Golf 3 yskii ja nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 yskii ja nykii
Runsas viikko volkkaristina olemista takana ja nyt meinaa mennä hermot :(
Vuosimallia -92, 1.8 90hv.
Eli kiihdyttäessä ja tasakaasulla nykii, moottorin lämpötilalla ei merkitystä.
Vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, imusarjan ja ruiskun välinen kumilaippa. Ilmanputsari tarkistettu, ei ole niin tukossa että voisi siitä johtua tuo nykiminen. Pensapumppukin hörähtää normaalisti kun virrat laittaa päälle.
Hakuakin käytin, sen verran löysin että varmaan bensapumpun rele, bensapumppu, puola, virranjakaja, hall-anturi ym. voisi olla paskana, mutta kalliiksihan tuokin tulee jos yksi kerrallaan alkaa vaihtamaan ja testaamaan.
Mistäkä päin tämän homman aloittaminen kannattaisi oikein aloittaa?
Vuosimallia -92, 1.8 90hv.
Eli kiihdyttäessä ja tasakaasulla nykii, moottorin lämpötilalla ei merkitystä.
Vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, imusarjan ja ruiskun välinen kumilaippa. Ilmanputsari tarkistettu, ei ole niin tukossa että voisi siitä johtua tuo nykiminen. Pensapumppukin hörähtää normaalisti kun virrat laittaa päälle.
Hakuakin käytin, sen verran löysin että varmaan bensapumpun rele, bensapumppu, puola, virranjakaja, hall-anturi ym. voisi olla paskana, mutta kalliiksihan tuokin tulee jos yksi kerrallaan alkaa vaihtamaan ja testaamaan.
Mistäkä päin tämän homman aloittaminen kannattaisi oikein aloittaa?
Itsellänikin on samankaltaisia oireita... Vaihoin jo tulpat, ilmansuodattimen, ilmanpuhistajalta ruiskulle menevän pikkuletkun ja imusarjasta jarrutehostajalle menevän letkun muttei se auttanu, bensansuodatin odottelee nyt tuolla asennusta.
Jos sekään ei auta niin pitää varmaan sytkäpuolelle taas siirtyä.
Onko muuten normaalia että lämpötila on 70 kieppeillä ajossa ja paikallaan tai hitaassa ajossa 80?
E: Ei vaikuttanu suodattimen vaihto joten sytkäpiuhat kait joutuu uusimaan seuraavaksi.
Jos sekään ei auta niin pitää varmaan sytkäpuolelle taas siirtyä.
Onko muuten normaalia että lämpötila on 70 kieppeillä ajossa ja paikallaan tai hitaassa ajossa 80?
E: Ei vaikuttanu suodattimen vaihto joten sytkäpiuhat kait joutuu uusimaan seuraavaksi.
Hall-anturia tarjoan.
Itse taisin päästä nykimis-sammumisista vihdoin eroon (koputetaan vielä puuta). EI nyt sitten vaihdetukaan kuin tulpat, v-jakajan kulutusosat, kaikki suodattimet, ecun ja pa-pumpun releet, bensapumppu ja viimeisenä tuo hall-anturi. Nyt tuntuisi toimivan. Maksaa tarvikkeena 30-40 euroa, eikä ole kovin paha nakki vaihtaa. 3mm tuurnalla lähtee se jakajan akselin alapäässä oleva sokka irti, poraa siihen vaikka hiukan alkua poralla niin saa sen tuurnan pysymään tukevasti kolossa. Ja sitten vaan vasaralla perään, armotta. Itse jouduin takomaan valehtelematta 45 min sitä pientä sokkaa irti akselista. Monta pätkää meni pattinkiakin palasiksi ennenkuin antautui. Parempi pistää jonkun pehmyen päälle kun hakkaa, ettei mene hammastukset jakajasta ihan vituiksi. ;)
Ja tietty se pyörijä siihen jakajan ulkoreunan merkkiin ennen irroitusta, samaten merkki jakajan jalkaan, että sekin tulee samaan asentoon kuin ennen.
Ja lämmöt on mielestäni ihan normaalit. Omassa ne pyörii siinä 70-80 välissä. Kesällä kaupungissa risteyksissä seistessä saattaa kyllä nousta sataseenkin. Varmuuden vuoksi vaihdoin viime kesänä sekä termostaatin että lämpöanturin uusiin (ja hain vielä merkkiliikkeen tiskiltä). Ei ne lukemat siitä mihinkään muuttuneet, eli todellisuudessa lämmöt on varmaan normaalit, mutta mittari näyttää hiukan liian viileitä lukemia.
Itse taisin päästä nykimis-sammumisista vihdoin eroon (koputetaan vielä puuta). EI nyt sitten vaihdetukaan kuin tulpat, v-jakajan kulutusosat, kaikki suodattimet, ecun ja pa-pumpun releet, bensapumppu ja viimeisenä tuo hall-anturi. Nyt tuntuisi toimivan. Maksaa tarvikkeena 30-40 euroa, eikä ole kovin paha nakki vaihtaa. 3mm tuurnalla lähtee se jakajan akselin alapäässä oleva sokka irti, poraa siihen vaikka hiukan alkua poralla niin saa sen tuurnan pysymään tukevasti kolossa. Ja sitten vaan vasaralla perään, armotta. Itse jouduin takomaan valehtelematta 45 min sitä pientä sokkaa irti akselista. Monta pätkää meni pattinkiakin palasiksi ennenkuin antautui. Parempi pistää jonkun pehmyen päälle kun hakkaa, ettei mene hammastukset jakajasta ihan vituiksi. ;)
Ja tietty se pyörijä siihen jakajan ulkoreunan merkkiin ennen irroitusta, samaten merkki jakajan jalkaan, että sekin tulee samaan asentoon kuin ennen.
Ja lämmöt on mielestäni ihan normaalit. Omassa ne pyörii siinä 70-80 välissä. Kesällä kaupungissa risteyksissä seistessä saattaa kyllä nousta sataseenkin. Varmuuden vuoksi vaihdoin viime kesänä sekä termostaatin että lämpöanturin uusiin (ja hain vielä merkkiliikkeen tiskiltä). Ei ne lukemat siitä mihinkään muuttuneet, eli todellisuudessa lämmöt on varmaan normaalit, mutta mittari näyttää hiukan liian viileitä lukemia.
Noniin, selvispä tämäkin vihdoin.
Kaverilta löyty hyllystä uusi ylimääränen virranjakajan koppa, se vaihdettiin ihan huvikseen ja samalla hiplailtiin pyörijää. Vika olikin pyörijässä, jotain mustaa kökköä siinä oli, hiomalla kököt pois ja paketti nippuun kera uuden kopan. Nyt toimii niinkuin pitääkin! Vähän vaan ketuttaa tuo turha osien vaihtelu, sinne meni toista sataa euroa kun tuli osteltua turhaan uusia osia... :D
Eipä muuten minukaan golffissa lämmöt juurikaan nouse tuon 70:n yli... Vaan tuskinpa tuo mihinkään vaikuttaa kun muuten tuntuu kone pelaavan hyvin?
Kiitoksia silti edellä mainituista vinkeistä, toivottavasti niistä on apua muillekin.
Kaverilta löyty hyllystä uusi ylimääränen virranjakajan koppa, se vaihdettiin ihan huvikseen ja samalla hiplailtiin pyörijää. Vika olikin pyörijässä, jotain mustaa kökköä siinä oli, hiomalla kököt pois ja paketti nippuun kera uuden kopan. Nyt toimii niinkuin pitääkin! Vähän vaan ketuttaa tuo turha osien vaihtelu, sinne meni toista sataa euroa kun tuli osteltua turhaan uusia osia... :D
Eipä muuten minukaan golffissa lämmöt juurikaan nouse tuon 70:n yli... Vaan tuskinpa tuo mihinkään vaikuttaa kun muuten tuntuu kone pelaavan hyvin?
Kiitoksia silti edellä mainituista vinkeistä, toivottavasti niistä on apua muillekin.
Eipä muuten minukaan golffissa lämmöt juurikaan nouse tuon 70:n yli... Vaan tuskinpa tuo mihinkään vaikuttaa kun muuten tuntuu kone pelaavan hyvin?
Moottorin lämpöanturi rikki, antaa väärää tietoa mittarille ja moottorin eculle. Hinta alkuperäisenä noin 40€
Toinen mahdollinen vikapaikka on termostaatti, hinta alkuperäisenä noin 35€
Nyt vaihettu Tulpat, tulpanjohdot, Ilmansuodatin ja bensansuodatin, ei vaikutusta.
Alipaineletkuja on myös kateltu ja vaiheltu.
Mikä muuten on tuo letku joka lähtee ilmanpuhistajan sisältä ja menee ruiskuun heti siihen kannen alle, oikein ohut letku? se oli irti :D
Entä mikä on tuo paksumpi?
Kattelin tosa tota virranjakajan kantta, niin ne tapit siellä kannessa on aika kuluneen näköiset joten kaippa se tuo sitten on seuraavana hankintalistalla.
Alipaineletkuja on myös kateltu ja vaiheltu.
Mikä muuten on tuo letku joka lähtee ilmanpuhistajan sisältä ja menee ruiskuun heti siihen kannen alle, oikein ohut letku? se oli irti :D
Entä mikä on tuo paksumpi?
Kattelin tosa tota virranjakajan kantta, niin ne tapit siellä kannessa on aika kuluneen näköiset joten kaippa se tuo sitten on seuraavana hankintalistalla.
Joo ei virranjakan kannen eikä pyöriän vaihto auttanu... Mites tuo jakopää vaikuttaa nykimiseen? Hihna on kyllä vaihon alla piakoin sillä se on asennettu 2003, vaikkakin ajettu vasta 35k.
Auto siis kylmänä ajettaessa meinaa hyytyä kiihdytyksessä ja lämpimänä pätkäsee vetoa kun höllää kaasua tai ajaa tasakaasulla. kiihdytettäessä hitusen tärrää (voi olla normaaliakin).
Vaihettu:
-Ilmansuodatin
-Bensansuodatin
-Tulpat + johdot
-Virranjakankansi + pyöriä
-Alipaineletkuista vaihdettu on jarrutehostajan ja imusarjan välinen letku ja Pienempi letku joka menee ilmanputsarin sisälle ja sieltä ruiskulle.
Auto siis kylmänä ajettaessa meinaa hyytyä kiihdytyksessä ja lämpimänä pätkäsee vetoa kun höllää kaasua tai ajaa tasakaasulla. kiihdytettäessä hitusen tärrää (voi olla normaaliakin).
Vaihettu:
-Ilmansuodatin
-Bensansuodatin
-Tulpat + johdot
-Virranjakankansi + pyöriä
-Alipaineletkuista vaihdettu on jarrutehostajan ja imusarjan välinen letku ja Pienempi letku joka menee ilmanputsarin sisälle ja sieltä ruiskulle.
Mites tuo jakopää vaikuttaa nykimiseen?
Kyllä vaikuttaa jos jako on pielessä. Minulla oli tilanne jossa edellisen hihnan vaihtanut seppä oli tehnyt omia jakomerkkejä ja/tai katsonut ykk:n kytkinkopan luukusta, jonka alta löytyvä merkki ei ainakaan tässä yksilössä täsmää manuaalin mukaisiin hihnapyörän merkkeihin, joitten mukaan korjasin ajoituksen. Ja kun apuakselikin oli lopulta merkkien mukaan laitoin vielä pyörijän tasan ykköspytyn merkkiin joka on jakajan reunassa. Tämä operaatio tasasi käyntiä.
Jos on alipainevuotoa, sen saattaa erottaa esim. siitä että moottorijarrutus 'töksähtelee' kuin kaksitahtisessa. Kun tiivistin löysät letkuliitokset moottorijarrutus tasaantui normaaliksi.
Joo ei auttanu jakoremminkään vaihto mitään vikaan.
Kävin ajamassa tuossa 200km reissun jossa totesin että nykiminen tapahtuu vain kun höllään vähänkään kaasua. Nykiminen ilmenee ikäänkuin veto katkeaisi n.1s ajaksi ja palautuu samantien takaisin, usei nopeamminkin. Eihän tuo vika sinällään haittaa ajamista mutteikait tuo normaaliakaan ole.
Niin ja nopeusmittari hypähtää välillä kiihdytyksessä? Missä on anturi?
Onko ideoita?
Kävin ajamassa tuossa 200km reissun jossa totesin että nykiminen tapahtuu vain kun höllään vähänkään kaasua. Nykiminen ilmenee ikäänkuin veto katkeaisi n.1s ajaksi ja palautuu samantien takaisin, usei nopeamminkin. Eihän tuo vika sinällään haittaa ajamista mutteikait tuo normaaliakaan ole.
Niin ja nopeusmittari hypähtää välillä kiihdytyksessä? Missä on anturi?
Onko ideoita?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa