GU kaasarista ruiskuksi sekä mk1 Cabrio alustaihmettelyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

GU kaasarista ruiskuksi sekä mk1 Cabrio alustaihmettelyä

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 22.5.2009 12:04

Kyseessä siis mk1 Cabrio -90 GU-koneella, ei vähäpäästöinen.
Kysymyksiä:
-käykö mk1-golfin säädettävät alustasarjat suoraan, vai onko cabriossa omansa?
-mites puslien kanssa, esim. Slamit näyttää myyvän puslasettiä mk1:een. Sopiiko cabrioon?
-onko cabrioissa aina rummut takana, myöskin tehokkaimmassa
-tehokkain kone on ilmeisesti ollut 110hp 1.6 Gti?
-meneekö ruiskupäivityksessä tankki vaihtoon ja mistä uutta tilalle?

Pierburgin kanssa taistellessani on alkanut itää ajatus ruiskutekniikasta.
Tarkoituksena olisi siis enempi modernisointi, ei isompi virittely.

-helpoin low-cost ratkaisu olisi varmaan hankkia RP-koneen 1-piste ruiskukamat. Menevät ilmeisesti suoraan?

Mutta koska kyseessä on harrastepeli ja tuo sähkö/elektroniikka näpertely on myöskin jotenkin hallinnassa niin Megasquirtin värkkäily kiinnostaisi myöskin. Muuten tarvittavat kamat on selvillä mutta kansiin liittyen sitten muutamia kysymyksiä:

Onko Vw:n ruiskukoneissa aina suuttimet kannessa, vai onko sellaisia, joissa ne ovat imusarjassa, niin ei tarvitsisi toista kantta etsiä?

Jos kansi tarvitsee joka tapauksessa vaihtaa, niin mitkä olisivat hyviä vaihtoehtoja? 8V Gti koneen kansi ilmeisesti ainakin, mutta entä muita?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 22.5.2009 13:07

Alusta on sama kuin kovakattoisessa, gti-versiossa levyt takana. Jos tarkoitus ei ole virittää vaan ainoastaan nauttia ajamisesta niin unohda mega-s.
Yksipistesuihku helpoimmin istuu tuohon mutta LE-jetronic olisi mielestäni hyvä vaihtoehto kun teetät imusarjan ja kannen väliin "escort xr3i-tyylisen" suuttimien kiinnitys kappaleen.
Kantta ei mielestäni kannata tuon takia vaihtaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.5.2009 14:23

Ykkösessä ei ole ollut levyjä takana missään mallissa, saa korjata jos löytyy todistusaineistoa.
Pikkusen viilaamalla kakkisen navat ja jarrut käypi.

Ihan suoraan ei taida löytyä kanteen käypää imusarjaa missä on suutinpaikat, eli imukanavan sisäänmenoon joutus jyrsii suuuttimen mentävät kolot.

Gti:n kannella saisi myös 2mm isommat imuventtiilit.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 22.5.2009 17:35

Ykkösessä ei ole ollut levyjä takana missään mallissa, saa korjata jos löytyy todistusaineistoa.

mitesse oettiger 16v on? oisko vaikka levyt takana ? :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.5.2009 17:54

Omasta mielestäni helpoimmalla pääsee kun vaihtaa koko moottorin. 1.8 66kW (RP/ABS) tilalle. Esimerkiksi itse ostin täysin happaman Venton hyvällä ABS-moottorilla pikkurahalla ja siitä sai paljon muutakin käyttökelpoista osaa. Jos on kova kauppamies niin hyvällä aihion valinnalla ja aktiivisella osien kauppaamisella saattaa hyvinkin jäädä käteen halpa tai jopa ilmainen tekniikka.

Jos haluat vaihtaa vain polttoainelaitteet esim. Mono-Jetroniciin (RP-koneesta) niin tarvitset kärjettömän sytytyksen, pakosarjaan lambda-anturin paikan ja lambdan, tankkiin nostopumpun, pohjaan painepumpun, suihkutuslaitteiston, ECU:n, lämpöanturin ja päälle tuntitolkulla sähkötöitä.

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 22.5.2009 18:06

Tuota jarruasiaa kysyin lähinnä siksi, että tarvitseeko taakse päivittää levyt jos laittaa ruiskujärjestelmän kiinni.

edit. http://www.ffp.fi/media/tekstit_mk2teknisettiedot.jpg
Tuon ja omien tutkimusten mukaan Cabriossani (ja varmaan muissakin) on ilmeisesti mk1 Gti:n alustarakenne, koska ainakin jäähdytetyt levyt ja vakaajat löytyy
Viimeksi muokannut JukkaKo, 23.5.2009 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.5.2009 18:13

Se riippuu ainoastaan siitä muuttuuko teho, ja tässä tapauksessa kun GU on 66kW ja RP/ABS on 66kW niin ei tarvitse.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.5.2009 18:14

Ei 1.8 GTI:ssäkään (118 hv) ollut levyjä takana, joten tuskin tarvitsee. Jarrupaineensäätimestä en mene takuuseen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.5.2009 19:07



Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa