varotusvalo vilkkuvat, kun laittaa virrat päälle? Myös In2 vilkkuu tripissä, mutta sehä tais olla vaan "huoltovalo".


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa