2.0T FSI termostaatti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

2.0T FSI termostaatti

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 7.1.2010 9:28

Otin tuon Saksasta tuodun GTI Golffin käyttöön ja nyt kun lämpötila on laskenut tuonne -10C:hen, ei auto nosta lämpöjä enää sinne 90C mittarilukemaan. Laitoin ensiavuksi pahvia syylärin eteen mikä auttoikin ongelmaan. Kun ulkolämpötila oli hieman nollan alapuolella ei kyseistä ongelmaa esiintynyt.

Onko Saksassa käytössä erilainen termostaatti kuin Suomessa vai onko tuo termostaatti nyt hajalla? Auto on pyörinyt Berliinissä ja sinne myös alunperin myyty ja voisi kuvitella että tuollakin on välillä enemmän kuin -5C pakkasta.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 7.1.2010 12:19

Nuo taitaa olla hitaita lämpenemään jokatapauksessa. Parinkympin pakkasilla ei nouse lämmöt yheksäänkymppiin "suomiautossakaan". Noin 10asteen pakkasilla tuo tais vielä jotenkin jaksaa pitää suunnilleen normilämmöt ajossa, mut heti tyhjäkäynnillä alkaa laskea kuin diiselissä konsanaan.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 7.1.2010 12:59

Jos nyt kyse pelkästään TFSI koneesta, niin kyllä toi meillä pitkittäiskoneisessa ainakin lämmöt nousee ihan hyvin vaikka -20. Ja siis normaaliajossa ilman pienellä vaihteella ajamista kun multitronicci pitää kierrokset kokoajan alle 2000. Ei kestä mitenkään 'poikkeuksellisen' kauan, että olisin mitään huomiota kiinnittänyt. Tietenkin tuo on peruskone eli välijäähykin on pieni ja piilossa, auto raskaampi jne.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.1.2010 9:47

Missäs tuo termostaatti kyseisessä moottorissa sijaitsee ja onko hankala vaihtaa?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.1.2010 15:59

Termostaatti sijaitsee jakopään puoleisessa päädyssä imusarjan alla lähes huoltoystävällisessä paikassa: kompura ja laturi pois, kiinnikkeitä, kannakkeita, putkia, letkuja, johtoja ja imusarja irti. Ja varaosana tietysti myydään koko kotelo noin 70e hintaan. Näin siis ocu II 2.0FSI:ssä, turbollisessa versiossa ja eri kopassa siellä voi toki olla muutakin sälpettä tiellä...

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.1.2010 19:47

Joo no olkoot siellä kun ei kerran ole edes varmuutta että sen vaihto auttaa. Laitan pahvin takas keulaan.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 19.1.2010 6:00

Tuskin mitään auttaa mutta oma 2.0TFSI Skoda nostaa lämmöt 90'c vielä ainakin -25'c,maantiellä ja kaupungissa.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 19.1.2010 7:45

Pitäisköhän tuon termostaatin antaa jotain vikakoodia jos se ei toimi oikein? Huollossa eivät ainakaan löytäneet koodeja.

Niin ja uusi termostaatti maksaa 53,80€ marmoritiskiltä.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 19.1.2010 11:21

Huh. Vaihdoin syksyllä omasta ja maksoi 20 €... tarvikeosana tosin =)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 19.1.2010 12:37

Huh. Vaihdoin syksyllä omasta ja maksoi 20 €... tarvikeosana tosin =)


Oliko sama moottori? Menikö kauan kun vaihdoit?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 20.1.2010 13:46

Olisko antaa lisää vinkkejä vaihtoon? Kuinka imusarja on kiinni ja paljonko pitäisi laskea nestettä ulos ja mistä?

sniiki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.7.2007 13:34

ViestiKirjoittaja sniiki » 5.2.2010 12:13

Onko vielä tarvetta?
Laita sähköpostilla moottorityyppi niin voin kaivaa ohjeita.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 12.11.2012 10:26

Vanha threadi mutta "ongelma" jatkuu edelleen. Tähän mennessä vaihdettu termostaatti sekä vesipumppu jakopäähihnan vaihdon yhteydessä.

Tietääkö kukaan enemmän tuosta 2.0TFSI:n vesikierrosta? Mitä tapahtuu kun veden lämpö saavuttaa 67 astetta? Tuohon asti nimittäin lämmöt nousee suht nopeasti mutta sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.

opa85
-
Viestit: 11
Liittynyt: 11.3.2012 11:47

ViestiKirjoittaja opa85 » 1.12.2012 12:01

ei tuosta "pakastimesta" ota selvää... askartelen tässä muovista viimasuojat ritilöihin, jotta edes vähän lämpenisi. Kesällä sain kertaalleen lämmöt ilmastoinnin "ajotietokoneen" mukaan 84 C rankemmalla vedätyksellä, nyt talvella ja syksyllä se on se 70 C maks. yleensä 50-65 välissä...

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 2.12.2012 13:28

Moottorin itseopiskelumanuaalista löytyy kaavio jäähdytysjärjestelmästä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa