G60 koneen säätö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

G60 koneen säätö

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 27.5.2010 16:34

Eli vikana olisi että ei Corrado menny läpi katsastuksesta päästöjen takia. Muistaakseni liikaa CO (olisiko ollut 5) ja HC arvoa, ei ole nyt lappua tässä että pääsisi tarkistamaan. Voisiko joku antaa hyvät ohjeet kuinka tuota PG konetta säädetään, kun ei ole aikaisempaa kokemusta kyseisestä touhusta.

Auto oli seisonut 1½v ennen kuin menin sitä katsastamaan, kun oli muita käyntiongelmia. Paikallisella pajalla koitin käyttää autoa, mutta ei kuulemma saa säätöihin sitä. Viikonloppuna autoon tulee uusi lämpöanturi (Dopilta) ja uusi ilmansuodatin, jos näillä saisi hieman apuja. Säädön kuulemma saa juuri ja juuri kohdilleen kun lämpöanturi on irti, mutta kun se laittaa takaisin kiinni niin pomppaa taas arvot korkealle.

Auto on Corrado G60 -91 ja vähäpäästöinen.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 27.5.2010 17:27

Kuullostaa samalta kuin itsellä G60 Passatissa: lääkkeeksi vaihdetiin ensin uus lambda (ns. orkkis boschilainen, ei mitään muuta kannata) ja sitten tuo co-potikka (millä säädetään juuri seos, siinä ahtoputkessa oleva säädettävä anturi). Sillä tuli kuntoon.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 1.6.2010 14:01

Muistaako zero kuinka paljon noiden palikoiden vaihto tuli maksamaan? Ei auttanut uusi suodatin ja lämpöanturi yhtään mitään.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.6.2010 17:44

Olikos niin että jos auto on seissyt pitkään niin päästöt saattaa olla vähän mitä sattuu alussa. Eli kannattaa ainakin sen verran ajella, että saa ainakin ne vanhat bensat sieltä tankista poltettua pois ja koneen muutenkin vähän tottua taas käynnissä olemiseen, jos vaikka vähän jo sillä asettuisi päästöt.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 1.6.2010 21:07

Jos bensaa öljyn joukossa? Tää tulis mieleen jos ei selkeetä syytä löydy, huohotus putki irti ja pakokaasumittarilla seuraa niin vois arvot lähtee laskuun.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.6.2010 9:32

Lambda tais olla jossain 80-100e (voin muistaa väärin) paikkeilla ja toi co2-anturi marmorilla muistaakseni n. 60e. Tuolla FAQ g60-osiossa on hintoja ja varmaan osanumeroita oikealla lambdallekin. Siihen sitten säädöt päälle.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.6.2010 10:44

Lambda maksaa marmorilla n. 150€ plus siihen vielä jotain rojua (niiden hintaa ei tullut kysyttyä) että sen sinne saa käymään. Sellanen mikä kävis suoraan ilman mitään tilpehöörejä makso n. 250€. Nämä oli hinnat kuukausi sitten kun kävin niitä marmorilta kysymässä. Boschin tarvike lambda maksaa kuulemani mukaan jotain 80€ luokkaa, mutta siinä ei ole sitä liitintä piuhoissa, joten se täytyy askarrellapaskarrella vanhasta siihen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa