Polo 1.3 6n jakohihnakysymys.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

Polo 1.3 6n jakohihnakysymys.

ViestiKirjoittaja k.h » 8.12.2009 22:24

Minkälainen jakohihnankiristäjä on polossa, huomasin tuossa että hihna on löysällä ja pitäs saada sitä vähän kirrattua. Täytyykö purkaa paljon, että pääsee kiristäjään käsiksi? Lieneekö samanlainen kuin kolmosgolfissa?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 9.12.2009 16:07

Onko se varmasti liian löysällä? Aika löysällä se saa ollakkin. Tietenkin kannattaa tarkistaa jos epäilyttää.

http://www.vagcat.com osoitteesta näkee rekisteröitymällä räjäytyskuvia.

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

ViestiKirjoittaja k.h » 14.12.2009 16:43

Pitääkö polossa hihna olla sitten normaalia löysemmällä. Eiks se ole nyrkkisääntä, että ku se hihna kääntyy etupuolelta käsin kääntämällä 90 astetta, on kireys sopiva? Mulla kääntyi reilusti yli sen ja liikkui vielä sivuttaissuunnassa jonkin verran. Etupuolelta kun kokeili hihnapyörien välistä painaa hihnaa,se antoi noin 2cm periksi. Minusta se ainakin tuntui huolestuttavan löysältä, joten kiristin sitä vähän. Nyt auto ei sitten jostain syystä enää käy tyhjäkäyntiä. onko se remmi sitte nyt liian tiukalla,en tiä, kertokaas..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.12.2009 18:37

Sormilla kääntäen pitäisi tuon 90 astetta kääntyä kun vetopuoli on pitkä ilman tukirullia tms.

Ei hihnan kiristäminen jakoa muuta, olisikohan päässyt jako hyppäämään? Kato nyt ekaksi onko jakomerkit kohdallaan, tuossa koneessa pitäisi olla aika simppeli juttu ja ohjeet kuvineen löytyy varmaan täältäkin haulla.

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

ViestiKirjoittaja k.h » 16.12.2009 18:03

Mistähän johtunee tuo yhtäkkiä ilmaantunut tyhjäkäynti ongelma. Jako on kohdallaan, kierroksilla käy hyvin ja kulkee. Mutta tyhjäkäyntiä käy kuin vanha zetori, tai sitten sammuu. Virranjakajankääntäminen ei auta. Tulppia ja johtoja olen vaihtanut tuloksetta, oisin vaihtanut jakajan ja pyörijänkin, mutta eiköhän myyneet mulle väärät osat tarvikkeesta, voiskohan vika olla niissä?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.12.2009 20:38

Tuohan on 1-pisteruiskulla, eikö niin? Noissa monojetroniceissa/monomotroniceissa on ollut tyhjäkäynnin säätömoottorin toiminnassa ongelmia, ota maadoituskaapeli irti pariksi tunniksi ja kokeile josko auttaisi ongelmaan. Tuota tyhjäkäynnin säätömoottoria pitäisi olla saatavissa myös suoraan boschilta jos ei marmorilla halua asioida.

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

ViestiKirjoittaja k.h » 16.12.2009 21:03

Juu ykspistehän se, ymmärsinkö oikein että säätömoottorin maakaapeli irti vai akusta maakaapeli?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 17.12.2009 21:19

Sori hidas vastaus, akun -kenkä siis irti pariksi tunniksi.
Ainakin Jetan ruisku resetoitui sillä.

k.h
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2007 21:27

ViestiKirjoittaja k.h » 17.12.2009 22:38

Kaverin kans tutkittiin tyhjäkäynnin säätömoottoria, ei toimi se sähköinen säätöventtiili vai mikä se nyt on. Käsin säätämällä saatiin sitä vähän paremmaksi, mutta ei se kuitenkaan pelitä kunnolla. Täytyy katsoa joutuuko ostaan koko hoidon uuden, maksaa varmaan maltaita..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.12.2009 1:08

saa koneen kans koodailtua =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa