16514 Lambda (oxygen) sensor Malfunction in Circuit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

enzos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.4.2010 21:49

16514 Lambda (oxygen) sensor Malfunction in Circuit

ViestiKirjoittaja enzos » 26.4.2010 22:11

Autona on passat 3b vm. 2000 apt 1,8 koneella 235 tkm. Eli tällaista p0130 35-10 Intermittent vikakoodia pukkaa. Lambda vaihdettu alkuperäiseen tänään. Vaihdon jälkeen ajoittainen nykiminen on mielestäni loppunut ja konekin tuntuu vähän pirteämmältä kuin aikaisemmin. Hämmästyin kun sama vikakoodia on tullut vaan kerta toisensa jälkeen taas takaisin eli mistä tämä taas johtuu? Toinen ongelma tässä on se jonka oletin lambdan vaihdon jälkeen poistuvan on huono käynnistyvyys. Ennen vaivasi sellainen ongelma että kun auton laittoi kylmänä käyntiin niin vähän aikaa moottori tuntui käyvän oikein ja noin 10 sekunnin jälkeen alkoi outo rykiminen ja paukkuminen. Nyt tämä on muuttunut sellaiseksi että konetta ei enää tahdo saada millään käyntiin ja jos saa niin sammuu kyllä vähän ajan päästä. Muutaman kerran kun yrittää uudestaan niin lähtee vähitellen käymään. Lämpimällä koneella ei mitään ongelmia. Kaiken kaikkiaan moottorin häiriövalo ei ole syttynyt kertaakaan ja vikakoodina ollut pelkästään tuo 16514. Osia voisi tietenkin vaihtaa maf, tulpat, lämpötila-anturi.

Kysynkin vaan että tietäisikö joku ratkaisua tähän. Kiitos.

enzos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.4.2010 21:49

ViestiKirjoittaja enzos » 27.4.2010 11:02

Tilannepäivitystä: otin liittimen MAF:sta irti ja kone tuntui käynnistyvän aamulla ilman ongelmia. Tästä MAF heitti myös vikakoodin Signal too low, muuten MAF:lta ei ole tullut mitään vikakoodia. Voiko olla niin että vaikka MAF toimisi viallisesti käynnistyksen yhteydessä niin se ei heitä tästä mitään vikakoodia?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 27.4.2010 12:52

MAF ei välttämättä anna ollenkaan koodia jos arvot on edes "sielläpäin".

Sen poistaminen laittaa auton tilaan jossa on ns. "oletusarvo" ilmamassalle päällä - jos tuon kanssa toimii lähes normaalisti niin silloin kannattaa MAF vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa