Olisko kellään tietoa mitkä mahtaa olla ohmit ABS koneella varustetussa kulkineessa?
Tuota imuilman llämpötila-anturia kun mittailin niin arvot hyppi 1000ohmista jopa 300K ohmiin.
Oireena on sellainen reipas 15l/100km kulutus, nykiminen ja raskas tyhjäkäynti.
Tähänmennessä käyty läpi kaikki mitä täällä forumissa on ehdotettu eli:
virranjakaja / pyörijä putsattu.(hapetuttumat poistettu)
littokset ja anturit mitattu ja putsattu crc:llä.
ilmavuodot tutkittu.
lambda mitattu yleismittarilla. auton tyhjäkäynti ei tosin muuttunut miksikään kun landan piuhan irroitti auton käydessä, onko normaalia?
paineensäädin putsattu.
Nyt tuntuu auto suht hyvältä mutta tuo imuilman lämpötila-anturin ohmit ihmetyttää.
passat 1.8 1-piste ruiskun imuilman lämpötila-anturin ohmit
Valvoja: ffp jäsenet
lambdan mittauksesta viellä
Kun mittasin lambdaa kone kuumana digiyleismittarilla niin tyhjäkäynillä suurimman osan ajasta näytti 0,02-0,08v välillä hyppäs tuonne 0,8-0,9v. Kierroksilla tais koko ajan olla yli 0,5v. joten ei kokonaan taida mykkä olla? Tosin tuota lamdan piuhasarjan puoleinen liitin on vähän heikolla hapella.Pitänee huomenna mittailla kokonaan tuo lanbdan puihat eculle asti.
Kylmänä oli muistaakseni n. 7 kilo-ohmia mutta mittaan vielä tänään uudelleen. Mulla on ylävesiletkussa vain yksi mustakantainen anturi jossa on kaksi samassa. En ole varma kumpiko noista menee mittaristolle ja kumpi moottorinohjaukselle mutta mittaan molemmat.
Lambda-anturin jännite vaihtelee mulla 0,2 voltista 0,8 volttiin. Kylmänä jännite kasvaa kokoajan n. 0,8 volttiin asti jonka jälkeen anturi alkaa toimia.
Lambda-anturin jännite vaihtelee mulla 0,2 voltista 0,8 volttiin. Kylmänä jännite kasvaa kokoajan n. 0,8 volttiin asti jonka jälkeen anturi alkaa toimia.
anturin paikka
Imuilman läpötila anturi on ruiskutusyksikössä, ruskea/musta 4 napainen liitin, heti mustan kannen alla suoraan keulaakohti. oliko liian vaikeasti selitetty?
lamdaa
Mulla lambdaa testailin kuumana, tyhjäkäynnillä oli 0,1V ja välillä hyppi jopa 0,8V. Kaasuttaessa pysyi aika pitkään 0.8-0.9 v ennenkuin palas jonnenkkin 0.3v-0.4v voltin tiennoille. Lambdan liitin on vähän kärsinyt mutta toimii(mittasin eculle asti)
"Imuilman läpötila anturi on ruiskutusyksikössä, ruskea/musta 4 napainen liitin, heti mustan kannen alla suoraan keulaakohti. oliko liian vaikeasti selitetty?"
ja liittimemen uloimpien nastojen välistä mittaus. Kaverin autosta saman näköisestä liittimestä mittasin kuumana niin näytti 66K ohmia lie rikki siinäkin ja autodata näyttää seuraavanlaisen taulukon:
Lämpötila Resistanssi
20°C 2250-3000 Ω
30°C 1500-2000 Ω
40°C 1000-1500 Ω
60°C 550-675 Ω
80°C 275-375 Ω
ja liittimemen uloimpien nastojen välistä mittaus. Kaverin autosta saman näköisestä liittimestä mittasin kuumana niin näytti 66K ohmia lie rikki siinäkin ja autodata näyttää seuraavanlaisen taulukon:
Lämpötila Resistanssi
20°C 2250-3000 Ω
30°C 1500-2000 Ω
40°C 1000-1500 Ω
60°C 550-675 Ω
80°C 275-375 Ω
Ah, tarkoitit imuilman lämpöanturia. Olen itse kokoajan sujuvasti ajatellut jäähdytysveden lämpöanturia. :D Luultavasti siellä on melko samanlainen NTC-vastus. Mittasin nyt oman jäähdytysveden lämpöanturin ja kylmänä näytti 6,7 kilo-ohmia ja lämpimänä 600 ohmia. Aika hyvin osuu tuon Autodatan taulukon arvoihin.
En tiedä oliko moottori lämmennyt vielä normaaliin käyntilämpöön koska mittariston lämpöanturi ei toimi (johto kytkemättä).
En tiedä oliko moottori lämmennyt vielä normaaliin käyntilämpöön koska mittariston lämpöanturi ei toimi (johto kytkemättä).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”