Audi 90, 2.3e ajokiellossa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 90, 2.3e ajokiellossa
Moi,
Käytin harrasteautoa ensi kertaa katsastuksessa. Päästöt olivat niin julmat että ajokieltoa pukkas. Mistähän vikaa kannattaisi lähtä hakemaan, ilmeisesti autosta on katti poistettu?
Uutta lamdaa kehiin, ruiskun säätöä, ilmanputsari, katti?
Auto on siis vuosimalli 1987 2.3e quattro 90 10V
Arvot: Joutokäynti , yli 2000 rpm
CO 10.58 , 4.04
HC 997 , 334
Lambda n.0.75 , 0.9
Co2 7.50 , 12.30
O2 1.11 , 0.47
Käytin harrasteautoa ensi kertaa katsastuksessa. Päästöt olivat niin julmat että ajokieltoa pukkas. Mistähän vikaa kannattaisi lähtä hakemaan, ilmeisesti autosta on katti poistettu?
Uutta lamdaa kehiin, ruiskun säätöä, ilmanputsari, katti?
Auto on siis vuosimalli 1987 2.3e quattro 90 10V
Arvot: Joutokäynti , yli 2000 rpm
CO 10.58 , 4.04
HC 997 , 334
Lambda n.0.75 , 0.9
Co2 7.50 , 12.30
O2 1.11 , 0.47
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarkista tosiaan että katti on kunnossa. Ttiputtaa yleensä kolmannekseen arvot tai ainakin mitä töissä on tavannut. Tietty toi perus sytytyksen tsekkaus on ensimmäisenä mielessä, kuten MikaJ totesi.
H. Jormalainen: Noihin vaan kannattaa ottaa semmoinen yleispätevä sääntö, kun vähän pähkäilet miksi auto ei esim. polta tai miksi se saa liikaa ilmaa tai liian vähän ilmaa suhteessa bensaan.
Eli oli auto mikä tahansa, niin jos on mahdollista niin vikakoodit selville.Jos on pienestä kiinni niin ihan tulppien tarkistus/öljyn vaihto sekä tietty diesel imumoottoreissa ilmansuodatin. Lambdan/ilmamäärä -mittaus on kolmas juttu, jos nämä ovat kunnossa niin sitten voipi melkeinpä tarkistaa, että katissa on sisukset tallessa, jos tämäkään ei auta niin sitten puristus-/ohivuotomittaukseen.
H. Jormalainen: Noihin vaan kannattaa ottaa semmoinen yleispätevä sääntö, kun vähän pähkäilet miksi auto ei esim. polta tai miksi se saa liikaa ilmaa tai liian vähän ilmaa suhteessa bensaan.
Eli oli auto mikä tahansa, niin jos on mahdollista niin vikakoodit selville.Jos on pienestä kiinni niin ihan tulppien tarkistus/öljyn vaihto sekä tietty diesel imumoottoreissa ilmansuodatin. Lambdan/ilmamäärä -mittaus on kolmas juttu, jos nämä ovat kunnossa niin sitten voipi melkeinpä tarkistaa, että katissa on sisukset tallessa, jos tämäkään ei auta niin sitten puristus-/ohivuotomittaukseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa