VR6 käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 käyntiongelma
Elikkä pieni ongelma vr6 käynnissä,
eilen ajettu pihaan ilman ongelmia ja tänä aamuna käynnistettäessä käy kahdella tai kolmella eikä vastaa kaasuun, tulpat tarkistettu, samoin bensan saanti ja ajonesto ei ole päällä.
Kone siis kuulostaa tältä.
Osaako kukaan sanoa mistä vikaa voisi etsiä?
-Osku
eilen ajettu pihaan ilman ongelmia ja tänä aamuna käynnistettäessä käy kahdella tai kolmella eikä vastaa kaasuun, tulpat tarkistettu, samoin bensan saanti ja ajonesto ei ole päällä.
Kone siis kuulostaa tältä.
Osaako kukaan sanoa mistä vikaa voisi etsiä?
-Osku
paineita ei oo sen erikoisemmin zekattu. mitä nyt todettu et kyl se bensaletkun täyttää ihan hyvällä paineella. ja kyl sittä bensaa on tosa. mittari vaan reagoi hitaasti :D tulppien perusteella vois melkeen sanoo et ei oo ainakaa bensan saannista kiinni ku kastelee ne :D jos se sais liian vähän bensaa eikös se silloin kuiteski lähtis ainakin tyhjäkäynnille??:o
-
- -
Itsellä olin aikoinaan omassa veerassani bensapumppu rikki (ei nostanut tarpeeksi painetta) ja aiheutti juurikin kyseisiä ongelmia eli aamuisin kun yritti lähteä liikkeelle niin eipä satunnaisesti halunnutkaan käynnistyä. Jos käynnistyi niin kävi erittäin matalilla kierroksilla ja sammui hetken päästä.
Lambda ei vaikuta kylmäkäynnistykseen mitenkään. MAP anturia taas ei tässä moottorissa ole.
Saatko luettua vikakoodit?
Lambda ei vaikuta kylmäkäynnistykseen mitenkään. MAP anturia taas ei tässä moottorissa ole.
Saatko luettua vikakoodit?
Uudessa koneessa 10-13bar.
Minimipaine 7.5bar ja suurin sallittu eroavaisuus sylinterien välillä 3bar.
Arvot pitäisi olla nuo kun öljynlämpö on min.30c ja kaasuläppä täysin avoimena.
Ja kyllähän tuo on vanhempi jakaja+pyörijä malli videon perusteella. Kai tarkistit virranjakajan kannen ja pyörijän kunnon?
Minimipaine 7.5bar ja suurin sallittu eroavaisuus sylinterien välillä 3bar.
Arvot pitäisi olla nuo kun öljynlämpö on min.30c ja kaasuläppä täysin avoimena.
Ja kyllähän tuo on vanhempi jakaja+pyörijä malli videon perusteella. Kai tarkistit virranjakajan kannen ja pyörijän kunnon?
No elähän nyt vielä luovuta. Tuskin on jako yön yli seistessä hypänny. Etsit jostain kaikkien anturien ja konehuoneen sähköosien mitta-arvot, ja yleismittarin kanssa käyt itse läpi ne. Itse antaisin ne vaikka heti, muttakun autodata on vielä tikulla.
edit: Tai no, kyllähän tuo "käyntiääni" on melko metallinen......
edit: Tai no, kyllähän tuo "käyntiääni" on melko metallinen......
No ei todellakaan kannata luovuttaa, kansi auki ja vaurioita tarkastamaan. Jos on pahin päässyt tapahtumaan niin ebaysta löytyy vr6:sen sylinterikansia kokonaisinakin alle satasella, ellei itse halua lähteä venttiilejä ja mahdollisesti nokka-akselia lähteä uusimaan. Koneistettujakin parilla satkulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”