a4 2.0 TFSI -05 ei nosta ahtoja =>ei kulje

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

a4 2.0 TFSI -05 ei nosta ahtoja =>ei kulje

ViestiKirjoittaja edisoni » 2.6.2009 14:44

Iski tuon Audin kanssa ongelma päälle;

Ei kulje siten niinkuin on ennen kulkenut ja siihen syynä ahtojen puuttuminen. Ahtoja tulee 0,5 bar, mutta ei yhtään enempää.

Karalan lastu, ajettu hieman reilu 100 tkm ja moottoriltaan BGB.

Hetken aikaa lastutuksen jälkeen tuli tämä vika.

Kysytty karalalta että onko lastulla vaikutusta ja hetken tutkimisen jälkeen vastaus " ahdin sökö tai hukkaportin läppä lähtenyt irti".

Noh, nyt on kuitenkin tuossa tutkin, että kyllä se läppä siellä on ja ei tuo ahdinkaan loppu ole. Tuntuu että ahdettu ilma menee harakoille jostain...

vikakoodit luettu, ei löytynyt mitään, lukulaitteena bosch testeri.

kokeiltu uutta ilmamäärämittaria.

Mikähän tätä vaivaa? onko muilla ollut vastaavaa?

Itse en näiden tärpättikoneiden kanssa ole kikkaillut kovin paljoa, etenkään tämän tfsi:n kanssa, niin kaikki vinkit tervetulleita... Kiitos jo etukäteen jos jotain ideoita tulee.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.6.2009 15:02

Onko sähköinen by pass ehjä. Se lienee aika tavallinen ahtojen katoamisen syy.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 2.6.2009 17:42

eli otampa sen huomenna pöydälle. Kestääköhän uusi ihan yhtä hyvin, jos ostan originaalin, vai kannattaako sijoittaa johonkin muuhun?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.6.2009 23:13

Jossain vaiheessahan siinä ainakin osanumero muuttui, eli kait ne jotenkin muutettuja ovat.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 5.6.2009 16:36

noniin, nyt on by pass vaihdettu, ja johan rupesi hönkimään. Ja uusi osahan on hiukka erilainen ja eri numerolla, eli toiveita on siitä että tämä uusi kestäisikin...

nummela
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.5.2009 0:20

ViestiKirjoittaja nummela » 5.6.2009 21:15

Hyvä että selvisi. Mittasitko mihin ahdot nousee nyt uudella pässillä? Kiinnostaa vaan mihin Karala säätää ahdot tuolla koneella...

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 5.6.2009 23:33

Vakiona 147kW @ 0.9bar ja isot pojat kertoo että 184kW @ 1.2bar.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.6.2009 0:05

Onko tuo ahtopaine lämpötilasta riippuvainen niinkuin aiemmissa VAGeissa?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 7.6.2009 12:48

No voihan vitalis! eipä muuten tullut pieneen mieleenkään sitten mitata kun auto toimi. Lähti jo reissun päälle taas....

Ainakin rikkinäisellä pässillä ahtoi sen 0,5 bar kylmänä ja kuumana....

Onkohan näihin kukaan muu värkkäillyt ohjelmia kuin herrat K & H ja millä menestyksellä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa