Terve Kaikille! Golffini on palvellut tunnollisesti, mutta nyt on ilmeisesti nesteet sekasin? Eli tarkastin öljyt jota oli mielestäni kulunut normaalisti...mutta paisuntasäiliössä ei näkynyt vettä laisinkaan. Joten puristin vesiletkuja ja sitten hämmästyin. Paisuntasöiliöön ilmestyi sinapin väristä litkua? Ja tietoa ei tosiaan ole kuinka kauvan ollut tämä tilanne päällä. Edellinen tarkastus oli joulukuussa...
Tarkoittaako tämä että kannentiiviste mennyt vai onkohan kansikin rikki? Auto tosiaan toimii aivan normaalisti, lämmöt ei heittele, kiihtyy normaalisti ja käykin ihan niin kuin 220tkm ajettu 1.4 käykin.
Kertokaaha te minua viisaammat mitä on tehtävissä? Auto on tosiaan niin siistissä kunnossa ja juuri passeli minun tarkoitukseen että tekisi mieli saada nopeasti kuntoon.
Golf mk3 Nesteet sekaisin?
Valvoja: ffp jäsenet
Siinä paisuntasäiliössä on merkinnät min. ja max. ?
Lisää nestettä, mutta älä yli max. merkin.
Sitten ajat sen lämpimäksi ja katsot mistä ne nesteet tulee pihalle ja korjaat vian.
Koska auto toimii normaalisti, niin tuo sinapin värinen neste on todennäköisesti ruosteista jäähdytinnestettä.
Nesteen väri korostuu, jos sitä ei ole kuin pieni tippa.
Lisää nestettä, mutta älä yli max. merkin.
Sitten ajat sen lämpimäksi ja katsot mistä ne nesteet tulee pihalle ja korjaat vian.
Koska auto toimii normaalisti, niin tuo sinapin värinen neste on todennäköisesti ruosteista jäähdytinnestettä.
Nesteen väri korostuu, jos sitä ei ole kuin pieni tippa.
mulla sama juttu -93 Golf GTI:ssä, öljyä syö jonkun verran ja talvella on pari kertaa valittanut jäähdytysnesteen vähyyttä kun pallo on ollut ihan tyhjä, olen lisäillyt nestettä mutta aivan sattumanvaraisesti pinta on joko minimin alapuolella tai pallon puolessa välissä ja mainittakoon vielä että nestettä ei vuoda mistään, varmaan noista kovista pakkasista vain johtui tuo nesteen määrän heittely, muuten veikkaisin että kansipahvi paskana (tai huonolla turilla kansi).
BenHorn kirjoitti:Paisuntasöiliöön ilmestyi sinapin väristä litkua?
Niinkuin hulttio jo mainitsi, niin se on ruosteista jäähdytinnestettä. Ensiapuahan tuohon on nesteiden vaihto, ja järjestelmän kunnollinen huuhtelu. Etenkin sisätilan kenno kannattaa puhdistaa, nimittäin jos ruostemömmöä on kovinkin paljon, se tukkii kennon. Talvella sitten ihmetellään miksi ei lämmintä riitä kabiiniin. :)
Öljy nesteen seassa on sellaista ruokakerman näköistä, ja tuntoista mössöä. Valkeata, tahi vaaleanruskeata. Paisarissa kelluu veden pinnalla, ja öljytilasta bongaa öljyn mittatikun varresta, tai öljyntäyttökorkin sisäpinnasta.
Täyttökorkin sisäpintaan tuntuu osalla tulevan tuota "kermaa" vaikka auto olisi kunnossakin. Normaalista huohotuksesta johtuvaa. Tai siis kun ajetaan lyhyitä matkoja eikä moottori lämpene niin paljon että kondensiovedet ehtisivät kylmillä ilmoilla poistumaan.
Itse on aina tullut ajeltua työ- tai koulumatkoja max 6 kilometriä, eikä yhdessäkään kolmesta omasta Golfista ole koskaan tuota ilmiötä näkynyt, mutta juttujen perusteella melko yleistä.
Itse on aina tullut ajeltua työ- tai koulumatkoja max 6 kilometriä, eikä yhdessäkään kolmesta omasta Golfista ole koskaan tuota ilmiötä näkynyt, mutta juttujen perusteella melko yleistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”