Golfin 1.6l kaasarikoneen kannetiiviste vuotaa vettä etupuolelta ulospäin "anturitötsän" kohdalta hissukseen ja suvena helpompi homma vaihdella kuin talvikeleillä joten moinen projekti edessä..
Onko ko koneen kannentiivisteen vaihdossa jotain erityistä?
Pitääkö kannenpultit vaihtaa samalla?
Jakohihna luonnollisesti samalla istunnolla, sen ajoituksessa edessä jotain ongelmaa.
Ajatus merkitä hihnapyörät ja hihna maalilla tms ja siirtää vanhasta hihnasta merkit hampaat kohdistaen uuteen hihnaan ja lopuksi merkit kohdalleen uuden hihnan kanssa - toimiva menettely?
Ventiilinvarrengummitko samalla kun kansi on irti?
Golf 1.6 vm -89 kannentiivisteen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Mazaman
LähetäLähetetty: 13.6.2009 13:33 Viestin aihe:
kiritysjärjestys
8-4-2-5-9
10-6-1-3-7
Korjatkoon joku jos meni väärin
Sylinterikansi
Uudet pultit.
1. vaihe: kiristä 40 Nm
2. vaihe: kiristä 60 Nm
3. vaihe: kiristä 90°
4. vaihe: kiristä 90°
e. typo
10-4-2-6-8
7-5-1-3-9
Kympistä alas purkaa pikkuhiljaa löysäät kaikkia vähän kerralla kunnes kaikki on irti.
Sama juttu kun pistät kiinni, eli kaikki huulille ja siitä sitten Ykkösestä todella varovaisesti kiristelee momentti-avaimella.
Haynesin vw:golf/jetta kirjasta nuo järjestykset eli kuuluisi olla oikein.
Kirjan mukaan pultit pitää myös vaihtaa.
Kannattaa käydä hakemassa kyseinen opas/kirja.
Miten jakopäänajoitusmerkit on merkitty?
Sytön merkki moottorin laatikonpuolessa aukossa, mutta kuin jakomerkit, hihnapyörässä jokin lovi ja moottorin rungossa merkki?
Entä apuakselin merkki?
Ja tietty nokka-akselin?
... jotta jos jokin menee ketuilleen niin niiden kanssa tai yhdessä hihnan merkkien kanssa saa jaon varmistettua.
Edit ajoitusmerkeistä:
Haynes opastaa, laturin hihnapyörällä ja apuakselin hammashihnapyörällä on merkit jotka tulee olla kohdakkain - menikö oikein?
Nokan hihnapyörän merkki on oppassa kuvattu jotenkin epämääräisesti, merkki kannen puolella joka tulee kohdistaa kannen reunaa tms.... ?
Sytön merkki moottorin laatikonpuolessa aukossa, mutta kuin jakomerkit, hihnapyörässä jokin lovi ja moottorin rungossa merkki?
Entä apuakselin merkki?
Ja tietty nokka-akselin?
... jotta jos jokin menee ketuilleen niin niiden kanssa tai yhdessä hihnan merkkien kanssa saa jaon varmistettua.
Edit ajoitusmerkeistä:
Haynes opastaa, laturin hihnapyörällä ja apuakselin hammashihnapyörällä on merkit jotka tulee olla kohdakkain - menikö oikein?
Nokan hihnapyörän merkki on oppassa kuvattu jotenkin epämääräisesti, merkki kannen puolella joka tulee kohdistaa kannen reunaa tms.... ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa