Elikkä golffi lämpimänä alkanu röpöttään liikkelle lähtiessä nykii ja joskus esim liikennevaloissa ku painaa kaasua meinaa sammua eli hellästi pumpata kaasua että jos sattuis pääseen liikkeelle. tänään tutkinu autoa löytyny 2 vikaa jotka voivat olla syy päitä eli haitariputki ilmansuodatin kotelolta kaasulapälle. puolessa välissä letkua halki yhdestä kohdasta ja kaasuläpän päästä puuttuu palanen ja halki eli vetää välistä ilmaa. toinen minkä huomasin venttiilikopan päällä oleva kotelon alla joku huohotus juttu josta kumi "pusla halki eli sieltäki vetää varmaa välistä ilmaa. purkaamoilta käyny kysyyn tota haitari putkea, mutta tuloksetta. mites nuo alipaine letkut pitää olla tossa ilmansuodatin kotelossa kaasuläpältä tuleva letku ylempään vai alempaan liittimeen ilmansuodatin kotelossa.?
tuleeko teillä muuta mieleen joka vois olla syypää tähän
autollahan on ajettu jo varsin kivasti piakkoin 400tkm, mutta täydellinen koneremppa teetetty 300tkm kohdalla.
tulpat näytti melko mustilta ja öljysiltä
Golf gti 2.0 8v -93 nykii ja tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 5a8#715867
omassa golffissa oli samanlaista vikaa, muuten sama auto ja vuosimalli mutta 16-venttiilinen kone, aluksi auto alkoi nykimään ajossa ja lopulta oli erittäin vaikea saada sitä käymään ollenkaan, vaihdoin kaikki seuraavat osat:
- Puola
- Kampiakselin asentotunnistin
- Virtalukon pohja
- Virranjakajan kansi
- Hall-anturi
- Letku imusarja - jarrutehostin
- Letku imusarjalta ECU:lle
- Tulpat ja tulpanletkut
- Tyhjäkäyntiventtiili (ISV)
- ECU
- mittasin releet ja tarkistin kaikki sulakkeet
lopuksi kun oli tyhjäkäyntiventtili vaihdettu ja luultiin että ongelma on kadonnut niin ei..sama juttu taas, vaikka vanha venttiili olikin rikki, lopulta selvisi ongelmaksi melkein loppuun kulunut virranjakajan PYÖRIJÄ, varaosaliikkeestä 5,90€ kyllä vitutti kun vähän enemmän osia autoon vaihdettiin ja noin yksinkertainen osa oli vian aiheuttaja.
(ei kannata ainakaan keravan laakkoselle viedä jos ei tiedä mikä vika autossa on, eivät tajua siellä paskaakaan vanhemmista autoista, paljon halvemmalla selviää vaikka sitten itse vaihtaisit joka ikisen osan moottoriin)
noista alipaineletkuista sen verran että jos 8-venttiilisessä on samanlainen juttu kuin 16-venasessa niin se on aivan sama kumman laittaa kumpaan, ilma virtaa siitä ilmanputsarissa olevista liittimistä toisesta sisään ja toisesta ulos, mutta jos "oikeinpäin" haluat ne laittaa niin kaasuläpältä tuleva letku tulee ylempään liittimeen.
omassa golffissa oli samanlaista vikaa, muuten sama auto ja vuosimalli mutta 16-venttiilinen kone, aluksi auto alkoi nykimään ajossa ja lopulta oli erittäin vaikea saada sitä käymään ollenkaan, vaihdoin kaikki seuraavat osat:
- Puola
- Kampiakselin asentotunnistin
- Virtalukon pohja
- Virranjakajan kansi
- Hall-anturi
- Letku imusarja - jarrutehostin
- Letku imusarjalta ECU:lle
- Tulpat ja tulpanletkut
- Tyhjäkäyntiventtiili (ISV)
- ECU
- mittasin releet ja tarkistin kaikki sulakkeet
lopuksi kun oli tyhjäkäyntiventtili vaihdettu ja luultiin että ongelma on kadonnut niin ei..sama juttu taas, vaikka vanha venttiili olikin rikki, lopulta selvisi ongelmaksi melkein loppuun kulunut virranjakajan PYÖRIJÄ, varaosaliikkeestä 5,90€ kyllä vitutti kun vähän enemmän osia autoon vaihdettiin ja noin yksinkertainen osa oli vian aiheuttaja.
(ei kannata ainakaan keravan laakkoselle viedä jos ei tiedä mikä vika autossa on, eivät tajua siellä paskaakaan vanhemmista autoista, paljon halvemmalla selviää vaikka sitten itse vaihtaisit joka ikisen osan moottoriin)
noista alipaineletkuista sen verran että jos 8-venttiilisessä on samanlainen juttu kuin 16-venasessa niin se on aivan sama kumman laittaa kumpaan, ilma virtaa siitä ilmanputsarissa olevista liittimistä toisesta sisään ja toisesta ulos, mutta jos "oikeinpäin" haluat ne laittaa niin kaasuläpältä tuleva letku tulee ylempään liittimeen.
juu eli tossa kuvassasihan on se kansi, pyörijä on se osa mikä pyörii siinä tuon kannen sisällä
http://www.mdcomprex.fi/store/popup_ima ... bfe0dc74cf
löysin tuosta kuvankin, kannattaa vaihtaa (tai vaihdattaa, joku joskus sanoi että uusi pyörijä pitäisi jotenkin "rikkoa" paikalleen huoltoliikkeessä mutta kyllä se ihan kotikonstein kävi) molemmat, virranjakajan kansi ja pyörijä, pyörijä on vaikea saada irti mutta kyllä se irtoaa
ei tuossa sytytystä oikein mitenkään voi sekottaa, paitsi jos irrotat virranjakajan koneesta niin katso miten päin se siinä oli ja laita samoin päin takaisin
ja kun virranjakajan kantta vaihdat niin katso että tulpanjohdot tulee oikeille paikoilleen.
http://www.mdcomprex.fi/store/popup_ima ... bfe0dc74cf
löysin tuosta kuvankin, kannattaa vaihtaa (tai vaihdattaa, joku joskus sanoi että uusi pyörijä pitäisi jotenkin "rikkoa" paikalleen huoltoliikkeessä mutta kyllä se ihan kotikonstein kävi) molemmat, virranjakajan kansi ja pyörijä, pyörijä on vaikea saada irti mutta kyllä se irtoaa
ei tuossa sytytystä oikein mitenkään voi sekottaa, paitsi jos irrotat virranjakajan koneesta niin katso miten päin se siinä oli ja laita samoin päin takaisin
ja kun virranjakajan kantta vaihdat niin katso että tulpanjohdot tulee oikeille paikoilleen.
Autossa jatkuu sama oire eli lämpimänä menee tehottomaksi välillä ja nykii lähtiessä välillä. pyöriän vaihdon jälkeen joka aamu pitkä pitkä starttaus ja välillä rykii putkessa ja 3 starttauksen jälkeen vasta lähtee käyntiin
päivän mittaan hurahtaa myöhemmin joka starttauksella, mutta aamu starttaus on pahin.
toista lämpötila anturia kokeiltu mutta ei vaikutusta.
päivän mittaan hurahtaa myöhemmin joka starttauksella, mutta aamu starttaus on pahin.
toista lämpötila anturia kokeiltu mutta ei vaikutusta.
VAG-COMia olen itse käyttänyt, siitä saa netistä ladattua ilmaiseksi vain testiversion joka ei näytä edes kaikkia vikakoodeja, vaan piilottaa ne, täyden versionkin saa tietysti netistä "laittomasti", olen muitakin ohjelmia koittanut saada toimimaan mutta ei tunnu toimivan.
kaapelihan on halpa ja helppo rakentaa rakennussarjalla jota esim. Partco myy http://www.partco.fi/vag-com/
kaapelihan on halpa ja helppo rakentaa rakennussarjalla jota esim. Partco myy http://www.partco.fi/vag-com/
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa