1.6 Fsi moottori
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 Fsi moottori
Kokemuksia kaipailen kyseisestä moottorista
Auto on 2006 vw golf 1.6fsi
Tyyppiviat varsinkin kiinnostaa.
Suht tehoton tuo varmaan on mutta se ei haittaa, koska tulee käyttöautoksi. =)
Kaikki info tervetullutta.
Auto on 2006 vw golf 1.6fsi
Tyyppiviat varsinkin kiinnostaa.
Suht tehoton tuo varmaan on mutta se ei haittaa, koska tulee käyttöautoksi. =)
Kaikki info tervetullutta.
Mitä noita on octaviassa ollut ja meillä huollossa pyörinyt niin ei isompia vikoja. Puolia satunnaisesti mennyt, joskus jopa tulppia vaihtaessa katkenneet, oikealla työkalulla irrotettunakin. Ketjukone, joten jakopäätä ei tarvii vaihella. Imusarjat vissiin paskaantuu jonnin verran näissäkin.
Koneessa on ihan hyvin ruutia kun vaan jaksaa kierrättää ja kulutus erittäin maltillinen.
Koneessa on ihan hyvin ruutia kun vaan jaksaa kierrättää ja kulutus erittäin maltillinen.
Kulutus pieni, samoin teho. Semmonen laiskannotkea peruspuurtaja, liikkuu tarvittaessa kohtuullisesti kun vain polkee reilusti...alavääntö aika olematonta mutta kohtu sitkeä kuitenkin. Pirun hidas lämpeämään kaupunkipyörityksessä, mutta kun sen saa lämpimäksi niin lämmintä kyllä riittää mukavasti. Matka-ajossa ollut parhaimmillaan -30°C pakkasta, ei tule kylmä.
Huollot kohtuu hintaisia.
Satunnaista rominaa(venttiilien nakutusta?) kuuluu käynnistäessä, laitettu jakopää ja öljypumppu ilman helpotusta vaivaan. Lienee tyyppivika johon ei ole lääkettä, kuulostaa olavan ongelmaa laajemminkin kun lukee sekä kotimaisia että ulkomaisia foorumeita. Tulisi luultavasti kuntoon uusilla venttiilinnostajilla, kustannus yli 1000€ joten kallista kokeilla.
Ääninäyte
Ja pata sijoitettuna -05 farkku octaviaan.
Huollot kohtuu hintaisia.
Satunnaista rominaa(venttiilien nakutusta?) kuuluu käynnistäessä, laitettu jakopää ja öljypumppu ilman helpotusta vaivaan. Lienee tyyppivika johon ei ole lääkettä, kuulostaa olavan ongelmaa laajemminkin kun lukee sekä kotimaisia että ulkomaisia foorumeita. Tulisi luultavasti kuntoon uusilla venttiilinnostajilla, kustannus yli 1000€ joten kallista kokeilla.
Ääninäyte
Ja pata sijoitettuna -05 farkku octaviaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voisiko olla massa mikä vaatii "veronsa" kun kiihdytetään ja jarrutetaan tiheästi?
Kaverilla joku -04 1,6 FSI ja tuntuu kundi olevan enemmänkin hymyä kun kävi matkaa ajamassa vaimonsa kanssa. Siis liittyen tuohon kulutusasiaan... Ajotietokoneen mukaan tais olla maantiellä jotai 4,8 satasella. Mun mielestä tuota on vaikea pitää suurena ellei hae jotain erikoisia olosuhteita.
Olisko pari vuotta ollut kaverilla ja kerran sytytti jonkun vikavalon. Korjauksen kustannukset oli luokkaa 65 € vianluku ja 30 € lämpöanturi.
Pisteet Tampereen Laakkoselle että kun ei pelkkä varaosan kate riitä niin otetaan vähän takataskuun diagnoosista. Jotenkin mun äly ei riitä siihen että myydään kahden kympin osa ja velotetaan satanen töpselistä. Eikö tuollainen luulisi olevan osa sitä varaosan hintaa? Vai pitääkö tästä lähin hakea vikakoodit halvimmasta autosähköliikkeestä ja mennä VAG:lle näyttämään mitä pitää tehdä?
Ja tottahan ne überlaitteet maksaa jotain liikkeelle. Vois vaan mun puolesta järkeistää hinnoittelua. Kuka kakkosgolfin edustaja/kuljettaja haluaa maksaa siitä että siellä on mailman parhaat vehkeet joita ei kumminkaan käytetä mun autoon :| Siltä osin kun kakkosgolfeja käytetään enää merkkihuollossa?
Kaverilla joku -04 1,6 FSI ja tuntuu kundi olevan enemmänkin hymyä kun kävi matkaa ajamassa vaimonsa kanssa. Siis liittyen tuohon kulutusasiaan... Ajotietokoneen mukaan tais olla maantiellä jotai 4,8 satasella. Mun mielestä tuota on vaikea pitää suurena ellei hae jotain erikoisia olosuhteita.
Olisko pari vuotta ollut kaverilla ja kerran sytytti jonkun vikavalon. Korjauksen kustannukset oli luokkaa 65 € vianluku ja 30 € lämpöanturi.
Pisteet Tampereen Laakkoselle että kun ei pelkkä varaosan kate riitä niin otetaan vähän takataskuun diagnoosista. Jotenkin mun äly ei riitä siihen että myydään kahden kympin osa ja velotetaan satanen töpselistä. Eikö tuollainen luulisi olevan osa sitä varaosan hintaa? Vai pitääkö tästä lähin hakea vikakoodit halvimmasta autosähköliikkeestä ja mennä VAG:lle näyttämään mitä pitää tehdä?
Ja tottahan ne überlaitteet maksaa jotain liikkeelle. Vois vaan mun puolesta järkeistää hinnoittelua. Kuka kakkosgolfin edustaja/kuljettaja haluaa maksaa siitä että siellä on mailman parhaat vehkeet joita ei kumminkaan käytetä mun autoon :| Siltä osin kun kakkosgolfeja käytetään enää merkkihuollossa?
65e vikamuistin luvusta kuulostaa aika paljolta kyllä, mutta täysin ymmärrettävää miksi siitä velotetaan.
Vianlukuun sinänsä ei mene kovin pitkään, mutta 15-20 min helposti jos haet auton halliin, luet kokonaisjärjestelmän, tallennat, ehkä tyhjennät, ajat auton takasin. Monesti tämä ei vielä edes riitä, vaan joutuu hämmästelemään siinä että mistähän tämä nyt johtuu jne.
Sitten on vielä ihmisillä tapana tulla isoina joukkoina jos jostain jotain ilmaiseksi saa, niin siinä voi mennä päivänkin aikana 2-4h pelkästään vikamuistien lukuun josta ei penniäkään tipu (toki saattaa poikia myöhemmin ko vian korjauksen). Ei liene vaikea päätellä miten kannattavaa tämä on korjaamolle.
Sekin kannattaa muistaa kulutuksia vertaillessa, että ensimmäisissä FSI:ssä oli vielä käytössä laihaseos-moodi, joka sittemmin on poistunut.
En tiedä mihin moottoreihin tämä rajoittuu. Voi olla että vanhat softaversiot on jo päivitettykin uudempiin, mikäli autoa on käytety merkkiliikkeessä määräaikaishuolloissa.
Vianlukuun sinänsä ei mene kovin pitkään, mutta 15-20 min helposti jos haet auton halliin, luet kokonaisjärjestelmän, tallennat, ehkä tyhjennät, ajat auton takasin. Monesti tämä ei vielä edes riitä, vaan joutuu hämmästelemään siinä että mistähän tämä nyt johtuu jne.
Sitten on vielä ihmisillä tapana tulla isoina joukkoina jos jostain jotain ilmaiseksi saa, niin siinä voi mennä päivänkin aikana 2-4h pelkästään vikamuistien lukuun josta ei penniäkään tipu (toki saattaa poikia myöhemmin ko vian korjauksen). Ei liene vaikea päätellä miten kannattavaa tämä on korjaamolle.
Sekin kannattaa muistaa kulutuksia vertaillessa, että ensimmäisissä FSI:ssä oli vielä käytössä laihaseos-moodi, joka sittemmin on poistunut.
En tiedä mihin moottoreihin tämä rajoittuu. Voi olla että vanhat softaversiot on jo päivitettykin uudempiin, mikäli autoa on käytety merkkiliikkeessä määräaikaishuolloissa.
Re: 1.6 Fsi moottori
Nyt se vian keksi kun ei meinaa millään löytyä.
Alussa pelas kylmänä hyvin ,mutta nyt ei sitten millään lähde kulkemaan.
Jostakin lykkää moottorin vika valoa mittariin,
On jo neljä kertaa testerissä ollut ja polttoainepuolelle herjaa vikaa.
Paineanturi on uusi ,samoin suodatin. tankkikin on putsattu kun otin polttoainepumpun irti ja se kyllä lykkää bensaa.
Pitäneekö antaa vielä kovakin paine?
Tulpatkin vaihdoin ja lämpötilan tunnistimen.
Pörhön huollossa epäilivät johto vikaa,mutta ei ainakaan antureiden lähellä ole johtoja rikki.
Voisko kukaan valaista mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.??
Alussa pelas kylmänä hyvin ,mutta nyt ei sitten millään lähde kulkemaan.
Jostakin lykkää moottorin vika valoa mittariin,
On jo neljä kertaa testerissä ollut ja polttoainepuolelle herjaa vikaa.
Paineanturi on uusi ,samoin suodatin. tankkikin on putsattu kun otin polttoainepumpun irti ja se kyllä lykkää bensaa.
Pitäneekö antaa vielä kovakin paine?
Tulpatkin vaihdoin ja lämpötilan tunnistimen.
Pörhön huollossa epäilivät johto vikaa,mutta ei ainakaan antureiden lähellä ole johtoja rikki.
Voisko kukaan valaista mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.??
Re: 1.6 Fsi moottori
nii mikä se vikakoodi oli? Korkepainepumppu vika?
Re: 1.6 Fsi moottori
Luotijuna kirjoitti:nii mikä se vikakoodi oli? Korkepainepumppu vika?
Sekin on vaihdettu ja korkeapaine anturi ja polttoaine suodatin.
Vika tulee vieläkin kun on vähän aikaa ajellu.
Toimii kylmänä ,mutta ei normilämmöillä.
Voiko olla tuo polttoainepumppu tuolla tankin sisällä mennyt väljäksi kun se on jotenkin ohjattu jännitteellä antaa matala ja korkeapainetta.
Aika erikoinen ratkaisu kun on tehty noin monimutkaiseksi koko polttoainepuoli.
Se rele joka ohjaa ilmeisesti jännitettä siinä tankin pumpun lähellä on myös vaihdettu.
Auto on muuten tosi hyvä mutta tuo vika alkaa tympiä.
Omatoiminen korjaaminen taitaa tulla tässä asiassa tiensä päähän.
Viisaammat kertokaa jotain arvailuja mikä tuon tehon puutteen aiheuttaa,kun testerit herjaa koko ajan polttoaine painetunnistemeen.
Re: 1.6 Fsi moottori
Nii mikä se tarkka koodi on?
Re: 1.6 Fsi moottori
Meillä emännän Golf V 1.6 FSI -2004 sytyttää tämän tuosta moottorivalon ja syynä on NOX-anturi tai siihen liittyvä virheellinen signaali. Onko muuta apuja kuin vaihtaa uusi anturi, voisiko olla kyse esimerkikis huonosta kontaktista jossain anturilla ?
Millainenhan anturi on avihtaa, jos kyselisi vaikka ebaystä ?
Millainenhan anturi on avihtaa, jos kyselisi vaikka ebaystä ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: 1.6 Fsi moottori
Kaverilla sama vaiva ja Laakkosella sanoivat että anturi vaihtoon.
Itse anturi näyttää ihan happitunnistimelta ja sijaitseekin vastaavassa paikassa, mutta siihen saattaa liittyä vielä kiinteästi oma ohjainyksikkönsä.
Itse anturi näyttää ihan happitunnistimelta ja sijaitseekin vastaavassa paikassa, mutta siihen saattaa liittyä vielä kiinteästi oma ohjainyksikkönsä.
Re: 1.6 Fsi moottori
Tulee ohajainyksikön kanssa, hintaa suomessa muistaakseeni 700-1000€ riippuen mikä kone tyyppi.
Re: 1.6 Fsi moottori
Meillä 1.6 fsi cm. 2004.
Oireet kuten jäsen 204 autossa. Lämpimänä auto hyytyi. Herjasi polttoainepaineanturi vikaan. Syy oli kuitenkin korkeapainepumppu, jot myös korjaamollakin epäilivät kun lukivat vikakoodit, kokeiltiin ensin anturi koska halvempi vaihtoehto (70€), mutta ei auttanut. Onneksi anturit ei tarvitut ottaa vaan sen voin palauttaa. Korkeapainepumpun kun vaihtoi, niin johan pelitti. Aika kallis anturiin verrattuna. Halvimman löysin etelänaapurista (Tallinnasta), postikuluineen 395€. Suomessa ei alle 500€ löytynyt.
Helppo vaihtaa itse. Moottorin suoja pois ja siinä se on polttoainelinjassa, koneen päällä. Vaihtoon menee noin 20 min.
Oireet kuten jäsen 204 autossa. Lämpimänä auto hyytyi. Herjasi polttoainepaineanturi vikaan. Syy oli kuitenkin korkeapainepumppu, jot myös korjaamollakin epäilivät kun lukivat vikakoodit, kokeiltiin ensin anturi koska halvempi vaihtoehto (70€), mutta ei auttanut. Onneksi anturit ei tarvitut ottaa vaan sen voin palauttaa. Korkeapainepumpun kun vaihtoi, niin johan pelitti. Aika kallis anturiin verrattuna. Halvimman löysin etelänaapurista (Tallinnasta), postikuluineen 395€. Suomessa ei alle 500€ löytynyt.
Helppo vaihtaa itse. Moottorin suoja pois ja siinä se on polttoainelinjassa, koneen päällä. Vaihtoon menee noin 20 min.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa