Audi 2.2t s4 nykii kiihdyttäessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

Audi 2.2t s4 nykii kiihdyttäessä

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 26.6.2010 19:36

Audi rupeaa nykimään ja röpöttämään kun ahot nousee johonki 0.5bar. Liekkö bensapumpussa vika vai missä?? Laihalle ilmesesti vetää kun ahot alkaa nousta. Auto on ohjelmoitu ammattilaisella 280hv. Niin ja autoon on uusittu ilmamassamittari ja lambda kun näytti vikakoodeja.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.6.2010 19:42

Tulpat ja puolat kannattaa tarkistaa, jos jommat kummat on huonossa kunnossa niin rupeaa rötään ahdoilla. Toki bensanpaineetkin kannattaa tarkistaa. Ahtovuodotkin voivat aiheuttaa tuollaista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.6.2010 19:45

Omasta kokemuksesta kannattaa vikaa lähteä etsimään sytkävahvistimista. Niiden vikatiehys on suorassa korrelaatiossa kelien lämpenemiseen.

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 26.6.2010 22:42

Tulpat on uudet. Puolat ei kovin montaa vuotta vanhat. Joo kylmällä ilmalla sateen jälkeen ajoin nii toimi paremmin? :) Mutta nyt ku lämmintä nii rupee jo puolessa baarissa röpöttään.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 27.6.2010 11:02

Tulpat on tietty originaalit, Bosch F5DP0R ( VAG osanumero: 101 000 016 AA ) ? Vaiko jokin ihan muu? Jos jokin muu, niin kokeileppa näillä oikeilla tulpilla.

Ahtovuoto myös todennäköistä, kannattaa testata sekin.

Bensasuodatin jos vanha (vaikkapa alkuperäinen) sen vaihto on enemmän kuin suotavaa.

Seuraavat vaihtoehdot melkeinpä on puolat tai vahvistimet.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.6.2010 11:30

Mä huutelen sen bensapumpunkin vielä. - Itsekin luulin, että se on mallia joko-tai. - Ei ollut, satunnaiset fiilikset persdynossa "nyt ei kulje kuin ennen..kai".. ja jossain välissä kierroksilla tahmaaminen korjaantui vanhan pumpun uusinnalla. - viimeiset oireet ei montaa päivää tosin enää vaivanneet.. kun hyytyi lopullisesti.

Mut tsekkaa ekana ahtovuodot, kaasuläpän kumiletku tuntuu olevan potentiaalinen aina, uusi osa selkeesti paskempaa laatua kuin 10v sitten.. (BTDT, ei kestänyt muutamaa vuotta pidempään)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.6.2010 11:44

Jos sytkävahvistimissa on vikaa, siellä on toisessa yksi kanava vapaana, koska moduuli on sama kuin V6:ssa. Taitaa ko. osa olla esim. Motonetin listalla. Jos saat diagnosoitua, mikä sylinteri prakaa, voit vaihtaa vapaan kanavan tilalle. Jonkin verran johtojumppaa.

Kun meille tuli S4, edellinen omistaja epäili käyntihäiriöihin syyksi puolaa, mutta vika olikin vahvistimessa. Noita vahvareita meni kuin leipää ja noloin tilanne oli, kun kuumalla kelillä oltiin autoa esittelemässä myyntiä varten ja koeajolla alkoi röpötys. Kiva selittää, että "minulla on kyllä ehjä varastossa".

Puoliakin tuli hankittua setti varastoon, mutta en tainnut kertaakaan joutua vaihtamaan.

Esko2692
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2010 19:32

ViestiKirjoittaja Esko2692 » 27.6.2010 15:45

Joo tulpat on boschin platinat. Otin tulpat pois ja katoin nii 4. sylinterin tulppa oli sen näkönen että ei ollut kunnolla palanu. Itellä oli yks uusi puola ja laitoin sen nii nyt taas toimii ainaki toistaiseksi :) (puolat tais olla 1.8turbon?) Iso kiitos auttaneille!! Pitää kirjotella jos vika taas ilmaantuu :) btw paljonko on ohjelmoituna ahdot?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 27.6.2010 16:52

Eli autoon on tehty puolakonversio, noita 1.8t:n puolia menee kun näkkileipää, jos huono tuuri on :-) Kannattaa aina pitää yksi varalla mukana.

Nuo puolat kun vaihdettu, niin niiden kanssa sopii parhaiten Boschin FR5DP. Vakio puolille tuo F5DPOR. Tämä kyseinen moottori on oikeasti todella nirso oikealle kipinälle, joten tulppiin kannattaa satsata, että on oikeanlaiset.

Jos vakio ahdin, niin ohjelmassa ahdot luultavasti jossain 1.3 - 1.5 välillä. Riippuen ohjelmasta. Enemmästä kuitenkaan ei enää iloa saada, muuttuu vakioahdin lämpöpumpuksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.6.2010 18:10

Lisäksi se alumiininen puolakansi pitää heittää hittoon 1.8t:n puolilla, että ne pääsevät jäähtymään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa