Golf moottorien tehot, erot yms.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

Golf moottorien tehot, erot yms.

ViestiKirjoittaja Heke26 » 18.5.2009 23:41

Tarve olis saada vähän tietoa golffin moottorien tehoista. Itsellä on tuo mk2 1.6 cl mallin golffi ja rekisteröityjä tehoja pitäisi löytyä 75hp. Kaveri tuossa heitti pahan ja sanoi 1.3 jetan menevän 180km/h. Mahtaako omassa golffissa olla kaikki pollet tallissa kun sen 140km/h pääsee. Molemmissa 4 vaihteiset laatikot.

Eli kysymys olisikin että paljonko tuon golffin pitäisi mennä ja mistä tuollainen ero oikeen syntyy..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.5.2009 23:49

varmaan tikissä oleva 1.3 huilii jonku n.150 km/h hyvällä tuurilla. en muista tarkalleen.. kaverillas tais olla essonbaarin jutut kyseessä ;) tai sit jos totta puhu niin vapaa pudotuksella mut suurena saavutuksena pidän tämän tehomyllyn osalta sitäki ;)

btw: vakiona tehas ilmottaa 55hp 1.3 tehoja että laske siitä

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.5.2009 6:54

Taitaa noi 1.3 nopeusmittarit olla aika optimistisia, mulla oli 90-luvulla 1.3 ruiskuJetta joka kelasi mittarinopeutta 175 nelivaihteisella askilla, tehdas lupailee huippuja 149km/h.
Profiilin 1.8 Jettaan saa juuri ja juuri 180 mittariin, kait tuon eron enempi kuin vitosen pitäisi olla.

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 19.5.2009 9:01

Eipä oma vm.89 1,3cl mk2 mennyt kuin juuri ja juuri sen 130km/h.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 19.5.2009 14:52

Kuinkas helppo on vaihtaa tuohon 1.6 kireempi nokka? Lueskelin foorumilta et olis penkitetty uuden nokan ja putkiston kanssa 105hp...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.5.2009 18:17

Venttiilikoppa auki ja hommiin vaan, ei pitäis olla ylivoimaista.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.5.2009 18:32

Kannattaa hommata ehdottomasti myös uudet paininkupit. Itse vaihtaisin samalla venakopan tiivisteen kokokumiseksi malliksi, joutuu uusimaan venakopan pinnapultit mutta tiiviys on kertaluokkaa parempi.

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 19.5.2009 20:52

Tarvii etsiskellä sopivaa nokkaa jostain... Muutama kuukaus sitten oli 160€ säädettävällä nokkapyörällä...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.5.2009 20:57

Se lepää nyt mun kaapissa :D

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.5.2009 22:46

Alkuperäiseen aiheeseen palaten, itsellä -87 1.6 kaasaripaske 5-nopeuksisella laatikolla (EZ + 4T) kulki mittarin mukaan 145 km/h ja sitäkin sai hetken kelata. Enempää en koittanut, tuskin olisi kovin paljon sitä kovempaa kulkenutkaan. Tämä siis kun kone käy rikkaalla.

Sittemmin onneksi hankkiuduin tuosta hirvityksestä eroon. Nyt on pellin alla kymmenisen kilowattia tehokkaampi ruiskukone, eli salettiin palaa kumit ja hajoaa vaihteistot samantien.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 20.5.2009 12:25

Kylläpä on reisissä sitten potkua :)

Helkama Oiva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa