Kylmäkäynnistys ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

Kylmäkäynnistys ongelmia

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 16:08

Itsellä on ollut tätä ongelmaa pitkin talvea, hieman ärsyttävää...
Lämpötila-anturi, termostaatti, pensasuodatin vaihdetu syksyllä.
Päätin avata uuden topiikin kun nuihin vanhoihin ei oikeen tullu vastauksia.
Yleensä lähtee käyntiin kun startatessa antaa hieman kaasua.
Mitähän muita kannattaisi käydä läpi?
Autona tuo meitin Golf 3 ABD.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 13.2.2010 17:37

käytätkö aina lohkomämmitintä jos on? Kaikki sytys vehkeet uusiks, kansi, pyrijä, tulpat,johdot.-. Yhdessä ADY koneessa puolanjohto oli syynä kylmänä huonoon käynnistymiseen.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 17:47

Tekee tätä usein myös roikassa oltuaan.
Tänään päivällä -12 astetta pakkasta ja ilman lämmitystä vinguttaa käyntiin.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 13.2.2010 17:52

Testaile joskus kaverin kanssa, että lähteekö bensapumppu pyörimään. Viallinen bensapumpun rele tai huono liitos pumpun ja sen kannen välillä voi aiheuttaa tuommosta.

Itellä jätti tuo kolmonen tielle ja muija oli ratissa. Syynä oli jumiva pumppu tai huono kontakti. Kun kopautti pumpun kantta niin se lähti pyörimään ja nyt toimii ok...

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 13.2.2010 17:58

no ohittamalla ton releen saa ainakin releen pois vika listalta..

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 18:13

Joku kun vielä viihtis kertoa releen numeron niin ois hyvä.
Koitin hakuakin vaan ei tärpännyt..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 13.2.2010 18:17

se on oik. alin....muistaakseni numero 12....4 ja 6 pinnit kytkemällä pitäs pumpun pyörii.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 19:01

Jees kiitosta...
Releen nykäsin irti ja kokeilein hyppynä ja hyvin pumppu tuntui pyörivän.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 19:15

Täytyy ensiviikollla katsoa tuota sytytyspuolta...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2010 19:22

Jätä hyppynaru kiinni ja koita käynnistää?

E: Vai siis koititko jo?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 13.2.2010 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.2.2010 19:24

Jep kokeilin hyvin lähti käyntiin ja tökkäsin samantien releen paikalleen ja nykäsin ilman mitään kakisteluja käyntiin....

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 14.2.2010 12:45

Aamulla -10 pakkasta ja ilman lämitystä golffi lähti vinguttamatta käyntiin...
Tuntuu vähän mystiseltä vialta, ja kun silloin tällöin tekee tuota...

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 14.2.2010 15:47

Nooon nii tuli kyseltyä velipojalta tuosta viasta ja tuumas vian olevan polttoaineen saannissa...
Täytynee huomenna käydä autosähkömiehellä kattomassa vielä tuota relettä...

Jauno
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2010 14:45

ViestiKirjoittaja Jauno » 20.2.2010 14:56

Ongelmaa... Eli autona on VW GOLF 1.8 GTI -98 IV. Ongelmana on auton satunnainen käyntiin lähtö, alkoi tekemään tätä auton pestyäni. aluksi auto oli käynnistymättä noin 5 minuuttia jonka jälkeen heräs käyntii mut ongelma on pahentunut kokoajan ja nyt ollaan siinä pisteessä et auton pitää antaa seisoa reilun tunnin ajan ennenkuin lähtee käyntiin. Ennen vika oli vain siinä ettei startannut, mut nyt tekee jo sitäkin et sammuilee tyhjäkäynnillä itsestään ja on muutaman kerran jo jättänyt risteyksiin. Ajossa auto kuitenkin täysin normaali, ei pätki eikä nykäise. Auto käytetty kahdessa testerissä, ensimmäinen ei sanonut mitään vikaa ja toinen moottorinlämpötila anturia. no tämä vaihdettu jo, mutta ei muutosta asiaan.. muutamalla huoltomieheltä kysytty niin epäilevät kampiakselin asento tunnistimen olevan hajalla, mutta kukaan ei oikein uskalla mitään varmaa sanoa.

Mikä siis avuksi? jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 23.2.2010 21:04

Tuli käytettyä kulkinetta autosähkömiehellä ajoituksen takia ja samalla selvisi käynnistys ongelma, akunkengät...Ny pelittää :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa