mk1 caddy 1.6 8v ei käy

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

mk1 caddy 1.6 8v ei käy

ViestiKirjoittaja bananza » 28.5.2009 14:34

koitin aiheesta etsiä, eikä tuntunut aivan samanlaista ongelmaa löytyvän.

Eli 1.6 8v koneeseen vaihdoin nykivän ja paukkuvan pierburgin tilalle weberin 32/34 dmtl kaasarin. Kaasarin ostin käytettynä, samankokoisesta koneesta irroitettuna. Purin laitteen ja vaihdoin samalla korjaussarjan sisältävät palikat sekä tiivisteet. Sain kaasarin kiinni ja startatessa se alkoi vuotaa bensaa yli reilusti. Vikana koho joka ei sulkenut neulaventtiiliä täysin. Tämän vian korjattua sain auton käymään nätisti, tosin kävi vain kolmella. Kävin viime kesänä ostetut tulpat läpi ja caddy kävikin sitten jo kaikilla. Käytin koneen lämpimäksi, säädin tyhjäkäynnin kohdilleen ja annoin käydä hetken. Sitten säädin tyhjäkäyntiä vähän pienemmälle, ja kone sammui yskähtäen.

Tämän jälkeen ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin, parit kerrat vain lupaillut startattaessa. Weberi saa bensaa pumpulta sen tehdasasetuksen n. 0,2 baarin mukaisen satsin ja kaasarissa kaikki pitäisi olla kunnossa. Tulpat ovat suht uudet, mutta todella vähän ajetut. Virranjakaja näyttäisi toimivan, samoin puola. Tällä hetkellä tuntuu ongelman olevan se, että tulpat kastuvat samantien, tosin ykköspytyn tulppa pysyy kuivana. Mistä tätä vikaa kannattaisi seuraavaksi alkaa selvittää ?

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 28.5.2009 15:46

Varmista vielä, että tankin ilmaletku on auki.
Itsellä oli golfissa vastaavat oireet, sai bensaa (muka), pätki..
Vika paljastui vasta kun auton alta katselin tankkia mikä oli imeytynyt ihan "myttyyn", koska korvausilmaa ei tullut tankkiin.

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 28.5.2009 16:22

kiitoksia vinkistä, eipä tullut itselle tuollainen mieleen. tarvii tossa huomenissa kokeilla.

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 30.5.2009 16:28

jeps jeps, taitaa olla sytytyspuolen häikkä sittenkin. tuntuis olevan sytytys aika pielessä, no ens viikolla tutkiskellaan lisää.

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 1.6.2009 14:53

vaihdettu puola, virranjakajan kansi ja pyörijä. lähti käyntiin todella nätisti ja kävikin 2 min. sitten alkoi röpöttää ja tulpat aivan nokiset. mistäs yleensä tällainen tulppien äkillinen mustuminen johtuu ?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 1.6.2009 15:52

onhan puola varmasti kinni, nimittäin olen itse joskus jättänyt löysälle niin ei oikeen kulkenu...

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 1.6.2009 15:58

jep, just tuli tarkastettua.

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 4.6.2009 18:34

jep jep, nyt hävis sitten sähkötkin, on se komiaa.

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 4.6.2009 20:54

menee ihan monologiksi, mutta menköön. on ne volkkarit mystisiä. nyt kiukutteleva sähköpuoli kunnossa. tulpat iskee kipinää, ajoituksen pitäisi olla suht kohdillaan. kone saa bensaa. kone ei kuitenkaan käy. kumma juttu että kun irroitti yhden tulpan, niin lähti käymään kolmella.

vika kaasarissa ? suuttimet koneelle tarkoitetut, bensapaine oikea, missä voi olla vika ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa