Passat 1.8T jakohihnan vaihto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Himonussija
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.6.2008 18:00

Passat 1.8T jakohihnan vaihto?

ViestiKirjoittaja Himonussija » 10.6.2009 22:55

Autona VW Passat 1.8 T -99 ja olisi lähiaikoina tulossa jakohihnan vaihtoprojekti eteen. Netistä olen löytänyt hyviä ohjeita kuvien kera vaihtoon ja ei vaikuttaisi kovin pahalle rastille kun vastaavia remontteja on tullut ennenkin tehtyä (tosin ei VAG moottoreihin).

Nyt kun rupesin osia katsomaan ja laskeskelemaan mitä niille tulee hintaa, niin heti tuli vastaan ongelma. Tuohon koneeseen näköjään saa 152 ja 153 hampaista jakohihnaa. Kun autoni on vuosimallia -99 niin kumpiko siihen pitää ostaa?

Motonetista katsoin kokonaisia sarjoja, niin vain joku korjaussarja löytyy vuosimalliin -97 jossa kaikki hilut 153 hampaisella hihnalla. Onko niin, että tämä 97 on tullut tehtaalta 152 hampaisella hihnalla ja tuolla setillä saa 153 hampaisen muutettua siihen? Mikä muu kuin hihna siinä on erona, joku hammaspyörä vai? Käykö tuo setti -99 vuotiseen? Hintaa sarjalla olisi 144,90€

No entäs jos kasaan tuon paketin erillisosista, niin riittävätkö nämä? (alussa Motonetin tuotekoodi)
-25-6067 / Passat 97->05: BENSA-moott 1,8/T 98->00 KIRISTIN (153-hammashihna)
-25-6068 / Passat 97->05: BENSA-moott 1,8/T 97->00 OHJAIN (152/153-hammash)
-25-5980 / Passat 97-> : 1,8/1,8T 98->00 ADR/APT/AEB-moott JAKOHIHNA (153-hamp)

Jos ostan nuo erillisosat, niin hintaa niille tulee vain 106,90€

Ajattelin samalla heittää uudet apulaitehihnat ja vesipumpunkin, mutta ne on aika selkeitä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 1:24

Lieneekö se koko setti SKF/Gates kun irto-osat on sitten mitä lienee?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.6.2009 7:57

monesti irto-osina samat osat halvempia kun settinä.... en tiä mikä järki siinäkin on...

Himonussija
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.6.2008 18:00

ViestiKirjoittaja Himonussija » 11.6.2009 9:25

Gatesin setti tuo koko paketti on, irto-osista en tiedä mutta muihin autoihin olen kyllä Gatesin irtoremmejä Motonetistä ostanut.

Vielä lisäkysymys, että osaisiko joku kertoa millä kierteellä ja miten pitkät ne kierretangot pitää olla joiden varassa Passatin keula saadaan vedettyä ns. huoltoasentoon?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 11.6.2009 11:20

Irto-osista ilmeisesti puuttuu vielä tuo hydraulikiristin?
Se on hyvä vaihtaa myös ja sisältyy Gatesin sarjaan.

Tsekkaa www.gatesautocat.com

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.6.2009 23:13

Ainakin veljen 1.9TDI passat -97 jakohihnasarja oli halvempi hakea alkup. kuin tarvikkeena. Alkup. o vielä 2vuoden takuu ja sen oikean sai tiskiltä auton tiedoilla suoraan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.6.2009 23:50

^^^ koko nokka vaan pois tieltä,,, turha huoltoasentoon jättää

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 12.6.2009 10:51

Alkup. jakopään korjaussarja näyttäis olevan 125,20e noille AEB/APU/ADR koneille, lisäks mahdollisesti tarvetta sille hydraulikiristimelle joka on toisen saman verta rahaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa