G60 virranjakajan purkaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 virranjakajan purkaminen

ViestiKirjoittaja gryger » 25.7.2010 13:54

Lähteekö jakajan ns.trikkeripeltipyörä akselilta ulosvetäjällä helposti irti ?

Purkukokemuksia kaivataan kiitos ;)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.7.2010 22:17

Mulla on semmone kuvitelma, että se on ihan kiinteesti siinä kiinni. Ainakin vanhemmissa on.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.7.2010 22:21

84-85 malleissa sen saa irti. Tosin on niin tiukassa että menee solmuun.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.7.2010 23:24

Eikait se missään kiinteä ole, mutta ehjänä hankala/mahdoton saada irti, onneksi uusi ei paljoa maksa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.7.2010 23:37

Jaha, okei toi joku vanhan kärkijakajan levy oli sit vaan niin tiukassa, että loppu usko ja sahasin poikki pakettina:

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/jakaja/jakaja3.JPG

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 31.7.2010 3:05

kyllä se siitä about ehjänä lähtee :) tarpeeksi vaan vaatii hermoja väännellä meisselillä. jos hall-anturia vaihdat niin ottaa se rattaan irti niin lähtee akselin mukana poies

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.7.2010 10:59

Juvonen: Vähän paha sanoa noista sun kuvista onko sakaralevy ollut kiinteä vai ei, koska ei koko sakaralevyä ole lähimaillakaan. Jos sulla olisi kuvia siitä niin mielelläni katoisin. Kuulostaa vaan valmistusteknillisesti hieman erikoiselta jos on ollut kiinteä. Miksi et ottanut alapään ratasta irti, se ei takuulla ole kiinteä?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 31.7.2010 19:13

Ongin sen levyn roskiksesta niin pääsee ihmettelään, on vaa vähä paskane:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/jakaja/jakaja_pyorija.jpg

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.8.2010 11:36

Tuo on keskipakosäädin, ei sakaralevy, ja se tosiaan kyllä yleensä on kiinteänä akselissa. Tuo olisi pitänyt purkaa niin että ottaa tuon rattaan irti, jolloin akseli olisi tullut ylöspäin vetämällä pois.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.8.2010 14:35

OK, multa on vaan termit sitten hukassa... Olisiko toi tappi lähtenyt iskemällä vai poraamalla?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.8.2010 17:46

Iskemällä lähtee irti, voi kyllä vaatia riittävästi voimaa ja kunnon tuurnan että sen saa irti.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 3.8.2010 12:36

Lähteekö jakajan ns.trikkeripeltipyörä akselilta ulosvetäjällä helposti irti ?


Tässähän kysyttiin G60 koneen jakajan purkamista. Ei siellä ole keskipakosäädintä ja ei kait G60 koneita ole tehty 84-85 !?!?

Koetin purkaa omaa G60 koneen alkuperäistä jakajaa kun hall-anturin toiminta epäilytti. Tarkoitus oli vaihtaa tai ainakin tarkistaa hall-anturi. Vaan ei purku onnistunut. Triggeripyörä ei suostunut irtoamaan. Jakajaa ei selvästikkään ole tehty purettavaksi. Lopulta kiikutin jakajan marmoritiskille ja vaihdoin siellä uuteen. Suosittelen muillekin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.8.2010 13:02

Kyllä kai se mulla ainakin onnistui hall-anturin vaihto G:n jakajaan. Akselilta tappi irti niin sekai leviää käsiin.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 3.8.2010 15:18

Joo, kyllä mäkin sen tapin sain sieltä lopulta irti, vaikka sekin oli todella kovaa kiinni. Siis TODella kovaa.

Purku ja anturin vaihto pitäis onnistuu rattaan irroittamalla, jos vaan onnistuu saamaan sen rattaan tapin irti. Silti olen sitä mieltä, että jos anturi on sökö, niin jakaja on todennäköisesti jo pyörinyt sen verran, että koko jakaja on tarkoitettu vaihdettavaksi kerralla uuteen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa