vw polo 1.3 gt piristys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

vw polo 1.3 gt piristys

ViestiKirjoittaja mikko80 » 2.2.2010 22:24

tuli tuollainen hommattua tänään ja aloin miettimään et onko kukaan alkanut tollaista piristämään?
millaisia lukemia on otettu pihalle ja millä osilla?
löytyykö tohon edes esim. peltisarjaa tai putkistoa miltään valmistajalta?

moniwolkkaristi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.10.2009 23:37

Piristys

ViestiKirjoittaja moniwolkkaristi » 28.2.2010 2:10

Kylläpä sanoisin että sulla on nyt väärä vehje jos piristää aiot...
Toki sitäkin voi piristellä mutta sepä ei halvalla onnistu.

Nokka-akseli vaihtoon, puristuksia lisää joko männillä/kannen laskemisella, pakosarja vaihtoon, imusarja vaihtoon tai säädettävä ruisku ja sen myötä koko ECU.

Kyllä suosittelisin suoraan tehokkaamman moottorin vaihtoa. Ja sitten taas menee akselistot jarruineen vaihtoon....

Hommaa suosiolla valmiiksi tehokkaampi VW.

moniwolkkaristi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.10.2009 23:37

Ahdin määrää tahdin!

ViestiKirjoittaja moniwolkkaristi » 28.2.2010 2:20

Vielä sen verran, laita siihen mekaaninen ahdin.
Sillä saat myös alakierroksille vetoja.
Katsastus onkin sitten eri asia sillä...

Itseä kiinnostais tuo remmiahdin kovasti, pitäs vain piilottaa ja saada tehot kuriin katsastukseen... Kun saattaa omaki G3 olla vähän laitettu.... Sieltä sun täältä.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 28.2.2010 11:10

Minkä ikäinen Polo sulla on? Itsellä on 1.3 ruisku golffi ja ajattelin myös ruveta sitä kutittelemaan...

Tää on just mun mielestä väärä asenne, " hommaa tehokkaampi vekotin..." no, saahan niitä valmiina ja isommilla koneilla, mutta "vanha kunnon" virittäminen unohtuu. Mun oppi-isäni aikanaan piristeli kaikenlaisia koneita ja repi niistä kaiken irti. Mitä jäi käteen? Uskomaton määrä käytännön tietoa koneiden toiminnasta ja paljon romua... ;D

Mutta laita projekti puolelle jos meinaat alkaa virittelemään. Peukut tälle!!

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 28.2.2010 11:25

Jos puhutaan 1.3 siitä läpihengittävästä koneesta. Niin siitä perus 55hp kaasaristakin saa, nokalla, kaasareilla, putkistolla ja peltisarjalla jne 100hp pyöriltä.

Jotenka miksei 75hp (missä eri kansi ja männät, faktaa) sais enempää ;)

Tietenkin kaikista helpoin ja halvin keino ois pistää 1.8T? :D

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 28.2.2010 11:59

^^ Kyllä, jos tosiaan haluaa ajettavan ja vielä järkevästi toimivan pelin niin kyllä se kannattaakin tehdä oikeista osista.
Oppiminen ja "hauskanpito" onkin eri juttu, mutta 1.3 koneita saa ilmaiseksi tai ainakin todella pienellä budjetilla. Niissä kuitenkin kiteytyy se moottorin perus toiminta hyvin, eli harjoittelulle ei tule kohtuutonta kustannusta.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 28.2.2010 19:10

G-40 palikat, schrikin nokka ym... Ottavat saksassa g:stä liki 190 hp..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa