1.6 akl ei meinaa pysyä aisoissa on menohaluja...
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 akl ei meinaa pysyä aisoissa on menohaluja...
Yht äkkiä kesken ajon huomaan, et vaikka et koskekaan kaasuun ni auto menee reippaasti ja kun koskee kytkimeen ni huomaa, ku kierrokset hyppää tappiin. jotenkin polltoaineen syöttö ei lopu kaasu polkimesta helpottamalla. virrat kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan, niin taas toimii. vaijeri ainaki pelittää, onko jollain kokemusta tälläisestä vauhdinnälästä?
Löytyikö tähän vikaan ratkaisua?
Eilen liikennevaloissa Seat Leon AKL -moottorin kaasu hirtti kiinni ja helpotti moottorin sammutuksella. Vika ei ole uusinut eilisen jälkeen. Kuulostaa samalta kuin ensimmäisellä kysyjällä.
Vikakoodeina:
00522 Coolant temperature sensor G62 implausible signal ja
00537 Lambda regulation lower limit intermittent.
Mistähän sitä alkaisi naapuria opastamaan?
Eilen liikennevaloissa Seat Leon AKL -moottorin kaasu hirtti kiinni ja helpotti moottorin sammutuksella. Vika ei ole uusinut eilisen jälkeen. Kuulostaa samalta kuin ensimmäisellä kysyjällä.
Vikakoodeina:
00522 Coolant temperature sensor G62 implausible signal ja
00537 Lambda regulation lower limit intermittent.
Mistähän sitä alkaisi naapuria opastamaan?
vikaa ei löytyny, huomenna vollkarilla koittavat.
nytt ei auto meinaa enää käynnistyä toisinaan lämpimänä ollenkaan ja jos lähtee sahaamisen jälkeen, ni kun painaa kaasua, ni kierrokset jää päälle, vaikka 5 tonniin jos polkasee.... Taitaa tarvita ruveta katteleen riisipusseja... tähän asti on saatu kuntoon kotosalla, mut nyt ei taida onnistua.
nytt ei auto meinaa enää käynnistyä toisinaan lämpimänä ollenkaan ja jos lähtee sahaamisen jälkeen, ni kun painaa kaasua, ni kierrokset jää päälle, vaikka 5 tonniin jos polkasee.... Taitaa tarvita ruveta katteleen riisipusseja... tähän asti on saatu kuntoon kotosalla, mut nyt ei taida onnistua.
Omakohtaisina kokemuksina AKL moottorista:
Nimenomaan tohon itsekaasutteluun oli selkeenä syynä viallinen lämpötila anturi.
Tohon huonoon käynnistymiseen lämpimänä oli vikana viallinen käyntinopeus anturi. Tosin siinä yhteydessä oli oireena myös selkeä nykiminen 1,2,3 vaihteilla.
Yleisenä ohjeena omana mielipiteenä:
Kun lopulta se auto pitää vielä korjaamolle hämärien oireiden vaivaamana, on hyvä sitä ennen kirjoittaa kaikki havainnot hyvinkin tarkkaan esim kylmä käynnistyksestä lähtien --> vian esille tuloon saakka, ml kaikki tieto ja historia mikä tuntuu liittyvän tähän ja viedä tämä printti korjaamolle auton kanssa. vrt kommenttia "tää nykii, korjatkaa".
Tästä on useampaan kertaan kiitelty korjaamolla ja saattaa vaikuttaa alentavastii vielä laskun loppusummaan.
Nimenomaan tohon itsekaasutteluun oli selkeenä syynä viallinen lämpötila anturi.
Tohon huonoon käynnistymiseen lämpimänä oli vikana viallinen käyntinopeus anturi. Tosin siinä yhteydessä oli oireena myös selkeä nykiminen 1,2,3 vaihteilla.
Yleisenä ohjeena omana mielipiteenä:
Kun lopulta se auto pitää vielä korjaamolle hämärien oireiden vaivaamana, on hyvä sitä ennen kirjoittaa kaikki havainnot hyvinkin tarkkaan esim kylmä käynnistyksestä lähtien --> vian esille tuloon saakka, ml kaikki tieto ja historia mikä tuntuu liittyvän tähän ja viedä tämä printti korjaamolle auton kanssa. vrt kommenttia "tää nykii, korjatkaa".
Tästä on useampaan kertaan kiitelty korjaamolla ja saattaa vaikuttaa alentavastii vielä laskun loppusummaan.
Kyllä moottorin lämpötila anturi syynä retkuiluun. aiheuttaa kuulemma kylmäkäynnistys ongelmankin ainakin tässä. on kyllä nyt pelittäny. Eniten harmittaa et olin kerran motonetin tiskil anturi kourassa, mut jätin ottamatta, ku en sit ollu varma. piru oli siinä joku syy miksi epäilin sitä, mut nyt en kyl jaksa muistaa... lämpömittari heilahti tärinässä tai joku sellanen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa