Passat 1.8T 3B ei käynnisty

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vilaal
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 13:43

Passat 1.8T 3B ei käynnisty

ViestiKirjoittaja vilaal » 19.5.2009 13:50

Eli passat (-97) 1.8T sammui ajosta, noin 30km/h vauhdista. Tämän jälkeen hörähti pari kertaa, mutta sitten meni täysin mykäksi. Bensapumppu on kokeiltu, samoin bensapumpunrele. Kipinää antaa ja tulpat ok. Puristukset on mitattu ja nekin ok. Ainut vika mikä on löytynyt, että venttiilikopan tiiviste (o-renkaat) vuotaa tulpille ja puolille vähän öljyä, ja nekin on kuivattu ja ei ole vaikutusta. Ja auto siis starttaa normaalisti, ja kaikki muukin pitäisi olla ok, mutta ei edes vaan lupaa ollenkaan.

Mittaristossa ei pala mitään vikavaloja, koodeja ei ole luettu, koska vw korjaamon mies sanoi että tuskin siellä mitään on kun vikavaloja ei pala.

Tietääkseni jos ajonestossa olisi vikaa, niin avaimen häiriövalo palaisi?

Olisiko vinkkejä mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Viimeksi muokannut vilaal, 19.5.2009 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2009 13:55

Tietääkseni jos ajonestossa olisi vikaa, niin avaimen häiriövalo palaisi?
Eikä ajonesto sammuta kesken ajon.

vilaal
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 13:43

ViestiKirjoittaja vilaal » 19.5.2009 13:56

Sen kyllä tiesinkin, mutta yritän lähinnä sulkea mahdollisia vikoja pois.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.5.2009 14:06

Vastaako moottorin ohjainlaite testilaitteen kutsuun? Ja jos vastaa niin onko vikamuistissa jotain?

Onko jakopään ajoitus ok? Molempien nokkien osalta.
Suihkuttaako suuttimet bensaa kun käynnistää?

vilaal
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 13:43

ViestiKirjoittaja vilaal » 19.5.2009 14:13

Vikokoodeja ei ole luettu, niin en tiedä tuosta vastaamisesta.

Bensaa tulee ainakin suuttimille, mutta paineenriittävyydestä en ole varma. En ole siis ottanut suutinta irti ja katsonut tuleeko sinne asti bensaa.

Jakopään pitäisi olla kohdallaan, en ole tarkistanut, mutta ei se itsekseen kovin suuresti pitäisi pystyä muuttumaan, ainakaan sen vertaa että ajosta sammuisi...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.5.2009 14:41

Tuollaisessa moottorissa on kaksi hydraulista kiristintä. Toinen kaasujousitoiminen kiristää jakohihnan ja toinen moottorinöljynpaineella toimiva kiristää nokkien välisen ketjun. Molempia olen tavannut löystyneen kesken ajon, ja jaon näin seonneen.
Ajoituksen ei tarvitse olla paljoa pielessä, kun kampiakselin pyörimisnopeustieto suhteessa nokka-akselin vastaavaan tietoon muuttuu ja moottori sammuu.
Jaon sekoaminen voi näkyä puristuspainetestissä, mutta voi myös olla näkymättä.

Vikamuisti kannattaa tarkastaa.

vilaal
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 13:43

ViestiKirjoittaja vilaal » 19.5.2009 14:44

Paljonkos puristukset voisi sitten olla jos jako on seonnut... paineet nimittäin näyttivät olevat ~ 12-13 bar, mutta arvelin että mittari valehtelee. Jos mittari pitää paikkansa, niin voisi kyllä arvella jaon seonneen. Missäs tuossa koneessa on ajoitusmerkit? Onko hihna vaihdettava jos sitä tarvitsee löysätä, vai miten muuten saa tuossa jaon takaisin kohdalleen?

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 6.6.2009 19:13

Voiko olla jos puola on hajonnu kokonaan..Itel ainakin meni vuos sitten ja kesken ajon mut sil pystys viel nätisti ajaa..korjaaja sanos vaan sillon et jos sinne menee vähänki öljyä niin voi hajota..mut itellä ei tietoa kauheesti niin jos visaammat osaa kertoa tästä enemmän..

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 6.6.2009 19:34

Näissä kun on jo jokaiselle sylinterille oma puola, pitäisi sitten ainakin kahden olla rikki että ei käynnistyisi.

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 6.6.2009 19:49

ja olis kyl harvinaista et menee molemmat samaan aikaan..

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 6.6.2009 20:40

Mitkä molemmat ? Tarkotat kai että kaikki neljä ? Kun niitä puolia on tosiaankin neljä kappaletta, jokaiselle sylinterille oma.

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 7.6.2009 13:52

ei vaan nimenomaan kaks olis rikki...

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 27.1.2015 18:46

joo elikkä 1.8 ilman turboo kauppaan mennessä sammutin, kaupasta tullessa ei enää lähteny kaymään ei edes lupaa
ei vikakoodeja
onkohan kovin yleistä ?

vm.00 passat

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 27.1.2015 20:47

bensapumppu ekana tulee mieleen. omassakin hajos laakista. sen kyllä huomaa heti kun istuu hiiren hiljaa autossa ja pistää virrat päälle että kuuluuko surahdus takapenkin alta


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa