Kytikin vika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

inkkis
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.11.2009 14:15

Kytikin vika

ViestiKirjoittaja inkkis » 18.11.2009 14:19

Mikähän vaivaa 1991 1,8-moottorisen 5-vaihteisen kytkintä. Poljin liikkuu jäykästi eikä kytkin toimi moottorin käydessä, vaihteet eivät men päälle. Aluksi korjaantui itsestään poljeksimalla kytkintä, nyt ei enää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.11.2009 18:05

Paineasetelma? Levy jumissa akselilla? Avaamaan tuon mitä luultavimmin kumminkin joutuu ja sitten näkee.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 19.11.2009 7:32

Jostainsyystä levy varmaan takertelee akselilla. Itsellä oli samaa vikaa, kun auto seisoi joku 1.5kk käyttämättömänä niin jämähti kytkin akseliinsa kiinni :) No vaihdelaatikko irti ja kytkinakselin putsaus ja rasvaus. Taas toimii hyvin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.11.2009 11:12

Tarkista nyt ensin se kytkinvaijeri ennenkun alat laatikkoa irrottamaan.
Jos vaijerissa on musta klöntti niin siinä on automaattikiristin joissa on ollut ongelmia, mutta tuohon saa myös käsin säädettävän mallin.
Automaattikiristin mallista löytyy juttua haulla.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 19.11.2009 11:30

Ja jos irroitat laatikon niin sitä rasvaa siihen akselille todellatodella vähän.
Muuten se lentää kitkapinnalle ja pääset levyn vaihtoon.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 19.11.2009 21:48

Meinasin aloittaa suunnilleen.. tai no.. ihan 1:1 samanlaisen topicin.

Ongelmat itselläni ovat 97 vuoden Venton kanssa, mutta sama 020 laatikko kyseessä. Ostin auton kytkinvikaisena, kytkin ei irrottanut ollenkaan. Vaihdoin laatikon päätypalan missä on painelaakeri ja se haarukka joka painaa sitä. Kyseinen haarukka oli haljennut vähän ja irronnut akseliltaan. Nyt kun laitoin vaijerin takaisin paikalleen ja polkaisin varovasti kytkintä, se tuntui todella jäykältä - irrotti kyllä, mutta aivan pinnassa ja otti kiinni vasta aivan ylhäällä. Kyseisen haarukan halkeamisen on siis varmaankin aiheuttanut jokin toinen vika itse kytkimessä. Seuraavana olisi tarkoitus sitten vaihdella itse kytkin ja uusi vaijeri.

Onko kenelläkään muuten hajua miksi joissain 020 lootissa on siellä 5-rattaan kopassa neulalaakeri sille toiselle akselille ja joissain laatikoissa sitä ei ole?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa