Vähäpäästöisen ahtaminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

Vähäpäästöisen ahtaminen?

ViestiKirjoittaja ja » 10.7.2009 23:09

Täällä foorumilla kun on tietoa vaikka muille jakaa niin mites onnistuu 2002 jenkkikasin ahtaminen suomessa? Tarkoitus olisi ostaa valmis bolt-on kitti josta löytyy ameriikan epa-hyvksyntä. Tehoa kitillä luvataan lisää maltilliset 180 heppaa noin 0,5 baarin paineella.

Mutta..
Hyväksyvätkö katsastuskonttorilla 50 state legal laput semmoisenaan suomessa,vai vaatiiko vtt:n testejä lisäksi? Penkkilaput tehoista pitää tietty olla mutta onko mahdollista saada leimaan pelkillä epa ja penkkilapuilla? Tietoa?
Anyone?

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 11.7.2009 0:56

Mulla on sellainen käsitys, että toi epa-hyväksyntä ei kelpaa. Pitäisi olla eu alueella hyväkytty esim. tüv tai vtt:n mittaus ja tehon jäädä suurimman sallitun tehon alle (+20% pykälä). Näin olen itse asian ymmärtänyt, mutta konttorilta asiat kannattaa varmistaa. Heidän pitäisi osata kertoa mitä dokumentteja muutoskatsastukseen vaaditaan.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 11.7.2009 13:57

Tuo 50 state legal ei taida mukaanlukea californiaa, jossa on voimassa lähes vastaavat päästömääräykset kuin täälläkin, mutta ei tosiaan taida tuo epa-hyväksyntä olla mitenkään käypä täällä suomessa.

ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

ViestiKirjoittaja ja » 19.7.2009 17:24

No nii...selvisi tämäkin homma.Epa lauput ei semmoisenaan kelpaa vaan pitää tilata vtt:ä suomennetut laput noista epa papruista,hinta 200 +alv.

Sinänsä paskat oli jo huosussa alunperinkin koska ahdin oli jo asenettu kiinni.
Ainoo ongelma oli oikeestaan laillisten dynopaprujen saannissa kun ei meinannut millään saada noin vähää tehoa pihalle.

Kiitoksia kaikille avusta!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2009 18:01

Eli se on nyt "laillisesti" rekisterissä?

Eikös vageihinkin löydy jenkeistä kaikkea kivaa virityssettiä? Jos ei tuon kummempia todistuksia tarvita niin leimalle vain.

ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

ViestiKirjoittaja ja » 19.7.2009 19:32

Leimassa on noilla vtt:n papruilla.
Vittumainen tuo 20 rossan sääntö kun 350 vakioheposet ja nyt tuplana tuo 0,9 paineilla.
Ja mun auton vuosimalli on 2002 että leimaanhan nuo näyttää menevät ihan nätisti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.7.2009 21:15

Mikäs toi EPA oikein on, legal in 50states?
Eli jos löytää vaikka remmiahdin/turbosarjan mikä on EPA hyväksytty niin laput menee VTT:n kautta + sit dynolappu missä on max 20% lisää hp. Tarkastiko ne konttorilla miten tarkasti että on kyseisen EPA lapun mukainen ahdinsarja?
Heti tuli laittomuudet mieleen... EPA hyväksytyn sarjan lappu, muuten teeseitse sarja... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa