Päästöt pilvissä (Ongelmia ratkaistaan)
Valvoja: ffp jäsenet
Päästöt pilvissä (Ongelmia ratkaistaan)
Katsastus lähenee ja mittautin päästöt,
arvot olivat
mitattu/sallittu
Co-pitoisuus 6 / 3.5
hc-pitoisuus 5000/600
Co2 8,3
o2 4,5 / 5,0
Kyseessä ei vähäpäästöinen auto,viritelty(jyrkkää nokkaa jne...)Tyhjäkäynti heikkoa/pätkivää,autossa kuitenkin kisakatti juuri päästöjen vuoksi.Välykset mittailtu,pientä nakutusta havaittavissa/nokan kulumista.Vinkkejä otetaan vastaan,ennen vklna tapahtuvaa tutkimista.
arvot olivat
mitattu/sallittu
Co-pitoisuus 6 / 3.5
hc-pitoisuus 5000/600
Co2 8,3
o2 4,5 / 5,0
Kyseessä ei vähäpäästöinen auto,viritelty(jyrkkää nokkaa jne...)Tyhjäkäynti heikkoa/pätkivää,autossa kuitenkin kisakatti juuri päästöjen vuoksi.Välykset mittailtu,pientä nakutusta havaittavissa/nokan kulumista.Vinkkejä otetaan vastaan,ennen vklna tapahtuvaa tutkimista.
Viimeksi muokannut timetuned, 3.5.2009 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos putki ei vuoda niin sitten happi tulee nokka-akselin takia venttiilien liian suuresta yhteisestä aukioloajasta tai jotain...
Lambdaa ei ole annettu mutta pitäisi olla yksi tai 14,7 ilmaisutavasta riippuen. Tuossa tapauksessa arvaisin olevan reilusti alle yhden koska noin paljon hiilivetyjä. Eli siis ilmaa liian vähän polttoainemäärään nähden.
Helpottaisi kyllä jos kertoisit autosta jotain...
Lambdaa ei ole annettu mutta pitäisi olla yksi tai 14,7 ilmaisutavasta riippuen. Tuossa tapauksessa arvaisin olevan reilusti alle yhden koska noin paljon hiilivetyjä. Eli siis ilmaa liian vähän polttoainemäärään nähden.
Helpottaisi kyllä jos kertoisit autosta jotain...
eli nokka(muistaakseni 289asteinen),männät,ja muut hilut vaihdeltu pari vuotta sitten.Seos mittari autosta löytyy,ja se näyttää lievästi rikkaalla käyvän(2-3 valoa palaa yhtä aikaa),joten lamdaa olen syytellyt/arvuutellut.Ruiskun ohjauksesta vastaa kms,ja tarkkaa varmuutta ei ole,onko lamda ohjelmoitu sen kautta myös.Mitäs muuta haluaisit tietää?:)
nonnii,eli autoa tutkittu tämä päivä ja vitutukseenhan se sitten päättyikin.Ammatti taidolla,"rahalla rakennettu" kone osoittautuikin monella tavalla sudeksi.Puristuspaine mittailujen jälkeen huomattiin 4 pytystä hukkuneen puolet paineista.Noh ei muuta kuin tutkimaan että minne tämä paine sit katoaa,ja näinhän se on että imusarjasta työntää paineet pellolle..Elikkä näin ollen jo päädyttiin venttiilivikaan.Samalla puhaltelulla huomattiinkin että yksi alipaineletku joka imusarjaa johtaa,vuotaa välistä,eli pytty käynyt laihalla.Noh eikä tämä tähän lopu,ilman putsarin pois ottaessa havaittiin hiekkakerrostuma hienoa hiekkaa imutorvien päällä,joten jokainen voi päätellä mitä koneen sisälle on päässyt.On se hienoa kun tuhlataan useita tuhansia euroja rahaa koneeseen,jotka ammattitaidottomalla kasaamisella ja ratkaisuilla on saatu tuhottua totaalisesti.Auto toiminut muuten minulla ollessa "normaalisti",ja epäilyt alkoivat vasta päästöjen mittailujen jälkeen,joten "vikaa" autossa on ollut jo edellisen omistajan aikana,ja luultavimmin toisen auton papereilla saanut päästöistä läpi..Autolla on ajettu noin 30tkm rakentamisen jälkeen,ja näin alustavasti uusinta listalla on nokka-akseli,paininkupit,tiivisteet,männänrenkaat,venttiili(t),ja muuta pientä tilpehööriä..toivotaan että edes wisecot ovat säilynyt ehjinä..
Anteeksi vuodatus,mutta vitutus on suuri.
Anteeksi vuodatus,mutta vitutus on suuri.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa