Seat Leon 1.8 20v ongelmia kulkupuolella..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lordile-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.5.2009 20:15

Seat Leon 1.8 20v ongelmia kulkupuolella..

ViestiKirjoittaja Lordile- » 7.5.2009 14:53

Elikä auto on seat leon 1.8T 20v FR..ja vm. -05. Ostin auton reilu vuosi sitten..ja autossa on jonkun näkönen lastu..josta ei tarkempaa tietoo..ja joku venttiili joka tua kans vähän potkua lisää..mutta siitäkään ei hajua. Auto on toiminu ihan moitteettomasti..kunnes nyt alkanu oleen vähän ongelmia. elikä ensimmäinen,joka mietityttää on keltanen merkkivalo,joka palaa koko ajan..liittyy jotenkin päästöihin?? Toiseks auton turbo ei jostain syystä toimi aina lämpimänä..kylmänä ihan normaalisti kuuluu pihinät kiihdyttäessä..mutta lämpimänä turbo ei toimi..mistä vois johtua? Ja tietenkin tästä johtuen kiihtyvyys aikalailla heikompaa..ja myös auton huippunopeus ei ole enään,kun n.180km/h..kun viä viime kesänä mentiin .230km/h..eli jossain on vikaa..mutta ei tietoo missä? auto oli pari viikko sitten vuosihuolossa..ja oli kiinni siinä jossain tietokoneessa..mut se ei näyttäny mitään vikaa..

kertokaa ihmeessä,jos on tietoo mahdollisesta viasta?? kiitos jo etukäteen..[/b]

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 7.5.2009 19:25

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lordile-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.5.2009 20:15

ViestiKirjoittaja Lordile- » 7.5.2009 20:46

siis se merkkivalo palo sillon jo taulussa..kun kävin huollossa. äijä kysy ensimmäisenä,et onko sulla teholastu tässä..ja vastasin et joo..niin sit se jotain et se lastu jotenkin herjaa jotain..et siks se siä palaa..en tiä sit. mut toi turbon ongelma oikeestaan eneiten huolettaa. Sitten on viä semmonenkin vika..joka tosin tulee vaan tyyliin kerran kuussa..mut kun kiihdyttää ja vaihtaa kakkoselta kolmoselle..niin syttyy kaks merkki valoo toinen on semmonen kun EPC...joka tarkottaa hehkutus/sähköisen kaasuplkimen häiriöö ja toinen merkki valo joka syttyy on Vetoluistonrajoitus (TCS)...ja kun ne syttyy..niin auto pysyy kyllä käynnissä..mutta kun kaasua painaa..niin ei tapahdu mitään?? sit täytyy ottaa virrat pois ja laittaa takas päälle..niin taas toimii ja valot sammuu? en tiä saakeli mikä tota vaivaa..eikä viittis turhaan viedä seisoon huoltoon,jos joku tietäis suoraan ongelman??

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 8.5.2009 14:03

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lordile-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.5.2009 20:15

ViestiKirjoittaja Lordile- » 8.5.2009 15:34

kuullostaa hyvältä..mutta mistä päin tommosen MAFfin johdon löytää,että voi kokeilla?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 8.5.2009 16:47

Se on ilmansuodattimen jälkeen imuputkessa.

Lordile-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.5.2009 20:15

ViestiKirjoittaja Lordile- » 9.5.2009 15:49

tämä selvä..ei muuta kun tutkiin asiaa..ja jos porukalla on epäilyksiä muista..niin ei muuta kun kertoon:D

jaskis
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.6.2007 18:01

ViestiKirjoittaja jaskis » 21.7.2009 8:19

Samaa vikaa mullakin -03 Passat 1.8T:ssä. Mutta EPC-valo ja TCS syttyy vasta kun ulkolämpötila on >28 (?!?). Viime vuonna ei oireillu kertaakaan mutta edellisvuonna ja tänä vuonna taas helteillä valot sytty ja meno hyyty. Ei koskaan "normilämpötiloissa" (eli täällä koto-suomessa ei vika onneks kovin montaa kertaa ilmene).
Toissa vuonna luettiin vikakoodit ja vaihdettiin sen myötä kaasupoljin (jotain sellaista koodia antoi) - ei auttanu. Kuukaus sitten kävin taas vian palattua lukemassa koodit ja samaa herjaa. Nyt ei kyllä vaihdeta poljinta.
Kolmesta eri VW-huollosta olen kyselly eikä kukaan ole kuullukaan moisesta ongelmasta.

Niitä vinkkejä vastaanotetaan täälläkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa