golf iv v6 jäähdytin nesteen vuoto, uus syylari?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

golf iv v6 jäähdytin nesteen vuoto, uus syylari?

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2010 13:52

Hei!
Golfi on ollut nytten seisomassa talven yli ja yllätys yllätys oli päästänyt noin 1,5L nestettä pihalle. Nyt ajattelin sitten katsoa mistä vuotaa ja uusia tarvittavaa osaa.Tähän mennessä olen päätynyt että olisi varmaan hyvä uusia samalla kun joutuu ottamaan auki:

sfs letkut
termostaatti 075121113d
termostaatin kotelo 022121117c + tiivisteet 022121117c
termostaatin kansi 02121121c
vesiputki 022121050 + tiivisteet
metallinen pää vesipumppu 022121011
laturin hihna 066145933j
Flektille mode eli 100w 1 ohm vastus ohittamaan palannut relen, kuulemma yli 50% v6 ja v5 on flektin kanssa tämä ongelma.

Onkos kennelläkään antaa mitään vinkkiä mitä kannattaisi uusia samalla kun ottaa auki. Varmaankin letkulämppäri kannattaa katsoa samalla, jos vaikka vuotaisi? golf on kuitenkin 10v vanhus. Mistä kannattaa ostaa jäähdytysneste ja mikä g12,g12+ vai g12++?
Viimeksi muokannut MTBE, 22.3.2010 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 6.3.2010 15:55

Ite hain jäähdytysnestettä motonetista

Motox G12 jäähdytysneste tais olla 4l purkissa muistaakseni 19.90
ainakin TT:ssä pelittänyt ihan hyvin.

Tota G12 jäähdytysnestettä ei sitten saa sotkea muiden kanssa.!!!!!

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 6.3.2010 17:37

Lämppärin kenno kannattaa tarkistaa samalla vuodon varalta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2010 17:55

Eikös se lämppärin kenno ole siel paloseinän välis? Kuulemma jos sen haluais vaihtaa pitäis ottaa kojelauta pois...:(

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2010 17:59

Kattelin että motonetissä olis tollainen g12 pönttö aika halpaan hintaan. Kaiketi on sitten ihan hyvää tavaraa sitten?

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 7.3.2010 0:18

joo sen kennon vaihto on lievästi v*ttumainen homma tarvii purkaa airbägit keskikonsoli hansksaluukku ilmastoinnin ohjainyksikkö radio kojelauta konehuoneesta ahtoputket pakosarjan päältä jne.... konehuoneen puolella lämpö/äänieristeen takana on 4 pulttia ne auki ja koko ilmastointi pömpeli tulee vetämällä kennon vaihto on 3min homma jahka saat purettua (mulla meni 1 päivä) kookoaminen kestää suunilleen puolipäivää

osa makso musitaakseni noin 50e motonetissa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.3.2010 0:45

Pitää sit toivoa ettei ole sieltä kun vuotaa. Muuten menee kyllä sormi suuhun.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 7.3.2010 11:58

Vuoto on helppo havaita, kabiinissa on makea haju, ja kaikki ikkunat menevät huuruun eivätkä aukea vaikka ilmastointi olisi täysillä, jos pyyhit ne niin menevät heti uudestaan huuruun, käytännössä laseissa on sellasta paskaa mitä et saa millään pois. (sat kyllä pois mutta tulee heti uutta huurua jos kenno vuotaa)

Jos olet salon / turun suunnalta niin vaihtaa kennon sulle sopivalla hinnalla.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.3.2010 15:41

Ei onneksi ole sitä ongelmaa ainakaan vielä. Pitää katsoa kuhan sais noi muut osat vaihdettua jos alkaa ilmetä. Pitää laittaa tarjous korvan taakse :D

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 7.3.2010 15:42

Maililla saa yhteyttä: agi.ikonen (ät) luukku.com VAG-konsernin kaikki vekottimet tunnen 1.8T koneet osaan kuin omat taskuni.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.3.2010 10:41

Pitää ottaa maili talteen jos vaikka on käynyt niin ikävästi että olisi mennyt se sitten. Asiasta kukka ruukkuun. Ajattelin tilailla syylarin samalla kun tuolla briteissä asioi. Onkos mitään järkeä korvata valeon vakiojäähdytin jossa siis muoviset päädyt tälläisellä vekottimella?
Valeon koodi olisi 1J0 121 253 S
ja koko
Auslass-Ø [mm]: 32
Breite: 414 mm
Dicke/Stärke: 34 mm
Einlass-Ø [mm]: 32
Gehäusetyp: Kunststoffgehäuse
Gewicht: 4,55 kg
Höhe: 649 mm
Material: Aluminium
ulkomitat mittasin leveys740mm ja paksuus 34mm

Täys alu taas olisi sen
Core Size---650mm x 390mm x 38mm,
overall size-740mm x 415mm x 50mm

Ainakin olisi paksumpi ja ilmeisesti leveämmät päädyt kun vie kennolta tilaa.

Vakio valeo
Kuva
Kuva

vaihtoehtona:
Kuva
Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.3.2010 10:44

Ai niin motonetistä tuli haettua 10L kannu G12 G30 nestettä. Eiköhän pitäisi riittää. Käytetäänkös laimentamiseen muuten tislattua vettä vai ihan normi kraana vettä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.3.2010 10:57

Jos tuo kokoalumiininen kenno ei ole pahan hintainen, niin ei se huono sijoitus ole varmasti. Paksumpi kenno saattaa talvella vaatia vähän järeämmät pahvit syylärin eteen tosin. Jäähdytinnesteen laimentamiseen käy ihan kraanavesi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa