mitähän vikaa nuo koodit mahtavat tarkoittaa jos joku osaisi kertoa. ja auto vw golf variant 1,6 (akl) vm2000.
00537 -lambda (oxygen sensor) regulation
18-10-upper limit- intermittent
00533 -idle speed regulation
19-10- lower limit - interminttent
00668 supply voltage terminal 30
36-10- open circuit- intermittent
vikakoodi
Valvoja: ffp jäsenet
Kaikki noista ainakin ovat intermittent-koodeja eli hetkellisiä. Liekkö jonkun yksittäisen tapahtuman jäljiltä kaikki? Kannattaa nollata aluksi ja seurailla tulevatko takaisin, vai vaikuttaako moottorin toiminta jotenkin epänormaalilta?
Tuo ensimmäinen koodi viittaisi lambda-säädön toimintaan ja pitkäaikaisen seoskorjauksen maksimin ylittymiseen joko laihentavassa tai rikastavassa päässä, tarkemmin on paha sanoa kun en tiedä kertooko tuo koodi lambda-anturin jännitetteen vai seoksen rikkastuksen ylärajan saavuttamisesta.
Toinen koodi on koodi tyhjäkäyntisäätimen toiminta-alueen alemman raja-arvon ylityksestä eli jostain syystä tyhjäkäyntisäädin ei ole kyennyt laskemaan tyhjäkäyntikierroslukua riittävän alhaiseksi, kenties ilmavuoto kaasuläpän jälkeen?
Kolmas koodi kertonee jonkin jatkuvaa akkuvirtaa kuljettavan liittimen irroituksesta tai muusta katkoksesta.
Tuo ensimmäinen koodi viittaisi lambda-säädön toimintaan ja pitkäaikaisen seoskorjauksen maksimin ylittymiseen joko laihentavassa tai rikastavassa päässä, tarkemmin on paha sanoa kun en tiedä kertooko tuo koodi lambda-anturin jännitetteen vai seoksen rikkastuksen ylärajan saavuttamisesta.
Toinen koodi on koodi tyhjäkäyntisäätimen toiminta-alueen alemman raja-arvon ylityksestä eli jostain syystä tyhjäkäyntisäädin ei ole kyennyt laskemaan tyhjäkäyntikierroslukua riittävän alhaiseksi, kenties ilmavuoto kaasuläpän jälkeen?
Kolmas koodi kertonee jonkin jatkuvaa akkuvirtaa kuljettavan liittimen irroituksesta tai muusta katkoksesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tumi ja 16 vierailijaa