by-pass ja bsr optiflow 1.8t koneeseen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

singosha
-
Viestit: 37
Liittynyt: 29.8.2008 9:19

by-pass ja bsr optiflow 1.8t koneeseen

ViestiKirjoittaja singosha » 16.4.2010 16:58

eli nyt selittäkäähän tyhmälle, minulla on audi s3 1.8t koneella niin olen miettinyt että laittaisin tuon forgen bypassin ja sitten bsr:n optiflow vaparin niin onko näillä mitään "haittaa" jos laittaa molemmat? tai onko asennusten jälkeen syytä käydä säädättämässä auto tai muuta? eli mitä asioita pitää ottaa asiassa mitään vai eikö mitään?

kiitos jo etukäteen

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.4.2010 18:48

Ei niistä mitään haittaa ole, eikä tarvitse ohjelmoida eikä mitään. Palikat vaan vaihtoon ja kovaa ajoa. Suhina on ihan jumalaton kyllä, jos vapaavirtaussuodattimen laitat. :D

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 16.4.2010 19:35

Unohda koko homma ja käytä orggisputsaria ja TT:n bypassia jos vakio on rikki.

ahto
-
Viestit: 123
Liittynyt: 12.9.2006 22:12

ViestiKirjoittaja ahto » 16.4.2010 20:20

laittasin kyllä jonkun muun kuivan suodattimen, kun tuon öljytyn bsr:n suodattimen.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.4.2010 0:09

ite vaihdoin tossa pari päivää sitten ton optiflow systeemin ja huomaisn että ehkä vähän paremmin kiihtyy, mutta alavääntö ei ollu niin hyvä joten vei sitten bensaakin enemmän.
Vaihdoin takasin vakiokoteloon jossa on nyt greenin paneelisuodatin, joka myös öljyttävä, mutta ilmeisesti maffi ottanu itteensä ku ajettu yli 100tkm tolla bsr:än suodattimella.

Tarkotus olis vaihtaa uusi maf ja pistää ihan orkkis suodatin ni varmaan toimis parhaiten :-)

ja mietin tota että kaiken jären mukaan vakiokotelon kanssa pysyy imuilman lämpötila pienempänä ku tulee kuitenkin puskurilta putki koteloon yms..?

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 17.4.2010 12:59

Ei siitä mitään haittaa ole. Mölyjä saat lisää, varsinkin jos lastutettu peli on kyseessä. Ei siitä tosin mitään hyötyäkään varsinaisesti ole.

Itselläni oli optiflow melkein 90tkm ja pesin ja öljysin sitä 10tkm välein. Kun sitä suodatinta ei upota öljyyn niin kyllä se maffi toimii.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.4.2010 14:02

mulla muuten olis toi optiflow ylimääräsenä jos kiinnostaa..ainakin toi lämpöpelti näyttäis käyvän S3:seen mutta suodattimesta en tiedä(mun setissä 70mm halkaisija)..myös jr cleaning kit joilla on pesty suodatin yhden kerran.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 17.4.2010 21:07

Asentelin omaan pirssiin tuon Optiflow-kitin männä viikolla ja tulevana viikonloppuna selviää onko tuosta oikeasti mitään hyötyä tehojen kannalta. Murinat ja suhinat kyllä lisääntyi aikalailla.
Penkitykseen on siis kärry menossa, eikä muita muutoksia ole tehty sitten viimekerran. Samassa paikassa mitataan, joten suht luotettavaa vertailukohtaa pitäisi olla.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 17.4.2010 21:15

Lähinnä itseä mietityttää meneekö tästä optiflowsta kaikki oravaa pienemmät lävitte.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.4.2010 21:44

No ei siitä nyt kaikki mene, mutta kuten ahto tuolla sanoikin jo edellä, on se optiflown suodattimen öljy liikaa käytettynä särkee maffin ja liian vähän käytettynä laskee taas pölyn läpi. Ennemmin laittaisin tosiaan APEX'i:n dual funnelin, jos vapaavirtaussuodatin on pakko saada.
Paras vaihtoehto on varmasti orkkisboksi - tehoakaan noista suodattimista kun ei taida oikeasti tulla muulla kuin persdynolla ja korvalla mitattuna. Esim. 1.8T:n vakio ilmansuodatinkotelo virtaa reilusti 300 hevosen vaatiman ilmamäärän. Jos jännittää, niin laittaa sitten vaikka RS2:n kotelon - virtaa reilut neljäsataa hevosta... Noissa vapaavirtaussuodattimissa kun on tosiaan se huono puoli, että ne imee sieltä konehuoneesta sen lämmän ilman(kin). Vaikka kuinka on "lämpösuojat" ynnä muut härpäkkeet.
Joku BMC CDA kunnolla putkitettuna voisi olla ihan toimiva, tosin hintakin on sen mukainen sitten...

Eksu: oliko vertailukohteena uusi vai jo valmiiksi tukossa oleva originaalisuodatin? ;)
Viimeksi muokannut Markku M., 17.4.2010 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.4.2010 21:44

pistähän eksu sit tuloksia tännekkin..kiinnostaa että tuleeko siitä tehoa vai tuntuuko se siltä ku on hyvät äänet vaan :)

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 18.4.2010 20:55

oliko vertailukohteena uusi vai jo valmiiksi tukossa oleva originaalisuodatin? ;)

Suodatin ei ollut uusi, muttei todellakaan tukossa. Kun vaihdoin putsarin tuohon BSR:n niin vanha orkkissuodatin näytti vieläkin täysin hyvältä.
Tietenkin parhaan vertailukohdan saisi kun vaihtaisi penkityksen välissä suodatinta, mutta katsotaan nyt millaisia tuloksia tuolla Optiflow:lla saadaan vaikka aikaa penkitysten välissä on n. puoli vuotta.
Äänet tosiaan koveni ja äkkiseltään persdynolla tunnusteltuna tehot ei ainakaan tippuneet. Mutta totuus on usein tarua ihmeellisempää:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa