ECUjen erot?
Valvoja: ffp jäsenet
ECUjen erot?
Oman 8 venasen Digifant 2 on sarjanumeroltaan 037 906 022 F kun taas monessa myytävässä ECUssa tuo viimeinen kirjain on jokin toinen? Miten nämä eroavat toisistaan?
Viimeksi muokannut sebu00, 11.6.2009 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitti.
Seuraavaksi pitäisi selvittää missä on huono maadoitus. Wikistä löytyi seuraava virke:
Tuo kuvaa täydellisesti sitä, miten minulla kävi. Syy auton muinaiseen vauhdista kuolemiseen on siis vihdoin selvillä. Pitäisi vaan tuo "etummainen ylempi vaihdelaatikkopultti ja siihen kiinnitety maadoitus löytää!
Apuja?
Seuraavaksi pitäisi selvittää missä on huono maadoitus. Wikistä löytyi seuraava virke:
"The bad ground can be traced to an essential ground strap on the front upper transmission bolt. Without this, the ECU tends to ground elsewhere, causing a specific trace to burn out on the circuit board and killing the ECU. This causes the injectors to stay open constantly, flooding the engine"
Tuo kuvaa täydellisesti sitä, miten minulla kävi. Syy auton muinaiseen vauhdista kuolemiseen on siis vihdoin selvillä. Pitäisi vaan tuo "etummainen ylempi vaihdelaatikkopultti ja siihen kiinnitety maadoitus löytää!
Apuja?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Taas en tiedä valehtelenko paljon, mutta eiköhän tuossa haeta sitä varsinaista maadoitusjohtoa joka menee laatikon päähän. Eli siis lähdet akulta seuraan maa-piuhaa niin päädyt laatikolle. Pultti auki, teräsharja käteen ja ruosteet pois, pultti kii ja kovaa ajoo. Ei varma tieto.
Eli ei riitä, että kiinnittää uuden maadoituksen laatikosta runkoon? En nimittäin ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt kyseista maadoitusta.
Duunikaveri vaan tuollaista ehdotti..
noista boxeista sen verta että älä osta esim. PG mottiin PB motin boxia(vai mikä se vapari digifant oli) niissä kun on numero sama mutta loppu kirjain on eri.
Tarkkuutta.
Muuten homma menee kuin hiksi sanoi, eli on tullut korvaantuneita osia tilalle jotka toimivat yhtä hyvin tai paremmin samassa autossa.
Tarkkuutta.
Muuten homma menee kuin hiksi sanoi, eli on tullut korvaantuneita osia tilalle jotka toimivat yhtä hyvin tai paremmin samassa autossa.
Eihän tuossa nyt ole mitään ihmeellistä että osan numero on muuttunut vuosien varrella, tilalle on todennäköisesti tullut alaspäin yhteensoveltuva ohjainlaite.
Ajattele asiaa vaikka näin, -88 golffiin sopii 100mm latikka missä on reijät kummassakin päässä. -96 otettiin samanlainen latikka käyttöön missä on reikä vielä lisäksi keskellä. Mikäli uuden osan lujuus/yms kestää -88 golffissa käytön, niin ei silloin ole järkeä pitää enää vanhaa osaa varaosana, koska se voidaan korvata vastaavalla.
Ajattele asiaa vaikka näin, -88 golffiin sopii 100mm latikka missä on reijät kummassakin päässä. -96 otettiin samanlainen latikka käyttöön missä on reikä vielä lisäksi keskellä. Mikäli uuden osan lujuus/yms kestää -88 golffissa käytön, niin ei silloin ole järkeä pitää enää vanhaa osaa varaosana, koska se voidaan korvata vastaavalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa