passattia huoltoasentoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pulukamo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 17.10.2009 9:38

passattia huoltoasentoon

ViestiKirjoittaja pulukamo » 24.4.2010 21:01

elikkäs mitenkäs sais tuommosen 3B mallisen pasuunan keulan siihen kuuluisaan huoltoasentoon?

Kiitos jo etukäteen!

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 24.4.2010 21:47

Tommonen löyty haulla:


Ensin irrotetaan etupuskuri. Etupyöräkoteloiden puolelta 4 ruuvia/puoli auki.
Maskin päältä 5 ruuvia auki. Vilkut irti ja niiden alta pultit auki.
Konepellin tuulihaan vapautusvipu irti. Puskurin alapuolelta 3 ruuvia irti.
Sitten vedät ensin puskurin päät irti autosta ja sen jälkeen vedät koko puskurin pois.

Sitten pohjapanssari irti ainakin etupäästään. Konepellin avausvaijeri
katkeaa auton vasemmasta reunassa olevasta jatkoksesta.
Moottorin imuilmaputken ruuvit irti etuseinästä.
Ajovalojen alapuolelta puskurin ohjaimet irti (3 ruuvia per puoli)
Sitten puskurin runkopalkin ylimmät kiinnitysruuvit auki
ja niiden tilalle 20 cm pätkät kierretankoa. Alapultit auki ja nyt voit vetää
koko etukehikon jäähdyttimen kanssa 20 cm eteenpäin jättäen koko tekeleen noiden kierretankojen varaan.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 24.6.2014 16:26

Mihin kohtaan 3BG:ssä laitetaan kierretangon pätkät? Netistä löyty kuvia mutta niissäki oli eri kohdissa ruuvattuna, eli mikä on virallinen kohta?

http://i240.photobucket.com/albums/ff18 ... C_0368.jpg

http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... 833641.jpg

Kumpaako pitäisi uskoa? Kyseessä siis facelift.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.6.2014 22:32

Liekkö tuolla niin väliä, molemmat reiät kun on tuon puskurin kannattimen reikiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa