Mulla ois tommonen peli, tarvis vähän apua vian etsimiseen. Eli kone ei käy kunnolla tyhjäkäynnillä, 3. pytty ei toimi välillä ollenkaan. Kun auto on lämmin niin tyhjäkäyntikierrokset lähenee 2000rpm. sytytyspuolella ongelma ei ole olen vaihtanut autoon tulpat, tulpanjohdot olen testannut ei oo vikaa, virranjakajankannen ja pyörijän olen vaihtanut, sekä hall-anturin.
Huohottimen letkussa ei ole vikaa ja sen tehostajalta tulevan letkun olen testannut ei vuotoja.
Alkaa kohta meneen hermo ton kans, ois kiva saada joltain neuvoja, mistä vois seuraavaaksi alkaa vikaa etsimään.
Golf 1.8 -92 abs koneella tyhjäkäyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Autoon vaihdettua myös se ilmusarjan ja 1-pistesuihkun välinen kumitiiviste, ei vaikutusta käyntiin. Vikakoodit olen myös lukenut, valitti imuilmanlämpötila-anturia. Anturi korjattu ja koodit nollattu. ei vaikutusta käyntiin. Auto käy edelleen vain kolmella tyhjäkäyntiä. Autoon myös vasta vaihdettu lämpötila-anturi, sekä öljyt ja suodatin vaihdettu.
No niin vihdoin vika löyty, se oli imusarjan tiiviste joka vuotaa. Vieläkö sais ton moottorin takasin kasaan, niin sais varmuuden että se oli se tiiviste jonka takia 3. putty ei toimi. Ei muuten ollu mikään helppo homma saaha tota imusarjaa irti, oli pakko ottaa koko kansi irti. Kiitoksia kaikille viestiini vastanneille.
No niin moottori on taas kasattu, mutta konttorilta tuli hylätty päästöjen takia. Arvot tyhjäkäynnillä ok, mutta päästöt kierroksilla co% 0,45 co2 14.4 hc ppm 520 ja o2 0,83 lambda 1.00
Auto käy nyt kaikilla pytyillä, mutta röpöttää ja niinku pätkii lievästi. Oisko se sitten seuraavana lambdan vaihto tai jotain. Vai mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan? Mitään vuotoja ei moottoripuolella ole ja sytytyspuoli on kunnossa.
Auto käy nyt kaikilla pytyillä, mutta röpöttää ja niinku pätkii lievästi. Oisko se sitten seuraavana lambdan vaihto tai jotain. Vai mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan? Mitään vuotoja ei moottoripuolella ole ja sytytyspuoli on kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”