Vento 1,8 käyntihäriö.....

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Vento 1,8 käyntihäriö.....

ViestiKirjoittaja mikalie » 26.3.2010 19:00

Jep, ventoa käytin pakokaasutestissä katsastusta varten, päästöt oli just rajoilla tyhjäkäynnillä, kierroksilla ok. Kone käy huonosti ja asentaja epäili että lambda-anturi olisi kaput. Kone käy tyhjäkäynnillä vähän sillee "hölöpöttämällä" kierroksilla ok. 4 sylinterin tulpanjohdon kun ottaa irti käynti ei muutu mikskään, muut taasen vaikuttaa oleellisesti. Kierroksia kun lisää hieman 4 sylinterin tulpanjohdon irroitus vaikuttaa samoin kun muutkin. Lambda-anturi vaihdettu, puristukset mitattu, kaikissa sylintereissä 12kg, tulppa vaihdettu, tulpanjohtoa ei, nokka-akseli silmämääräisesti ok, venttiilinpainajat vai onko ne "nostajat" tuntuisi kaikki samanlaisilta noin manuaalisesti paineltuna. Missä vika?

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 26.3.2010 19:48

No jos se käynti ei kerta muutu miksikään kun nelos tulpalta ottaa johon pois niin sillonhan se käy kokoajan kolmella! Vaiha tulpat ja tulpanjohot ainaki siihen. virranjakaja ja pyöriäkään tuskin haittaa vaikka vaihat.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 26.3.2010 20:47

Jep, tulppa on jo vaihdettu ja virranjakajankansi avattu, silmämääräisesti kaikki ok. Kierroksilla motti toimii kuten pitääkin ja 4 sylinterin tulpanjohto antaa kyllä kipinää kuten tulppakin. Voiko katti vaikuttaa asiaan?

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 26.3.2010 20:57

Missä kunnossa on kaasarin kumijalka? Ja kannattaa se 4.tulpanjohtokin vaihtaa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.3.2010 23:25

Ylettyykö vaihtaa tulpanjohdot päikseen kolmosen ja nelosen kesken? Sit irrottelemaan niitä ja kuulostelemaan käyntiä.

Tai sitten ajoituslamppu tuon pätkivän sylinterin tulpanjohtoon niin näkee siitäkin jotain.

Jakajan kansi ja pyörijä luulisi olevan niin halpoja ettei paljoa menetä vaikka turhaan vaihtaisikin?

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 27.3.2010 13:34

Jos kierroksilla tuntuu vetävän normaalisti, tarkista jarrutehostimelle menevä alipaineletku tarkasti. Saattaa olla imuvuoto jolloin ei käy tyjäkäyntiä kaikilla kun saa "raakaa" ilmaa ko. letkusta.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 27.3.2010 14:40

Tuntuu kun se 4 sylinteri ei saisi bensaa tyhjäkäynnillä. Tulpanhatun kun ottaa pois ja antaa auton käydä aikansa ja katsoo sitten 4 sylinterin tulpan, eikö sen pitäisi olla märkä?, näin ei kuitenkaan ole. Voiko tuo venttiilinpainin olla viallinen vaikka se tuntuu samanlaiselta kun muutkin kun painaa sitä käsin, jos se ei avaa imuventtiiliä?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.3.2010 16:14

Vilkase vaan suosiolla se alipaineletku imusarjalta tehostajalle. Oli juuri samat oireet omassa kakkiksessa ja letkuhan siellä oli halki!

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 27.3.2010 16:45

Kiitoksia releelle. Vika oli juuri tuossa kumiletkunpätkässä, itseasiassa siinä oli aika iso halkeama. Kuka perustaisi sellaisen "nettikahvilan" että voisi tätä kautta tarjota edes pullakahvit auttajille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa