jonkun aikaa ollut kyseisessä octaviassa hyvin pientä mutta ärsyttävää nykimistä.
autolla ajettu alle 70 tuhatta, konetyyppi muistaakseni BLF, long life huolto ohjelmalla.
ei ensimmäistäkään vikaa ennen tätä eli ei mitenkään päivitetty jos vika voisi liittyä ohjelma puolelle.
nykimisen huomaa tasa kaasulla kaikilla kierros alueilla, nykiminen on sellaista aaltoilevaa
ja pientä mutta häiritsee. itse asiassa toinen vika on että vakio nopeuden säädin ei mene joskus ( kerran kuukaudessa) päälle ? tosi harvinaista, mutta omituista. liittyykö toisiinsa , en tiedä. auton sammuttaa ja vakkari taas menee päälle ??
nykiminen on nyt päällä ns koko ajan, vakkarin kanssa ja ilman.nykiminen on ilmaantunut pikku hiljaa.
ennen "nykimis" ilmiötä paikallaan jos kaasulla nosti kierrokset vaikka 2000, 3000 tuhanteen
tasan, onnistui se ns kerralla painamalla, kierrokset sai "kohteeseen" kerralla ja pysyi siinä tasaisesti. nyt kun "nykimis" oire on ilmaantunut kierrosten nostaminen " kohteeseen" on hankalaa, nostaa vaikka siihen 2000 ja sit sekunnin sisään kierroksen nousee n 2300 ns itsestään, ja tuntuu jotenkin kierrokset seilaavan paikallaan. eli ei ole jotenkin stabiili kaasun käyttö nyt. kummallista seilaamista joka alueella.
Onko kokemuksia tästä. kaikki kokemukset luetaan mielellään.
Kiitos
Skoda Octavia II 2005 1.6 Fsi nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Entisessä FSI Ocussa esiintyi kuvailemasi kaltainen nykiminen aivan 2000:n tuntumassa, juurikin aaltoilevaa ja hyvinkin pientä mutta ärsyttävää. Nykymistä ei kylläkään esiintynyt sitten isommilla tai pienemmillä kierroksilla joten sikäli sinulla kuulostaisi oireet olevan hiukan erilaisia, enkä tuollaista paikallaan kaasuttelun vaikeutta esiintynyt. Itsekkin siitä silloin aikanaan kyselin ja tuo nykiminen todettiin silloin ominaisuudeksi :/
Vakkarin viiksi on tyyppivika ja korjaantuu joko viiksen vaihdolla tai omatoimisella putsauksella, jos autosi ei ole mahdottoman vanha (yli 5v) niin voit saada viiksen tai ainakin osan siitä PR-takuuseen. Työt joudut varmaan maksamaan itse. Tässä linkki korjausohjeeseen, ei pitäisi olla paha rasti tehdä itsekkään.
Aikansa se menee tuolla "boottamisella", mutta lopulta se viiksi heittää pelaamasta kokonaan.
Vakkarin viiksi on tyyppivika ja korjaantuu joko viiksen vaihdolla tai omatoimisella putsauksella, jos autosi ei ole mahdottoman vanha (yli 5v) niin voit saada viiksen tai ainakin osan siitä PR-takuuseen. Työt joudut varmaan maksamaan itse. Tässä linkki korjausohjeeseen, ei pitäisi olla paha rasti tehdä itsekkään.
Aikansa se menee tuolla "boottamisella", mutta lopulta se viiksi heittää pelaamasta kokonaan.
Fsi vakkari
Tiedoksi jos jollakin samanlaista vikaa.
Viiksen vaihdolla ja boxin ohjelmisto päivityksellä oire katosi 95 % sesti.
Viiksen vaihdolla ja boxin ohjelmisto päivityksellä oire katosi 95 % sesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 50 vierailijaa