Passat variant 2.8 syncro 3B ongelmia. Bensaa ja nitinää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

Passat variant 2.8 syncro 3B ongelmia. Bensaa ja nitinää

ViestiKirjoittaja lobedogg » 12.2.2010 23:39

Käynnistäminen tuntuisi olevan vaivanloista ja bensa haisee.

Eli ongelmana on että auto kyllä starttaa mutta joutuu vaan vonguttamaan pitemmän aikaa että hörähtää käyntiin. Johtunee varmaan samalla ilmaantuneesta bensan tuoksusta joka ei ajeassa tuoksu mutta paikallaan olessa sen huomaa. Varsinkin silloin kun on ajanut ensin autolla sitten menee pyörähtämään nopeasti vaikka kotosalla ja palaa autolle niin haju on aika voimakas.

Mitään vuotoja en ainaan ole näkyvästi nähnyt että tiputtaisi. (sen mitä tuolla lumen seassa kehtaa polvillaan auton vieressä makoilla)

Putki vuotaa kylläkin ennen kattia olevasta joustavasta putken osasta joka on rispaantunut. kiitoksia pohja kosketus routineeseen maahan.

Olisiko ehdotuksia mistä pitäisi alkaa tutkimaan?

Toinen ongelma on joka huomasin tänään parkkihallissa ajessani että kun heiluttaa ohjausta edestakasisin niin kuuluu kuljettajan puolelta edestä nitinää ja natinaa. Joku jumissa?


Ehdotuksia otetaan vastaan.

Lisäksi jos jollain sattuisi jyväskylän suunnalla olevan tiedossa pätevää/halpaa nyrkkipajaa niin ilmoita. Kaikki apu otetaan vastaan, vaikka kyllälkin bensan huurissa ajelu onkin aika villiä.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 14.2.2010 0:37

Tuosta pitkään sahaamisesta voin sen verran sanoa, että omassa passatissa alkoi moottorin lämpötila-anturin vikominen oireilemaan pitkillä starttauksilla (ja startin jälkeen bensan hajulla).

Se on sen verran halpa rasti vianmäärityksessä, että kannattaa koittaa vaihtaa tuo anturi nyt alkuun.

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 14.2.2010 16:18

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3378

Meinaat varmaan tota?

Missä tämä anturi sijaitsee?

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

sama osa

ViestiKirjoittaja Diipa » 15.2.2010 18:53

Juuri tuon osan vaihdoin itse vartti sitten.. siellä moottorin takapäässä aika ahtaassa paikassa vesiletkun kyljessä mutta vaihto onnistuu kotikonstein.
Sama homma itsellä eli startin jälkeen bensa haisee ja kulutuskin on aika korkea tässä meidän pätkäajossa. '
Toivotaan että vähän tippuu!!

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

sama osa

ViestiKirjoittaja Diipa » 15.2.2010 18:54

Juuri tuon osan vaihdoin itse vartti sitten.. siellä moottorin takapäässä aika ahtaassa paikassa vesiletkun kyljessä mutta vaihto onnistuu kotikonstein.
Sama homma itsellä eli startin jälkeen bensa haisee ja kulutuskin on aika korkea tässä meidän pätkäajossa. '
Toivotaan että vähän tippuu!!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2010 20:56

Pätkäajossahan tuollainen 2.8 vie todella paljon bensaa. Alle 15l/100km saa ajella jo aika nätisti...

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 15.2.2010 21:24

Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt. Elokuussa hommasin auton ja kerkesin tottua että auto syö about 11L sekalaisessa ajossa.

Huollatin auton perusteellisesti loppu syksystä ja kulutus tippui about 2litraa matkaajos nyt keskikulutus pyörii siinä 9L tuntumassa, vaikka pätkäajoa ja talvikin.

Onhan autolla kokoa nin eihän tuo kulutus siihen nähden kovin suuri ole.

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 15.2.2010 21:24

talvella vielä tuuppaa hieman leikityttämään :D

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 15.2.2010 21:27

Eli vaihto onnistuisi varmaan parkkipaikallakin?

Menikö pitkäkin tovi vaihtaessa?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.2.2010 2:09

Se on tosiaan tiukka paikka vaihtaa.

Koneen peräpuolelle kun yrität kuikuilla niin näet sensorin.
Kuva

Tässä nyt vähän harmaita muistikuvia:

1) Raivaa itsellesi tilaa, että mahdut toimimaan (etsi käsillesi aukot josta pääset molemmilla näpertämään, muistaakseni irrotin kaasuläpän rungon pultin että sain sitä liikkeelle helpottaakseni operaatiota)

2) Kun olet löytänyt sensorin, ota ensimmäiseksi johto irti

3) Kannattaa vetassa alipaine jäähdytysnesteille mikäli mahdollista

4) Sitä sensoria pitää kiinni muovinen U-klipsi joka pitää ensin ujuttaa pois (talttapää toimii).

5) Kitkuta sensori irti, ota vanha O-rengas pois ja laita uudet hilppeet tilalle, muistaakseni uuden sensorin ja klipsin kanssa meni eniten aikaa kun piti vasemmalla kädellä painaa sensoria paikalleen ja oikealla yrittää nätöstää se U-klipsi paikalleen. Kasaa loput osat.

Anteeksi heikosta opastuksesta, mutta ei tahdo muistaa tarkalleen tuota prosessia, kun tuli kaikkea muutakin touhuttua samalla.

Tosiaankin pienet kädet on tuossa hommassa melko tärkeät jos et jaksa paljoa irrotella kamaa edestä. Omilla kätösillä voisi vaikka keinosiementää kärpäsiä, niin näillä on kätevä noita pieniä paikkoja näpertää.

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

Ee häiritse enää

ViestiKirjoittaja lobedogg » 2.4.2010 23:51

En saanut aikaseksi korjailla mitään, mtta eipä ole ongelmaa enää ollutkaan kevään myötä.

Kiitoksia kumminkin kattavasta vastauksesta.

Pakoputki on alkanut häiritsemään sitäkään ei ole saanut vielä aikaseksi korjattua mitenkään. Johtunee ehkä että noita ajeluita ei kumminkaan hirveänä tule.

Miten on jousto/punos pätkän kanssa joutuuko vaihtamaan koko alku pätkän katteineen että ongelmasta pääsee? Ei antaisi budjetti siihen periksi eikä kyllä omalta osalta hitsauskaan onnistu kun ee oomaa kuin autopaikan kerrostalon pihasta.

Vielä jos joku sattuisi tietämään korjaamoa tai heeboa jyväskylän tienoilta,joka voisi laittaa putken pätkän kuntoon. Alkaa hieman jo tosiaan kyrsiä ns. "ralli-äänet".

Tarvikeenahan noita joustopätkiä tuntuisi saavan aika edullisesti mutta onko hintavaakin vaihattaa?

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 3.4.2010 9:24

Perhealbumin mukaan 2.8:n etuputki, jousto ja katti (siinä järjestyksessä) ovat yhtä ja samaa osaa. Eli asiantuntevan pakoputkipajan palveluihin kannattaa tutustua, oman 1.8T:n etuputki katteineen maksoi 780 € Laakkosella.

Api(na)
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2008 19:33

ViestiKirjoittaja Api(na) » 3.4.2010 17:54

Muistaakseni kyseinen putkenpätkä maksoi laakkosella 625€ kuskin puolelle jäipähän ostamatta

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

AUTS!

ViestiKirjoittaja lobedogg » 7.4.2010 14:24

Onpas hinnan keksineet.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 8.4.2010 11:55

Onpas hinnan keksineet.

Mulla on kummatkin joustot vaihdettu eikä osaava paja ota noista kuin osat (~30-40kpl) ja pari tuntia töitä. Taisin alle pariin hunttiin päästä omassa.

Turha sitä on kattia ja hyvää putkea alkaa vaihtamaan. Jos katti joskus menee niin 2x race-kattia tilalle.

Tosin tuo "yhteisrakenne" on siltä kantilta hyvä ettei haittaa menoa vaikka toinen putki olisi tukossa jostain syystä... ;)

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 8.4.2010 22:33

Tunkkasin autoa parkkipaikalla hieman ylös ja tutkailin missä jamassa putket on niin karua oli kummatkin jousto-pätkät aivan riekaleina.

Samalla tuli huomattua että bensaahan se vuotaa suodattimen luota. Eli vaihtoonhan se menee.

Savutus on kanssa häirinnyt ja nyt tutkailinkin minkälaista savua se työntää niin aikamoista vesihöyryä työntää toisesta putkesta. Mistähän tämä voisi johtua? Nesteitä se ei kumminkaan hävitä minnekkään.

Perskele ku olisi varaa niin veisi vuan jonnekkin ja sanot laittakeee perkele kuntoon.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.4.2010 13:37

Kylmänähän sieltä tuleekin aika paljon tavaraa, muttei vesihöyryä pitäis tulla ellei sulla ole kansivuotoa tai putki/katti talven jäljiltä täynnä vettä. ;)

Mutta jos tulee epätasaisesti vain toisesta putkesta (toinen tukossa, tms) niin voi kyllä vaikuttaa "erikoisen paljolta". Nimim. "been there, done that".

Talvellahan tommonen 2.4/2.8 V6:nen toimii kuin James Bondin auto kun kylmänä iskee tallan pohjaan; kukaan ei takana 15 metrin säteellä näe mitään. :D

lobedogg
-
Viestit: 23
Liittynyt: 26.9.2009 7:59

ViestiKirjoittaja lobedogg » 10.4.2010 22:06

eipä juuri toisesta putkesta kun vähän tupruta ja toinen siitäkin edestä..

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 12.4.2010 10:41

Toinen putki siis on osittain tukossa.

Syitä voi olla mm.

- jouston kamat lähteneet putkeen
- katin kamat lähteneet liikkeeseen
- pöntön sisuskalut rikki

Mulla sama homma, joku pärisi ensin edessä ja siirtyi sitten ajan kuluessa apparin puolen takapönttöön jossa nyt hieman tukkii toista puolta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa